Prævention

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2015

(august)

Spiral er IKKE noget indgreb. Det tager den samme tid som hvis lægen skulle tage en smear-prøve og den kan jo tages ud når du/i ønsker det. 

Har fået min for knap et år siden og det er fantastisk. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2015

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

P-piller er desværre "forbudt" grundet risikoen for blodpropper. Så din læge er ikke hysterisk, h*n følger gældende praksis. 

Spiral er såmænd et fint alternativ, også selvom det er for en kortere årrække. Pessar skal du vist lige læse op på, jeg tror, at du forveksler det med femidomet. Pessar er også udmærket. 

Okay, det vidste jeg ikke. Min læge og jeg har et ret personligt forhold da jeg har haft vedkommende i alle mine leveår, så jeg tænkte at det var en slags overbeskyttende mor-hysteri hun var ude i - men er det reglerne, så er det jo sådan det er. Jeg fik ikke en uddybende forklaring, blot meldingen om at jeg ikke måtte få dem.

Jeg læser lige lidt op på de forskellige slags så, det kan jo være der er et alternativ jeg ikke har kendt til.

Anmeld Citér

8. oktober 2015

Babilooo

Anonym skriver:

Det var jo sådan set bare det jeg skulle vide - hvis hun kan nægte mig dem, så er løbet jo kørt på den front 

Jeg er klar over at risikoen er der, men risikoen er der jo også ved rygning, indtagelse af alkohol, hvis man spiser/drikker e-numre, spiser for fed mad, er overvægtig osv osv osv... Jeg er bare fortvivlet, for jeg ønsker ikke al det besvær i forhold til at beskytte mig, og abort er ikke et alternativ for mig, så skulle jeg gå hen og blive gravid pga dårligere prævention, så ændrer min situation på karriere/uddannelsesfronten sig markant til det værre. 

Jeg glæder mig så meget til at få børn, jeg skal bare lige have overstået den sidste del af min uddannelse. Jeg ønsker at få børn fordi jeg og min partner vælger at smide præventionen, ikke ved et "uheld".

Du skriver at spiral er efter børn. Men du vil først have børn om to år. Du kan da sagtens have spiral som prævention i 11/2 år så.... 

Det ville jeg nok vælge - ellers tal med en anden læge/ gynækolog om det. Hvis du er i risiko for blodpropper er der vel andre der løbende holde øje med dig ud over din læge. Går du til kontroller? 

Anmeld Citér

8. oktober 2015

Anonym trådstarter

(august) skriver:

Spiral er IKKE noget indgreb. Det tager den samme tid som hvis lægen skulle tage en smear-prøve og den kan jo tages ud når du/i ønsker det. 

Har fået min for knap et år siden og det er fantastisk. 

Jeg læser op på det. Men gør den ikke ondt at få sat op??

Anmeld Citér

8. oktober 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Det var jo sådan set bare det jeg skulle vide - hvis hun kan nægte mig dem, så er løbet jo kørt på den front 

Jeg er klar over at risikoen er der, men risikoen er der jo også ved rygning, indtagelse af alkohol, hvis man spiser/drikker e-numre, spiser for fed mad, er overvægtig osv osv osv... Jeg er bare fortvivlet, for jeg ønsker ikke al det besvær i forhold til at beskytte mig, og abort er ikke et alternativ for mig, så skulle jeg gå hen og blive gravid pga dårligere prævention, så ændrer min situation på karriere/uddannelsesfronten sig markant til det værre. 

Jeg glæder mig så meget til at få børn, jeg skal bare lige have overstået den sidste del af min uddannelse. Jeg ønsker at få børn fordi jeg og min partner vælger at smide præventionen, ikke ved et "uheld".

Jeg ønsker som dig ikke (flere) børn før om mindst 2 år.

Jeg har valgt at få en p-stav fordi spiral ikke fungerede for mig, og min datter er lavet på p-piller.

Jeg må indrømme at jeg er SÅ tilfreds med p-staven, selvom jeg kun har haft den i lidt mere end en måned. Den varer 3 år, men jeg håber på at den skal ud om 2

Den er små dyr, men i nogle tilfælde kan man få nogle tilskud. Jeg har i alt givet 800 kr for min  

Anmeld Citér

8. oktober 2015

Anonym trådstarter

Smølfine123 skriver:

Du skriver at spiral er efter børn. Men du vil først have børn om to år. Du kan da sagtens have spiral som prævention i 11/2 år så.... 

Det ville jeg nok vælge - ellers tal med en anden læge/ gynækolog om det. Hvis du er i risiko for blodpropper er der vel andre der løbende holde øje med dig ud over din læge. Går du til kontroller? 

Nej jeg går ikke til nogen former for kontroller, der bliver ikke gået op i det fra nogen sider ud over at jeg bliver nægtet p-piller. Det er derfor jeg synes det virker en smule hysterisk 

Anmeld Citér

8. oktober 2015

Babilooo

Jeg tror det er lægerne der bedst ved om det er hysterisk - ofte synes jeg faktisk at de rådgiver fornuftigt. Hvis der ikke er fare taler de ofte ikke om det.

jeg ville lytte og høre en andens vurdering. Du har vel både en gynækolog og læge. 

Anmeld Citér

8. oktober 2015

Anonym trådstarter

Smølfine123 skriver:

Jeg tror det er lægerne der bedst ved om det er hysterisk - ofte synes jeg faktisk at de rådgiver fornuftigt. Hvis der ikke er fare taler de ofte ikke om det.

jeg ville lytte og høre en andens vurdering. Du har vel både en gynækolog og læge. 

Det kan du have ret i. Jeg er bare meget frustreret da jeg som sagt ikke har oplevet gener før.

Min læge er også min gynækolog, så nej, det er samme person.

Anmeld Citér

8. oktober 2015

Babilooo

Hvis du googler migræne med aura og blodpropper kommer der en artikkel op om problemet fra Voksne kvinder.

Det er ikke en ubetydelig risiko. Det virker som om at man ikke skal have hormonpræparater overhoved.

Anmeld Citér

8. oktober 2015

Anonym trådstarter

Jeg har netop læst om spiral, og det vil i mit tilfælde være en hormonspiral der skal til. Der står dog samtidig at spiralen for kvinder der ikke har født kan være meget smertefuld at få opsat, og at mange kvinder oplever besvimelsesfølelse. Er der nogen der har oplevet det? Jeg har en meget lav smertetærskel, specielt i mit underliv, og alene tanken om at det vil gøre ondt vil kunne afholde mig fra at få den 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.