Lige brug for at høre jeres mening

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

867 visninger
20 svar
0 synes godt om
18. september 2009

Joan ( Smallie )

Da jeg har afleveret knægten i dp idag møder jeg, en af dem han går i dp med og hendes far. De er i bil og ungen sidder bag i. Hun sidder ikke ii sin autostol men bare på bagsædet. Jeg ved godt de ikke har så langt til deres dp men de er alligevel på landevejen og et godt stykke på grusvej, og han kan jo også lave en ene ulykke.
Jeg skal lige høre om jeg er helt ude i hampen når jeg bliver harm over at han ikke spænder hende fast for at køre de 2 km der er i dp eller det antages at det er helt ok?
Og når det så er sagt hvad skal jeg så gøre ved det?

Joan

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2009

christina2412

når jeg har født kunne jeg ALDRIG finde på, ikke at spænde mit barn fast i en godkendt stol. og jeg har heller aldrig kørt med mine nevøer uden de har været spændt fast.

så din reaktion forstår jeg 100% uanset hvor langt man skal.

christina 32+1

Anmeld

18. september 2009

Tdittmann

Hej

Jeg synes heller ikke at det er ok at køre med sit barn i bilen uden at spænde det fast. Så er det lige meget om man skal køre 1 km eller 100 km, det er jo oftest på de korte ture at uheldene sker. 

Anmeld

18. september 2009

Joan ( Smallie )

Skal lige siges at jeg ikke kunne se om hun havde 3 punkt sele på men alligevel hun er jo alt for lille til den hun blev 2 her i sommer.

Anmeld

18. september 2009

oo

skal børn ikke være fastspændt ved lov nu??

Anmeld

18. september 2009

Honningblomst

Der er mange forældre der vælger nogle anderledes løsninger og nej, selvfølgelig er det ikke ok og tvivler på faderen synes det er ok, hvis du spurgte ham og så er det jo også lige til et klip det han laver.
hernede hvor jeg bor er det mere reglen end undtagelsen at børn cykler eller sidder bagpå forældre uden cykelhjelm og det ryster mig virkelig og frygter jo det værste...men det er jo helt og holdent forældrenes valg.
Jeg har så valgt at høre sfo og lærer om man evt kunne få en til at holde foredrag til næste forældremøde omrking sikkerhed i trafikken og så håbe de kan fange nogen der...
Men ja...det er svært at være vidne til..
Knus Eva..

Anmeld

18. september 2009

tumle81

Vores børn får aldrig lov til at køre i bil medmindre de er fastspændt i de rette stole. Det er ligemeget om det er i vores bil eller andres samt om det er små eller lange ture!!
Ville ikke gamble med deres liv på den måde. Min svigerinde er mere afslappet med det, og har haft deres datter siddende på bagsædet i 3 punkts sele, men den går bare ikke med vores børn!!

Det er svært at bede andre om at ændre deres vaner (eller rettere uvaner), det bedste at gøre er nok at sige forsigtigt om ikke man burde bruge autostolen i bilen eller lign..

Knus Kathrina

Anmeld

18. september 2009

LotteGabriella

Joan ( Smallie ) skriver:

Da jeg har afleveret knægten i dp idag møder jeg, en af dem han går i dp med og hendes far. De er i bil og ungen sidder bag i. Hun sidder ikke ii sin autostol men bare på bagsædet. Jeg ved godt de ikke har så langt til deres dp men de er alligevel på landevejen og et godt stykke på grusvej, og han kan jo også lave en ene ulykke.
Jeg skal lige høre om jeg er helt ude i hampen når jeg bliver harm over at han ikke spænder hende fast for at køre de 2 km der er i dp eller det antages at det er helt ok?
Og når det så er sagt hvad skal jeg så gøre ved det?

Joan

WHAT??? Han er sgu da ikke rigtig klog.....der kan jo lige så vel ske en ulykke på de 2 km, som der kan på 50 km....det behøver jo ikke være en selvforskyldt ulykke, jeg mener der kan komme en eller anden fuld nar eller andet

Jeg kunne ALDRIG finde på at køre med Daniella uden at hun er spændt fast, NEVER EVER

Kan udemærket godt forstå din reaktion

Anmeld

18. september 2009

Sweet1978

Det er helt uacceptabel, vi har også max 1 km. men Danielle er altid spændt fast i sin stol.

Og til dem der nævner loven (skimmede kun lige tråden) JO børn under 3 år skal sidde i autostol ellers får man et klip. Over 3 år kan man gå til selepuder mm.

Så jeg synes ikke du blander dig i faderens privat liv ved at kommentere det du behøver ikke fremhæve din personlige mening. Bare høfligt tiltale ham og sige du lige vil høre om han ikke er bekendt med den nye lov, for at advare ham og måske afværge han en dag får et klip. Lidt at du gør det for hans skyld. Så må du jo se hvordan han reagerer og tage den derfra.

Anmeld

18. september 2009

LotteGabriella

Sweet1978 skriver:

Det er helt uacceptabel, vi har også max 1 km. men Danielle er altid spændt fast i sin stol.

Og til dem der nævner loven (skimmede kun lige tråden) JO børn under 3 år skal sidde i autostol ellers får man et klip. Over 3 år kan man gå til selepuder mm.

Så jeg synes ikke du blander dig i faderens privat liv ved at kommentere det du behøver ikke fremhæve din personlige mening. Bare høfligt tiltale ham og sige du lige vil høre om han ikke er bekendt med den nye lov, for at advare ham og måske afværge han en dag får et klip. Lidt at du gør det for hans skyld. Så må du jo se hvordan han reagerer og tage den derfra.

god idé

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.