Barns sygedag? Hvad mener i

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. september 2015

Sujan

jenny4 skriver:

Hvis hun er så syg at du ikke ville sende hende afsted til pasning så er det "barn syg", men hvis det er et planlagt besøg hos ørelægen, så vil jeg mene du kan tage en Fridag eller omsorgsdag som jo netop er til den slags. Men kan du være sikker på at ørelægen kan se hende lige i morgen?

Hun er faktisk ikke særlig påvirket af ørerne.. Er mig der gerne vil have hende tjekket fordi det har flydt ud med betændelse i 14 dage og det stinker!! Så tænker det ikke er sundt og det kan ikke rigtig gå væk af sig selv...

har et andet barn der har også har døjet rigtig meget med ørerne. Der har vi altid kunne få tid samme dag i de situationer hvor jeg gerne ville have ørerne tjekket, så er næsten sikker på de vil se hende i morgen. Men er jo lidt planlagt, da jeg jo har besluttet mig for det her i weekenden 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2015

Sujan

pernille.23 skriver:

Har hun været afsted de andre dage? Eller er det blevet værre..

jeg ville faktisk som dig bede om en fridag, da jeg også mener at barnsyg er til akut opstået sygdom.. 

Dertil kommer det jo at du ikk er garanteret at du kan få barn syg, hvis det nu ikk hænger sammen på arbejdet. 

Og det hedder jo reelt også barnet første og (anden) syge dag.

Hun har været afsted de andre dage... Hun er ikke meget påvirket af det.. Men synes helt klart der skal ses på hende da det har løbet ud med betændelse i 14 dage og det ikke går væk af sig selv... Så i princippet kunne hun jo godt komme i institution .

Anmeld Citér

27. september 2015

loop

Sujan skriver:

Hun har været afsted de andre dage... Hun er ikke meget påvirket af det.. Men synes helt klart der skal ses på hende da det har løbet ud med betændelse i 14 dage og det ikke går væk af sig selv... Så i princippet kunne hun jo godt komme i institution .

Jeg ville holde barns sygedage.

Når nu at du er ny i job, kunne far så ikke tage barnet til læge?

Anmeld Citér

28. september 2015

Skouboe

Jeg mener ikke at lægebesøg i sig selv er sygdom, og hvis hun ellers er frisk nok til at komme i institution, er det en feriedag. Du holder jo heller ikke barns første sygedag ved vaccinationer eller andre planlagte lægebesøg. På min arbejdsplads er sådanne ting for egen regning.

I øvrigt kan øreinfektioner afhjælpes/behandles/holdes nede ved at skylle ørerne med en svag eddike opløsning

http://www.ouh.dk/wm222302 

Anmeld Citér

28. september 2015

lineog4

Jeg ville tage på arbejde og ringe der fra, og så tage afsted til den tid jeg fik. Hvis det ikke er mere akut, kan man jo også få en tid dagen efter så det kan planlægges.

jeg ville ikke melde barn syg for at ringe til lægen, for så kunne jeg pludselig stå i lorten hvis lægen så ved tiden sagde: hun må ikke komme afsted i morgen.... 

Så nej mener egentlig ikke at skulle ringe til lægen, giver ret til at holde barn syg 

Anmeld Citér

28. september 2015

Sujan

lineog4 skriver:

Jeg ville tage på arbejde og ringe der fra, og så tage afsted til den tid jeg fik. Hvis det ikke er mere akut, kan man jo også få en tid dagen efter så det kan planlægges.

jeg ville ikke melde barn syg for at ringe til lægen, for så kunne jeg pludselig stå i lorten hvis lægen så ved tiden sagde: hun må ikke komme afsted i morgen.... 

Så nej mener egentlig ikke at skulle ringe til lægen, giver ret til at holde barn syg 

Jeg har 1,5 times transport hver vej, så det er ikke en mulighed.. Ørelægen har akut tider hver dag. Men ellers 3 mdr. ventetid... Man kan altså kun få en tid den dag man ringer. 

Anmeld Citér

28. september 2015

Sujan

Skouboe skriver:

Jeg mener ikke at lægebesøg i sig selv er sygdom, og hvis hun ellers er frisk nok til at komme i institution, er det en feriedag. Du holder jo heller ikke barns første sygedag ved vaccinationer eller andre planlagte lægebesøg. På min arbejdsplads er sådanne ting for egen regning.

I øvrigt kan øreinfektioner afhjælpes/behandles/holdes nede ved at skylle ørerne med en svag eddike opløsning

http://www.ouh.dk/wm222302 

Har spurgt min ørelæge angående eddikevand. Det anbefaler han ikke at gøre selv når de er så små.. 

Anmeld Citér

28. september 2015

Morjanne76

Har du omsorgsdage? For så var det da også en mulighed 

Anmeld Citér

28. september 2015

Carina:-)

Det er ikke barnets 1 sygedag så det er en feriedag.

Har prøvet det samme med 2 af mine og man kan lave en lunken blanding hvor der er eddike i 

Du skal vente ca 10 min efter du har brugt øredråberne og så skal det være lunken 

Du holder lidt ud i øreflippen og holder den lidt opad  og sætter sprøjten ind forsigtigt ( man kan købre en øresprøjte på apoteket)

Pas på at spidsen ikke lukker øregangen for vandet skal kunne rende ud .

Blandigen er 1;10 1 dl eddike og 1 L vand det kan stå i en lukket beholder og så lunes i mirkoen til 37 grader når det skal bruges.

Jeg har brugt det til mine efter ørelægens anvisninger også da de var  helt små og det er genialt .

Anmeld Citér

28. september 2015

Skouboe

Sujan skriver:

Har spurgt min ørelæge angående eddikevand. Det anbefaler han ikke at gøre selv når de er så små.. 

Vi fik det anbefalet på hospitalet da min datter var 10 måneder, så jeg tror der er forskel på hvem man taler med. Vi har rigtigt gode erfaring med det, også forebyggende.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.