Jeg er mor til en 8 årig dreng som går i 2 klasse, han er desværre meget letpåvirkelig og kan lokkes til mange dumme ting hvis han ser det sjove i dag.
Vi snakker rigtigt meget om de har dumme ting og han kan godt selv se at det er forkert og er ked af det. Men i nuet lader han sig overtale.
Han fortæller ofte at de er en bestemt pige som finder på nogle mærkelige ting, som hun lokker min søn og en kammerat til sidst fx at tisse i en skraldespand i frikvarterne.
Det er mange andre og mere alvorlige ting også.
Men idag vil jeg så lave en legeaftale med kammeratens mor, hvor hun så fortælle at de hjemme har bestemt at de ikke kan lege fordi drengen siger at det er vores søn og pigen som får ham til det....
Min søn siger så at det er pigen, og et eller andet sted er det nok en kombi at de begge er letpåvirkelige og har brugt for voksen styring til at finde de gode lege.
Men hvor er det synd at de ikke må lege hjemme hvor vi kan hjælpe dem og guide i den rigtige retning. Jeg har så ondt at min søn i rigtigt lang tid har han efterlyst at lege med drengen og nu må han ikke. Når de har haft legeaftaler er det gået godt uden ulykker. Han er vores søn bedste ven, jeg har været nød til at fortælle ham at de ikke kan lege for tiden fordi drengens forældre syntes de laver for mange ulykker.
Er det rigtigt at forbyde dem lege hjemme, fordi der sker det i skolen?
min søn er dybt ulykkelig fordi de ikke kan lege...
Anmeld
Citér