Prævention

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. oktober 2015

GrønStjerne

Tjek evt. migraeniker.dk angående hormonpåvirkining af migræne, når du lider af det.

For mit vedkommende gjorde p-pillerne migrænerne hyppigere og værre, så jeg ville holde mig helt fra dem. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2015

modesty

Pessar eller spiral.

Jeg kan så overhovedet ikke på nogen måde forstå hvorfor du vil gå imod din læges råd i den her sag.

-

Anmeld Citér

9. oktober 2015

modesty

Anonym skriver:

Spiral tænker jeg er udelukket da jeg ser det som en prævention man tager i brug når man ikke ønsker flere børn. Jeg vil jo gerne have børn om 2 års tid, så virker det for mig omsonst at få foretaget sådan et indgreb for at få det fjernet kort tid efter igen. Som sagt har jeg aldrig haft gener af mine almindelige p-piller, og jeg kender flere der lider af migræne som er på p-piller. Synes det lyder lidt som hysteri... 

Undskyld, men jeg synes at din holdning er dybt ignorant. Din læge gør det forsvarlige, som er at beskytte dig for en forhøjet risiko for blodpropper. Der er adskillige andre alternativer, som du tydeligvis overhovedet ikke har sat dig ind.

Det tager fem minutter at sætte en spiral op og fem minutter at tage den ud igen. Hvis du ikke vil pletbløde, kan du vælge en kobberspiral.

Et pessar er ikke det samme som et kvindeligt kondom. Det beskytter ikke mod kønssygdomme, da det kun sidder oppe omkring livmoderhalsen. Til gengæld kan det ikke mærkes under sex, og man slipper altså for den "kunstige" følelse som kondomet giver.

Anmeld Citér

9. oktober 2015

Tiggi

En hormonspiral koster 1200-1250.

Jeg fik min i juni måned og pletblødte i 1,5 måned og pletbløder nu hvor jeg burde have mens. Så spare jo også penge på bind osv.

Har godt nok fået et barn, men gjorde overhoved ikke ondt at få sat op. Min gynækolog brugte lidt lokalbedøvelse gel og blødte en smule lige efter. 

Min gynækolog fortalte at der fandtes to slags hormonspiraler, en til unge som netop ikke havde født, og en til dem som havde født hvor den er større. (Pakken ser meget stor og skræmmede ud, men selve spirallen er meget lille)

Så synes måske ikke at du skal udelukke den. Jeg må heller ikke få p-piller da jeg har haft en blodprop.

Men tal med din læge om hvilke muligheder som vil være gode for dig/jer :-)

Anmeld Citér

9. oktober 2015

januar16

Er det ikke noget med hormonspiral hvis man ikke har født og kobberspiral hvis man har. Men kobberspiral skulle vist give kraftigere menstruationer. 

Jeg var på p-ring i mange år, og lagde ikke 2 og 2 sammen, da hyppigheden steg gradvist. Da jeg så stoppede faldt antallet af migræner. Så selvom man ikke tror det har noget at sige, så kan det jo være at kroppen reagerer alligevel.

Mht kondomer så kunne det jo være at din kæreste vænner sig til det. I kan vel købe nogle ekstra tynde kondomer. Vi kører også kondomer pt, og selvom min kæreste synes det er bedre uden, så brokker han sig ikke. Jeg er personligt fan af at han tager klatten med sig

Anmeld Citér

9. oktober 2015

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar - også dem hvor jeg bliver kaldt ignorant  (ejede man empati ville man vide at dette er en reaktion fremprovokeret af en for mig uvant, ny og lidt skræmmende situation, men nok om det...)

Jeg har talt med min læge i dag, og vi giver mini p-pillerne et skud mere. Hvis jeg fortsat pletbløder, så snakker jeg med min læge om en hormonspiral i stedet for. Jeg er heldig at jeg ikke har anfald andet end 3-4 gange årligt, så det er usandsynligt at piller eller spiral vil forværre mine anfald eftersom jeg kommer fra alm p-piller.

Tak for jeres råd 

Anmeld Citér

9. oktober 2015

(august)

Anonym skriver:

Jeg læser op på det. Men gør den ikke ondt at få sat op??

Nej ikke mere end at få taget en prøve for celleforandringer Smear. 

Anmeld Citér

9. oktober 2015

SofiaMik

Nej ikke mere end at få taget en prøve for celleforandringer Smear. 

Jeg har fået lavet utallige smear prøver og det er Intet i forhold til at få sat en spiral op!  Det kan godt være, at du ikke synes, at det gør ondt, men jeg lå ned og besvimede flere gange af smerte. Jeg føder hellere en gang til! Og jeg skal ALDRIG have en spiral igen og vil aldrig anbefale det til nogen og slet ikke trådstarter, der vel og mærke ikke har født et barn.

Anmeld Citér

9. oktober 2015

JLS1993

Migræne og migræne med aura er to vidt forskellige ting. DU SKAL LYTTE TIL DIN LÆGE.....  Jeg har migræne med aura, og må derfor også kun bruge prævention, som ikke indeholder østrogen, men i stedet indeholder gestagen. 

Forstår slet ikke du stiller dig bedrevidende overfor lægen som prøver at beskytte dit helbred. 

Der er mange alternativer til mennesker, som har migræne med aura.  Få en snak med din læge om dem. Jeg kan selv anbefale p-sprøjte. 

Anmeld Citér

9. oktober 2015

JLS1993

Anonym skriver:

Tak for alle jeres svar - også dem hvor jeg bliver kaldt ignorant  (ejede man empati ville man vide at dette er en reaktion fremprovokeret af en for mig uvant, ny og lidt skræmmende situation, men nok om det...)

Jeg har talt med min læge i dag, og vi giver mini p-pillerne et skud mere. Hvis jeg fortsat pletbløder, så snakker jeg med min læge om en hormonspiral i stedet for. Jeg er heldig at jeg ikke har anfald andet end 3-4 gange årligt, så det er usandsynligt at piller eller spiral vil forværre mine anfald eftersom jeg kommer fra alm p-piller.

Tak for jeres råd 

Efter hvad jeg ved må du ikke bruge hormonspiral hvis du har migræne med aura. Du må bruge kobberspiral.  der er østrogen i hormonspiralen, og det er på grund af østrogenen, at du ikke må bruge p-piller...  Lyder mærkeligt han har foreslået hormonspiralen.  :?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.