Hvad fanen ville du gøre.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. september 2015

Anonym trådstarter

SandraXOXO skriver:

Min søn er også en værre rod når ham og kammeraterne keder sig lidt. Så udfordre de hinanden til ting de godt ved de ikk må, og min søn er nem at lokke og vil gå langt for et godt grin, som at tisse i blomsterbede (i andres haver velogmærket, ikk så fedt for vores naboer) de vælter træer, skriver pik på fliserne, bander som sømænd, kommer op og slås med andre børn, smider tøjet, leger kylling på vejen ja hvad de ikk har lavet af dumme ting, fordi det er lidt sjovt og spændene. Og det har også konsekvenser, for som vi forklare dem, når de gør noget de ikke må og har så dårlig indflydelse på hinanden  må de ikke lege sammen et vist antal dage. Og det synes de jo er virkelig kedeligt og så holder de sig gerne i skindet et stykke tid. 

Det er jo ikke nemt at forbyde dem når de går i klasse sammen, de kan jo ikke skille dem oppe i skolen og sige at de ikke må lege sammen. 

Derfor tror jeg ikke på det hjælper at forbyde dem det hjemme når de alligevel har muligheden i skolen. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2015

SandraXOXO

Anonym skriver:

Det er jo ikke nemt at forbyde dem når de går i klasse sammen, de kan jo ikke skille dem oppe i skolen og sige at de ikke må lege sammen. 

Derfor tror jeg ikke på det hjælper at forbyde dem det hjemme når de alligevel har muligheden i skolen. 

Det kan jeg jo ikke svare på om det gør for jer. Men herhjemme virker det godt. Det lyder lidt som om du bare vil ha vi skal gi dig ret i at den anden forælder er dum. 

Anmeld Citér

23. september 2015

lineog4

SandraXOXO skriver:

Det kan jeg jo ikke svare på om det gør for jer. Men herhjemme virker det godt. Det lyder lidt som om du bare vil ha vi skal gi dig ret i at den anden forælder er dum. 

Vel egentlig ikke nogen er dum, men blot at det er to forskellige tilgange til opdragelse og hvordan man reagerer i forskellige situationer.

Jeg ville fx heller ikke forbyde nogen at være sammen, men jeg ville måske opstille succeskriterier (positive regler) for deres tid sammen - måske endda lide bolchepædaogik. Jeg ville også snakke med dem om hvad det er der sker, keder sig som du fx skriver jamen så måtte vi da se på, hvorfor de keder sig, kan vi voksne gøre noget, skulle de måske gå til et eller andet sammen osv... Og ja så var det også noget med alvorlige snakke med mit barn og så sandelig også mig selv, for hvad skete der lige når mit barn synes det er sjovt at gøre noget der fx generer hinanden.

Det er min måde, det betyder ikke jeg er dum. Lige såvel som at du sætter konsekvens ind ikke gør du er dum. Vi er forskellige og vores børn forventer og forstår os - minebørn ville fx blive totalt mundlamme om jeg begyndte at bruge konsekvens.

i ts tilfælde har du og jeg så bare mødt hinanden og det giver problemer, fordi ts nu ikke kan gøre det på den måde hun vil. Og igen ville mit råd være at involvere skolen, da det sker der nede og man måske også med skolen involveret kan finde fælles løsninger der ulmer begge opdragelsesstile

Anmeld Citér

23. september 2015

Anonym trådstarter

SandraXOXO skriver:

Den anden forældre er dum!! Nej jeg stiller spørgsmålet for at høre jeres mening. Om jeg er helt gal på den når jeg/ vi syntes det virker meget hen i vejret at forbyde dem lege hjemme. 

Har snakket med en lære idag og for hende lød det også overraskende at de ikke måtte lege. 

Anmeld Citér

23. september 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Den anden forældre er dum!! Nej jeg stiller spørgsmålet for at høre jeres mening. Om jeg er helt gal på den når jeg/ vi syntes det virker meget hen i vejret at forbyde dem lege hjemme. 

Har snakket med en lære idag og for hende lød det også overraskende at de ikke måtte lege. 

Uagtet hvad vi, du eller en lærer måtte syntes, så har den anden forældre truffet en beslutning, og du har intet andet valg end at acceptere det.

Anmeld Citér

23. september 2015

ErDetSnartNU

Helt ærligt - hvis jeg havde det klare indtryk af at et andet barn havde en dårlig indflydelse på mit barn så ville jeg også gøre hvad jeg kunne for at begrænse deres kontakt. Mit barn skulle nok finde andre at lege med og jeg ville investere meget tid og energi i at mit barn vil bygget nogle sunde venskaber op i stedet for. 

Anmeld Citér

23. september 2015

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Hvorfor er den anden forældre dum ?, fordi at den reagere på en anden måde end du gør ?. Jeg har aldrig prøvet situationen, så ved helt ærligt ikke hvad jeg ville gøre, men ligefrem at kalde den anden for dum, synes jeg er lidt hårdt i det

Anmeld Citér

23. september 2015

Pikku Myy

Hck skriver:

Hvorfor er den anden forældre dum ?, fordi at den reagere på en anden måde end du gør ?. Jeg har aldrig prøvet situationen, så ved helt ærligt ikke hvad jeg ville gøre, men ligefrem at kalde den anden for dum, synes jeg er lidt hårdt i det

Jeg tror du misforstår hende pga lidt misvisende tegnsætning. Den hun citerede skrev at TS bare ville have ret i at den anden mor er dum. Hvis jeg nu "omformulerer" det:

Den anden forældre er dum?!? Nej jeg stiller spørgsmålet for at høre jeres mening. Om jeg er helt gal på den når jeg/ vi syntes det virker meget hen i vejret at forbyde dem lege hjemme. 

Anmeld Citér

23. september 2015

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Jeg tror du misforstår hende pga lidt misvisende tegnsætning. Den hun citerede skrev at TS bare ville have ret i at den anden mor er dum. Hvis jeg nu "omformulerer" det:

Den anden forældre er dum?!? Nej jeg stiller spørgsmålet for at høre jeres mening. Om jeg er helt gal på den når jeg/ vi syntes det virker meget hen i vejret at forbyde dem lege hjemme. 

Nemlig det var fordi der blev konkluderet at jeg bare ville have at alle skulle syntes at den anden forældre var dum. 

Anmeld Citér

23. september 2015

Anonym trådstarter

Det er ikke så meget det at de ikke må lege der såre mig mest, det må vi og vores dreng jo acceptere, det er fordi de nu tror det er min søn som får deres søn til gøre dumme ting. 

Min søn siger så at det er vennen og pigen som får ham til det. 

Men det er jo fordi de gejler hinanden op til det og lade sig lokke. Hvis en af dem nu sagde fra, så var de måske slet ikke afhænning af hinanden. 

Så det er fordi de begge har det i sig. 

Jeg ville aldrig give den anden dreng skylden alene. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.