Barns sygedag? Hvad mener i

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.978 visninger
25 svar
24 synes godt om
27. september 2015

Sujan

Mig og far er lidt uenige angående hvornår man tager barn syg på jobbet.

jeg er for 3 uger siden startet en ny elevtid på et nyt sted.. Jeg hader, at jeg allerede i morgen skal ringe og bede om fri..... For ja jeg mener jeg skal bede om en ferie dag, men far mener jeg skal ringe barn syg. 

Vi har en datter på et år som virkelig har døjet med mellemørebetændelse. Hun fik for 14 dage siden lagt dræn. Men lige siden har det flydt fra ørerne med betændelse. For ca. 10 dage siden fik vi øredråber, som slet ikke har virket. Jeg er altså nødt til at kontakte ørelægen i morgen og bede dem se på hende.. Jeg arbejder langt væk og kan derfor ikke bare gå et par timer. Jeg er nødt til at holde en hel fridag.... Jeg tænker at ringe til min leder i morgen og forklarer situationen og bede om en feriedag. Men far siger at hun er jo syg, så det er en barns sygedag. 

Jeg mener barns sygedag holder man ved akut opstået sygdom, hvor man ikke har andre pasningsmuligheder...

hvad mener i??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2015

TNBC

Sujan skriver:

Mig og far er lidt uenige angående hvornår man tager barn syg på jobbet.

jeg er for 3 uger siden startet en ny elevtid på et nyt sted.. Jeg hader, at jeg allerede i morgen skal ringe og bede om fri..... For ja jeg mener jeg skal bede om en ferie dag, men far mener jeg skal ringe barn syg. 

Vi har en datter på et år som virkelig har døjet med mellemørebetændelse. Hun fik for 14 dage siden lagt dræn. Men lige siden har det flydt fra ørerne med betændelse. For ca. 10 dage siden fik vi øredråber, som slet ikke har virket. Jeg er altså nødt til at kontakte ørelægen i morgen og bede dem se på hende.. Jeg arbejder langt væk og kan derfor ikke bare gå et par timer. Jeg er nødt til at holde en hel fridag.... Jeg tænker at ringe til min leder i morgen og forklarer situationen og bede om en feriedag. Men far siger at hun er jo syg, så det er en barns sygedag. 

Jeg mener barns sygedag holder man ved akut opstået sygdom, hvor man ikke har andre pasningsmuligheder...

hvad mener i??

Jeg ville melde første barnsyg dag.

Jeg vil sige at det skal bruges når børnene er syge, og hvis det så er i længere tid, ville jeg bruge ferie dage..

Ferie dage vil jeg hellere bruge til faktisk at holde ferie.

Anmeld Citér

27. september 2015

Isabella_mor

I min verden hedder det family first. Så jeg havde meldt barn syg. Sådan er det. 

Anmeld Citér

27. september 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg ville melde barn syg, da du jo er nød til at tage til læge med hende. Vh stine

Anmeld Citér

27. september 2015

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Forstår slet ikke at du vil bruge en feriedag på det!! Hvorfor?? Så har du det mindre at bruge på en reel ferie sammen med din familie. Selvfølgelig skal du melde barn syg når dit barn er syg. 

Anmeld Citér

27. september 2015

jenny4

Hvis hun er så syg at du ikke ville sende hende afsted til pasning så er det "barn syg", men hvis det er et planlagt besøg hos ørelægen, så vil jeg mene du kan tage en Fridag eller omsorgsdag som jo netop er til den slags. Men kan du være sikker på at ørelægen kan se hende lige i morgen?

Anmeld Citér

27. september 2015

pernille.23

Har hun været afsted de andre dage? Eller er det blevet værre..

jeg ville faktisk som dig bede om en fridag, da jeg også mener at barnsyg er til akut opstået sygdom.. 

Dertil kommer det jo at du ikk er garanteret at du kan få barn syg, hvis det nu ikk hænger sammen på arbejdet. 

Og det hedder jo reelt også barnet første og (anden) syge dag.

Anmeld Citér

27. september 2015

dorthemus

Det er barn syg - ikke ferie!

Nogle overenskomster har også barn syg anden dag og den bruger man hvis man ikke kan finde anden pasning

Anmeld Citér

27. september 2015

Sujan

Yurie skriver:

Jeg ville melde første barnsyg dag.

Jeg vil sige at det skal bruges når børnene er syge, og hvis det så er i længere tid, ville jeg bruge ferie dage..

Ferie dage vil jeg hellere bruge til faktisk at holde ferie.

Ja det ville jeg egentlig også:-) 

var bare i tvivl angående reglerne... For hun er jo i princippet ikke syg.. Men så alligevel er hun jo. Hun er ikke specielt påvirket af ørerne. Er mig der synes det bestemt ikke må være sundt at have betændelse flydende fra ørerne i 14 dage.. Oveni det så lugter det rigtig grimt. Så er vel en form for sygdom, men det er jo ikke sådan akut opstået. 

Synes bare jeg husker der var en der engang sagde til mig, at hvis et barn f.eks. var syg i weekenden kunne man ikke melde barn syg om mandagen, fordi det jo så ikke var barns 1 sygedag...

Anmeld Citér

27. september 2015

Sujan

Omsorgsgiver skriver:

Forstår slet ikke at du vil bruge en feriedag på det!! Hvorfor?? Så har du det mindre at bruge på en reel ferie sammen med din familie. Selvfølgelig skal du melde barn syg når dit barn er syg. 

Troede bare at reglerne var sådan, at man kun kan melde barn syg ved akut opstået sygdom..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.