SandraXOXO skriver:
Det kan jeg jo ikke svare på om det gør for jer. Men herhjemme virker det godt. Det lyder lidt som om du bare vil ha vi skal gi dig ret i at den anden forælder er dum. 
Vel egentlig ikke nogen er dum, men blot at det er to forskellige tilgange til opdragelse og hvordan man reagerer i forskellige situationer.
Jeg ville fx heller ikke forbyde nogen at være sammen, men jeg ville måske opstille succeskriterier (positive regler) for deres tid sammen - måske endda lide bolchepædaogik. Jeg ville også snakke med dem om hvad det er der sker, keder sig som du fx skriver jamen så måtte vi da se på, hvorfor de keder sig, kan vi voksne gøre noget, skulle de måske gå til et eller andet sammen osv... Og ja så var det også noget med alvorlige snakke med mit barn og så sandelig også mig selv, for hvad skete der lige når mit barn synes det er sjovt at gøre noget der fx generer hinanden.
Det er min måde, det betyder ikke jeg er dum. Lige såvel som at du sætter konsekvens ind ikke gør du er dum. Vi er forskellige og vores børn forventer og forstår os - minebørn ville fx blive totalt mundlamme om jeg begyndte at bruge konsekvens.
i ts tilfælde har du og jeg så bare mødt hinanden og det giver problemer, fordi ts nu ikke kan gøre det på den måde hun vil. Og igen ville mit råd være at involvere skolen, da det sker der nede og man måske også med skolen involveret kan finde fælles løsninger der ulmer begge opdragelsesstile
Anmeld
Citér