Afvænning natble

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. oktober 2015

Benjamins'mor

Mor11 skriver:

Hej damer.

vi har i noget tid prøvet at få den store (knapt 4år) til at smide natbleen. Men det er svært! Først lavede vi et skema hvor der var 7 felter, vi krydsede af i et felt når bleen var tør om morgenen og når alle felter var fyldt, kunne vi prøve uden ble. Det gik så fint. Kun 1 eller 2 uheld inden de 7 var fyldt ud. 

Første nat gik super, aftalte med ham at han lige kom en tur på toilet inden mor og far gik i seng og det var fint. Han tissede lidt og sov fint videre. 

Men de efterfølgende dage har ikke været så nemme. Han GRÆDER når han bliver vækket for at tisse, og kan derfor ikke koncentrere sig og kommer ikke af med noget = våd seng midt om natten 5 ud af 7 dage, selvom det gik så fint med at have tør ble før vi tog den af? 

Hvordan kommer vi lige videre?

Min søn bliver 5 år i starten af januar. Han bruger stadig ble om natten. Vi har prøvet rigtigt mange gange, og han fik ble på igen for knap 1,5 uge siden. Han fik ikke noget at drikke en time inden sengetid og han blev taget op og tisse en gang. Alligevel var hele seng, dyne osv våd hver morgen. Og det var virkeligt meget. Og han blev rigtigt ked af det, så vi besluttede at han ikke var klar endnu. Måske dit barn ikke er klar endnu? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Vores dreng har været renlig om dagen i snart to år men er endnu ikke renlig om natten. 

Jeg synes ikke det er så vigtigt. Han har ikke et behov om at være renlig om natten og jeg kan godt klare at give ham den ble på 

jeg har en ret tørstig dreng og kunne aldrig finde på at begrænse vand for ar fremskynde processen.

så jeg synes han skal få ble på igen og vent til han er helt klar 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.