Vi skal døbe vores søn her i næste måned. Jeg er selv døbt og konfirmeret og det betyder meget for mig at min søn også bliver det.
Min mand derimod er hverken døbt eller konfirmeret og var egentlig i mod at døbe vores søn også. Men han har forstået hvor meget det betyder for mig og er gået med til det.
I starten da det blev afgjort blev han ved at sige at han ikke ville med fordi han ikke er troende på nogen måde osv. Men det vil han så gerne alligevel hvilket glæder mig.
Jeg har valgt min bror som gudfar og moster, svigerinde og kusine som faddere.
Nu forlanger han så at han også vil have en fra hans familie som fadder. Fortæller ham at han ikke kan fordi at ingen i hans familie er døbt. "Jo min kusine er - så hun skal være fadder" siger han så. Kusine. Har han set 1 gang på 4 år. Han har set hendes egen datter en gang og det var i sommers hvor hun allerede var 2 år. Ergo ikke ligefrem et tæt relationsbånd.
Kan mærke det går mig rigtig meget på at hun skal stå og være fadder for min søn når nu det betyder noget for mig og han i sidste ende bare er hamrende ligeglad med det hele.
Hvad tænker i?
Anmeld
Citér