Anonym skriver:
Hej piger
Jeg har virkelig brug for nogle råd 
Jeg bor sammen med min kæreste på 4. år. Forholdet går godt og lige nu er der ingen børn. Vi har været igennem et par spontane aborter, og trænger lige nu bare til lidt tid alene og komme oven på. Jeg er gået ned med depression og måske derfor fylder dette problem ekstra meget for mig lige nu.
Det eneste "problem" vi har i vores forhold, er økonomien. Jeg er studerende på SU og ved siden af den, har jeg mellem 1000-2500 kr netto/mdr. fra studiejob.
Min kæreste har arbejde, og har en månedsløn der er over dobbelt så stor som min.
Jeg er ikke god til at spare op, men jeg bruger dog ikke mere end jeg har. Det gør min kæreste til gengæld. Han har et rigtig dårligt forhold til økonomi, og det er som om, at det ikke rager ham det fjerneste. Han er 14. dages lønnet, og det hjælper desværre ikke på sagen.
Når han får løn til den 1. i måneden, rækker den ofte kun til hans eget budget, og halvdelen af vores fælles. Så står vores fælles budget pludselig og mangler 2-3000 kr. (Heldigvis har jeg oftest haft mulighed for at dække det. Men det kan jeg ikke længere, da jeg er gået betydeligt ned i timer på mit studiejob.)
Når han så får løn igen omkring den 14. - 15. i måneden, så har han allerede nået at bruge pengene på forskud, bl.a. på alt muligt købt over nettet (jeg tror ikke han kan trække over på kortet) og når lønnen går ind, dækker den så bare overtrækket. På den måde får han sjældent betalt ind/fuldt beløb ind til vores fælles budget. Og sådan kører det næsten hver måned.
Han er desværre er ved at skylde mig en del penge, som jeg bliver nødt til at skulle have igen, da jeg har udskudt ting til mig selv, for at kunne dække underskudet på budgettet.