Anonym skriver:
Det virker bare så mistænksom, for når hun/han så smider bomben "han skal forsøge dig" så har jeg allerede sagt for meget til at de nok vil holde øje om jeg overtræder reglerne, eftersom vi tænker på at flytte sammen men det r det økonomiske der er afgørende 
og gider ikk ha dem på nakken bare fordi jeg har en weekend kæreste og de ikke tror på det.
Det er jo reelt at du har behov for at undersøge dine muligheder også økonomisk ift at flytte sammen med en kæreste. Det er jo ansvarligt at søge råd og vejledning, som det netop vil være.
Kommunerne er vant til personer der står i de her dilemmaer hele tiden. De har oplevet rigtig mange der er flyttet fra hinanden pga reglen. Og også mange der ikke flytter sammen pga økonomi. Det er jo forventeligt at man ikke lige vil starte et boforhold op med at ens kæreste forsørger en. Du kan jo vælge at vente til du kan forsørge dog selv via job.
det vil være hovedløst at sige, fint vi flytter sammen og så ser vi hvad det får af betydning.
der er jo de generelle vejledninger ift om I lever i et ægteskabslignende forhold, som vil kunne få "kommunen på nakken af jer" for at bruge dine egne ord, men så længe I ikke lever sådan, så er der jo ikke noget problem. Bare fordi man er på offentlig forsørgelse, så stopper man jo ikke med at have en kæreste.
jeg håber I finder en god løsning
Anmeld
Citér