hvad tænker i? Ang faddere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. oktober 2015

Abracadabra

Anonym skriver:

Hvad skulle præsten kunne sige/gøre? 

Jeg er kristen ja. Ikke voldsomt som i kirke hver søndag osv. Men er selv døbt og konfirmeret. 

En eller form for rådgivning skal I da have!

Måske i virkeligheden bare hos en ældre og meget livserfaren bekendt. 

Men hele denne konflikt (og især, at din mand ikke vil betale for familiefesten) viser da, at I har brug for hjælp til kommunikation og samarbejde. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2015

loop

Anonym skriver:

Hvad skulle præsten kunne sige/gøre? 

Jeg er kristen ja. Ikke voldsomt som i kirke hver søndag osv. Men er selv døbt og konfirmeret. 

Præster er rigtig gode at samtale med, uanset emner. Lige netop dåben omhandler uanset hvad, noget præsten kan rådgive om. Jeres familiesituation, så i kan finde ud af hvad der er det bedste for jer som familie.

For mig er det mystisk, at man får et barn, og først herefter diskuterer, hvorvidt barnet skal døbes eller ej, for som kristen ville jeg ikke få barn med en, der havde så markant andre værdier. Derfor er jeg ikke den rette til at rådgive. Præster kan rådgive i disse situationer, de er uddannet til blandt andet det. Derfor skrev jeg også som jeg gjorde "prøv at læs dit eget indlæg med kristne briller", for med de briller er det svært at finde en mening.

Anmeld Citér

2. oktober 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Vi skal døbe vores søn her i næste måned. Jeg er selv døbt og konfirmeret og det betyder meget for mig at min søn også bliver det. 

Min mand derimod er hverken døbt eller konfirmeret og var egentlig i mod at døbe vores søn også. Men han har forstået hvor meget det betyder for mig og er gået med til det. 

I starten da det blev afgjort blev han ved at sige at han ikke ville med fordi han ikke er troende på nogen måde osv. Men det vil han så gerne alligevel hvilket glæder mig. 

Jeg har valgt min bror som gudfar og moster, svigerinde og kusine som faddere. 

Nu forlanger han så at han også vil have en fra hans familie som fadder. Fortæller ham at han ikke kan fordi at ingen i hans familie er døbt. "Jo min kusine er - så hun skal være fadder" siger han så. Kusine. Har han set 1 gang på 4 år. Han har set hendes egen datter en gang og det var i sommers hvor hun allerede var 2 år. Ergo ikke ligefrem et tæt relationsbånd. 

Kan mærke det går mig rigtig meget på at hun skal stå og være fadder for min søn når nu det betyder noget for mig og han i sidste ende bare er hamrende ligeglad med det hele. 

Hvad tænker i?

hvad med at foreslå en huebærer?... det behøver man ikke at være døbt eller konfirmeret for...

Anmeld Citér

2. oktober 2015

Anonym trådstarter

loop skriver:

Præster er rigtig gode at samtale med, uanset emner. Lige netop dåben omhandler uanset hvad, noget præsten kan rådgive om. Jeres familiesituation, så i kan finde ud af hvad der er det bedste for jer som familie.

For mig er det mystisk, at man får et barn, og først herefter diskuterer, hvorvidt barnet skal døbes eller ej, for som kristen ville jeg ikke få barn med en, der havde så markant andre værdier. Derfor er jeg ikke den rette til at rådgive. Præster kan rådgive i disse situationer, de er uddannet til blandt andet det. Derfor skrev jeg også som jeg gjorde "prøv at læs dit eget indlæg med kristne briller", for med de briller er det svært at finde en mening.

Det er sådan at vores barn ikke er planlagt. Men ingen af os kunne få os til at få en abort efter vi i forvejen har fået foretaget en for nogle år siden. Så i bund og grund havde ingen af os regnet med at skulle få barn nu. Men sådan blev det. 

Anmeld Citér

2. oktober 2015

Anonym trådstarter

Ms.Sunshine skriver:

hvad med at foreslå en huebærer?... det behøver man ikke at være døbt eller konfirmeret for...

Han skal ikke have hue på. Han skal have et lille jakkesæt på med butterfly. 

Men jeg må nok bare bide det i mig og fokuserer på at jeg har mine 3 faddere og den gudfar jeg ønsker mig også må han tage en selvom det bare er en nødløsning fordi der ikke er andre muligheder selvom jeg synes det er hyklerisk. 

Anmeld Citér

2. oktober 2015

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Okay. Kordegnen fortalte mig bare de skulle være døbt. 

Vi fik afvide de både skulle være døbt og konfirmeret. 

Min søster kunne ikke blive fadder ved min søn da hun endnu ikke var konfirmeret, hun blev dog gudmor til min datter da hun var blevet konfirmeret der.

Anmeld Citér

2. oktober 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Han skal ikke have hue på. Han skal have et lille jakkesæt på med butterfly. 

Men jeg må nok bare bide det i mig og fokuserer på at jeg har mine 3 faddere og den gudfar jeg ønsker mig også må han tage en selvom det bare er en nødløsning fordi der ikke er andre muligheder selvom jeg synes det er hyklerisk. 

min søn var huebærer da min datter blev døbt og han fik lov til at dubbe hende efter hun havde fået vand i håret og han passede på hendes stofble imens.

vi havde valgt en god veninde, der var som en søster til min daværende kæreste, som gudmor til min søn men i løbet af nogle få måneder forsvandt kontakten, men en anden bekendt som jeg ikke ville have som fadder fordi hun kom og gik i vores liv som hun selv ville, hun har holdt kontakten alle 7 år...

Anmeld Citér

6. oktober 2015

Anonym trådstarter

Nu har han selv sagt at han ikke vil have sin kusine som fadder. Han kom selv til mig og sagde at han havde tænkt over det og det virkede også underligt for ham når det var så langt ude. 

Anmeld Citér

6. oktober 2015

Krussedulle

Anonym skriver:

Vi skal døbe vores søn her i næste måned. Jeg er selv døbt og konfirmeret og det betyder meget for mig at min søn også bliver det. 

Min mand derimod er hverken døbt eller konfirmeret og var egentlig i mod at døbe vores søn også. Men han har forstået hvor meget det betyder for mig og er gået med til det. 

I starten da det blev afgjort blev han ved at sige at han ikke ville med fordi han ikke er troende på nogen måde osv. Men det vil han så gerne alligevel hvilket glæder mig. 

Jeg har valgt min bror som gudfar og moster, svigerinde og kusine som faddere. 

Nu forlanger han så at han også vil have en fra hans familie som fadder. Fortæller ham at han ikke kan fordi at ingen i hans familie er døbt. "Jo min kusine er - så hun skal være fadder" siger han så. Kusine. Har han set 1 gang på 4 år. Han har set hendes egen datter en gang og det var i sommers hvor hun allerede var 2 år. Ergo ikke ligefrem et tæt relationsbånd. 

Kan mærke det går mig rigtig meget på at hun skal stå og være fadder for min søn når nu det betyder noget for mig og han i sidste ende bare er hamrende ligeglad med det hele. 

Hvad tænker i?

Enten skal han lige være på tværs en sidste gang eller også vil han virkelig også gerne have at hans familie skal være en del af det, når du nu har valgt at jeres barn skal døbes?!

mine børn er ikke døbt, men er en fadder ikke blot et vidne til dåben? Altså et led "uden reel betydning"

hvis du virkelig ikke vil have at den her kusine skal stå fadder, så må du jo sige det til ham.

Anmeld Citér

6. oktober 2015

Anonym trådstarter

Krussedulle skriver:

Enten skal han lige være på tværs en sidste gang eller også vil han virkelig også gerne have at hans familie skal være en del af det, når du nu har valgt at jeres barn skal døbes?!

mine børn er ikke døbt, men er en fadder ikke blot et vidne til dåben? Altså et led "uden reel betydning"

hvis du virkelig ikke vil have at den her kusine skal stå fadder, så må du jo sige det til ham.

Tak for dit input. Men der er kommet styr på det. Læs evt mit sidste indlæg 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.