Afvænning natble

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. oktober 2015

Mullesmith

MorDk skriver:

Kontalt evt lægen men der jo børn -helt op i skolealderen som er "sengevædere" Jeg mener man kan afhjælpe "problemet" på en eller anden måde... Men hvordan ved jeg ikke. Kontakt evt. læge eller sundhedsplejersken i kommunen.

Jeg tissede selv i sengen til jeg var 14 årig fik til sidst piller for det. Så måske er det arveligt. Er ikke bekymret endnu. Synes bare det er lidt irriterende med alt det vasketøj 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2015

MorDk

Mullesmith skriver:

Jeg tissede selv i sengen til jeg var 14 årig fik til sidst piller for det. Så måske er det arveligt. Er ikke bekymret endnu. Synes bare det er lidt irriterende med alt det vasketøj 

Det kan jeg godt forstå. Har han vådliggerlagen ?

Anmeld Citér

5. oktober 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
MorDk skriver:

Prøv at lade være med at vække ham. Det er når han vågner og bliver forstyrret det går galt (tror jeg) 

Prøv at lade ham sove igennem. 

Det siges børn ikke tisser når De sover (det tror jeg ik helt på... men de kloge siger det) Måske ungerne tisser hvis De lige vågner et kort øjeblik....  Men prøv at lade ham sove ....

Vi har ofte ladet ham sove, netop fordi han bliver så ked. Men så vågner han og er våd 2-3 timer senere. 

Anmeld Citér

5. oktober 2015

alenemor42

Urin produktion sænkes når man sover. Når man bliver vækket tror den det er dag og producerer urin som var man stået op.

Det er da synd at vække en 4 årig dreng om natten for dit behov. Lad ham dog beholde nat bleen

Anmeld Citér

5. oktober 2015

bøllen

Mor11 skriver:

Hej damer.

vi har i noget tid prøvet at få den store (knapt 4år) til at smide natbleen. Men det er svært! Først lavede vi et skema hvor der var 7 felter, vi krydsede af i et felt når bleen var tør om morgenen og når alle felter var fyldt, kunne vi prøve uden ble. Det gik så fint. Kun 1 eller 2 uheld inden de 7 var fyldt ud. 

Første nat gik super, aftalte med ham at han lige kom en tur på toilet inden mor og far gik i seng og det var fint. Han tissede lidt og sov fint videre. 

Men de efterfølgende dage har ikke været så nemme. Han GRÆDER når han bliver vækket for at tisse, og kan derfor ikke koncentrere sig og kommer ikke af med noget = våd seng midt om natten 5 ud af 7 dage, selvom det gik så fint med at have tør ble før vi tog den af? 

Hvordan kommer vi lige videre?

Må jeg spørge hvorfor det er vigtigt han kommer af med natbleen ? Jeg har selv haft et vådligger barn, og tænker at børn er klar til at smide bleen når de er klar hvis bleen er våd om morgnen er børnene muligvis endnu ikke klar til det. Det er ikke unaturligt at børn bruger ble om natten helt om til skole alderen . Nu er min vokset fra det, men ved dengang anså lægen det ikke som et problem før i skole alderen og først der kunne vi blive henvist til hjælp.

Anmeld Citér

5. oktober 2015

Babilooo

At registrere tissebehov og gå på toalettet om dagen er slet ikke det samme som om natten. Du må ikke sammenligne! Det er ingen sammenhæng mellem renlighed om dagen og natten. Min søn var renlig om natten i næsten er år før han var renlig om dagen. Og ja - i den rækkefølge.

Om natten er der et hormon som kroppen producere der nedsætter urinproduktionen. Nogen har dette hormon når de er 3-4 år andre skal have tabletter og producerer det ikke i en alder af 10 år.

Lad være med at vække om natten - det ødelægger søvnen. Hvis bleen ikke er smidt ved 5 års undersøgelsen kan I tale med lægen om det. 

Anmeld Citér

5. oktober 2015

Babilooo

Mor11 skriver:

Vi har ofte ladet ham sove, netop fordi han bliver så ked. Men så vågner han og er våd 2-3 timer senere. 

Når han ikke registrere det så giv ham ble på. Der er ingen skade sket ved en tør ble der smides ud om morgenen. 

Bliv ved med at bruge ble hver dag indtil den er tør i en måned - så ved I at reguleringen af urin er god. Hvis det ikke sker så tal med lægen ved 5 års undersøgelsen evt.

der er absolut ikke nogen grund til at tage bleen af før tid om natten. Børn vågner ikke op fordi ved de ikke har ble på. Det er når produktionen er reguleret at bleen er tør om morgenen. Håber det giver mening.

Anmeld Citér

5. oktober 2015

Hck

Profilbillede for Hck

Jeg havde heller ikke taget natbleen fra ham endnu, det lyder som at det skaber flere fustrationer og gråd, end det gør gavn for din søn. 

Så fast på med den igen, og se om der ikke lige pludselig automatisk er flere tørre bleer om morgenen end våde 

Anmeld Citér

5. oktober 2015

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vores pige blev, da hun var lidt over 3 1/2 år - dag og nat samtidig. Vores dreng blev renlig da han var 3 1/2 år, men der gik yderligere 1 år før han var renlig om natten. Nogen børn er hurtige og andre er længere tid om det. Det er ikke unormalt, at drenge er længere tid om det. Jeg ville lade det komme stille og roligt uden nogen pres, vækning om natten mv.

Anmeld Citér

5. oktober 2015

Mullesmith

MorDk skriver:

Det kan jeg godt forstå. Har han vådliggerlagen ?

Jo han har både Vådliggerlagen og natble på.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.