Lige brug for at høre jeres mening

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. september 2009

MaleneGærup

Det er bestemt ikke i orden at han ikke spænder sit barn fart. Tænker på om han selv havde sele på??
Når vores barn kommer til verden skal den selvfølgelig spændes fast hver gang ligesom vi også selv er.... Kører aldrig nogle steder uden at have selen på

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2009

Muffinmus

Hmm, nu ved jeg jo du har dp i byen, så er da nysgerring og tænker hvme dælen der kunne finde på det i vores lille by.
Nå, men du behøver ikke at sladre, det er ok.
Synes helt sikkert du skal sige noget til ham sig at børn til alle tider skal være spændt lovmæssigt fast.Og sig til ham at du sgu får dårlige nerver af at se hans børn køre uden stolen, at du er bange for de kører galt og kommer grumt galt afsted.
Det giver ikke kun klip men også en bødeDet burde give en bøde på 5000 kr, så vile forældre nok tænke sig om en gang eller 2 inden de gjorde det.
Når det er sagt jeg jeg selv set en familie køre herude, hen til købmanden, men den lille på skødet på forsædet  UDEN sele overhovedet.

Anmeld

18. september 2009

Joan ( Smallie )

tumle81 skriver:

Vores børn får aldrig lov til at køre i bil medmindre de er fastspændt i de rette stole. Det er ligemeget om det er i vores bil eller andres samt om det er små eller lange ture!!
Ville ikke gamble med deres liv på den måde. Min svigerinde er mere afslappet med det, og har haft deres datter siddende på bagsædet i 3 punkts sele, men den går bare ikke med vores børn!!

Det er svært at bede andre om at ændre deres vaner (eller rettere uvaner), det bedste at gøre er nok at sige forsigtigt om ikke man burde bruge autostolen i bilen eller lign..

Knus Kathrina

Tak for svar.
Jeg syntes jo også han gambler med hendes liv og her hjemme er vores unger også ALTID spændt fast når vi er ude at køre. Har sagt til knægten at bilen ikke kan køre hvis han ikke sidder i sin stol og har sele på.

Joan

Anmeld

18. september 2009

Joan ( Smallie )

Sweet1978 skriver:

Det er helt uacceptabel, vi har også max 1 km. men Danielle er altid spændt fast i sin stol.

Og til dem der nævner loven (skimmede kun lige tråden) JO børn under 3 år skal sidde i autostol ellers får man et klip. Over 3 år kan man gå til selepuder mm.

Så jeg synes ikke du blander dig i faderens privat liv ved at kommentere det du behøver ikke fremhæve din personlige mening. Bare høfligt tiltale ham og sige du lige vil høre om han ikke er bekendt med den nye lov, for at advare ham og måske afværge han en dag får et klip. Lidt at du gør det for hans skyld. Så må du jo se hvordan han reagerer og tage den derfra.

Jo vil gerne sige noget til ham men er ikke sikker på hvor meget han forstår for han er ikke dansker og snakker det ikke så godt. Og vil jo heller ikke bringe splid mellem os for knægten skal dog gå over ved ens dp mor 1 år endnu og regner med Anne også skal der over.

Ved sku ikke rigtig hvad jeg skal sige for på den ene side er jeg vildt harm over dt jeg har set og på den anden side tænker jeg lidt jamen kan jeg tillade mig at blande mig.

Men tak for svar det skal du da have
Joan

Anmeld

18. september 2009

Joan ( Smallie )

MaleneGærup skriver:

Det er bestemt ikke i orden at han ikke spænder sit barn fart. Tænker på om han selv havde sele på??
Når vores barn kommer til verden skal den selvfølgelig spændes fast hver gang ligesom vi også selv er.... Kører aldrig nogle steder uden at have selen på

Helt ærlig så jeg ikke om han selv havde sele på. Så det tør jeg ikke gætte på.

Anmeld

18. september 2009

wamse

Der er jo ingen tvivl om at det er ulovligt at køre med et lille barn, der ikke er spændt fast, så du har jo rettens ord på at det er forkert Ud over det ville jeg ikke blande mig i det, ligesom jeg heller ikke blender mig nar folk ryger og drikker når børn er der. Han tager jo det valg selv, at barnet ikke bliver fastspændt, selvom det ikke er i orden, så er det et valg han tager.

Anmeld

18. september 2009

Joan ( Smallie )

MariaE skriver:

Hmm, nu ved jeg jo du har dp i byen, så er da nysgerring og tænker hvme dælen der kunne finde på det i vores lille by.
Nå, men du behøver ikke at sladre, det er ok.
Synes helt sikkert du skal sige noget til ham sig at børn til alle tider skal være spændt lovmæssigt fast.Og sig til ham at du sgu får dårlige nerver af at se hans børn køre uden stolen, at du er bange for de kører galt og kommer grumt galt afsted.
Det giver ikke kun klip men også en bødeDet burde give en bøde på 5000 kr, så vile forældre nok tænke sig om en gang eller 2 inden de gjorde det.
Når det er sagt jeg jeg selv set en familie køre herude, hen til købmanden, men den lille på skødet på forsædet  UDEN sele overhovedet.

Ja ok den var da endnu værre end på bagsædet.

Det jeg syntes er så grotesk er at autostolen stod jo lige ved siden af, ville davære lige så nemt at sidde hende der i.

Norupvej

Anmeld

18. september 2009

Joan ( Smallie )

wamse skriver:

Der er jo ingen tvivl om at det er ulovligt at køre med et lille barn, der ikke er spændt fast, så du har jo rettens ord på at det er forkert Ud over det ville jeg ikke blande mig i det, ligesom jeg heller ikke blender mig nar folk ryger og drikker når børn er der. Han tager jo det valg selv, at barnet ikke bliver fastspændt, selvom det ikke er i orden, så er det et valg han tager.

Nemlig har det også sådan lidt hvordan vil jeg have det hvos folk blander sig i mit liv og hvordan jeg er over for mine børn. Det er det min trivel bunder i

Anmeld

18. september 2009

wamse

Joan ( Smallie ) skriver:

Nemlig har det også sådan lidt hvordan vil jeg have det hvos folk blander sig i mit liv og hvordan jeg er over for mine børn. Det er det min trivel bunder i

Kan godt forstå dig, og nogen gange kan man jo ryste på hovedet og tænke sit, men at konfrontere ham, det ville jeg ikke. Hvis nogen ikke var enig med min måde at gøre noget på omkring mine børn, ville jeg godt nok føle at de overskred mine grænser totalt, ved at blande sig.

Anmeld

18. september 2009

Muffinmus

Joan ( Smallie ) skriver:

Ja ok den var da endnu værre end på bagsædet.

Det jeg syntes er så grotesk er at autostolen stod jo lige ved siden af, ville davære lige så nemt at sidde hende der i.

Norupvej

Jamen hvem har du som dp, hvor bor hun henne, vi har jo 5 stk eller sådan noget?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.