at flytte sammen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. september 2015

loop

Anonym skriver:

Når min Fejl, r jeg ikke  

tak for rådet

Det kunne lige så vel være min fejl

Det er ikke altid let at få det hele med, uden at skulle skrive en hel roman.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2015

Astoria

Profilbillede for Astoria
Anonym skriver:

Det virker bare så mistænksom, for når hun/han så smider bomben "han skal forsøge dig" så har jeg allerede sagt for meget til at de nok vil holde øje om jeg overtræder reglerne, eftersom vi tænker på at flytte sammen men det r det økonomiske der er afgørende

og gider ikk ha dem på nakken bare fordi jeg har en weekend kæreste og de ikke tror på det.

Hvis det kun er det økonomiske der er et issue, så vent med at flytte sammen til 1. Januar hvor hans indkomst ikke længere ville skulle forsørge dig overhovedet.

Anmeld Citér

22. september 2015

Sprit25

loop skriver:

Igen, jeg har ikke prøvet, så jeg svarer ud fra, hvad jeg tror jeg selv ville gøre.

Hvis jeg vidste, at jeg snart kom på kontanthjælp, så ville jeg ikke flytte sammen med nogen. Hvis jeg flyttede sammen med en, ville jeg føle mig forpligtet til at bo der, hvis jeg så kunne få arbejde i den modsatte ende af landet, eller udlandet, ville jeg ikke kunne flytte efter arbejdet, uden først at være enig med min partner. Jeg ville som det første få et arbejde. Flytning er også dyrt, så hvis jeg skulle flytte, ville det være fordi jeg havde udsigt til et arbejde, så jeg kunne betale for flytningen.

I det konkrete tilfælde her, melder historien ikke noget om partnerens indkomst. Hvis han nu har så høj indkomst, at hun ikke kan få kontanthjælp, så bliver hun økonomisk afhængig af partneren, i et forhold, hvor de kun lige er flyttet sammen. Den situation ville jeg ikke sætte mig selv i. Ville du det?

Men livet kan jo heller ikke gå i stå fordi hun måske får job i den anden ende af landet om 6 mdr. Jeg går selv ledig og beg flytter til december i et rækkehus med min familie. Velvidende vi forhåbentlig ikke bor der længe

Anmeld Citér

23. september 2015

Aspek

Anonym skriver:

Det virker bare så mistænksom, for når hun/han så smider bomben "han skal forsøge dig" så har jeg allerede sagt for meget til at de nok vil holde øje om jeg overtræder reglerne, eftersom vi tænker på at flytte sammen men det r det økonomiske der er afgørende

og gider ikk ha dem på nakken bare fordi jeg har en weekend kæreste og de ikke tror på det.

Det er jo reelt at du har behov for at undersøge dine muligheder også økonomisk ift at flytte sammen med en kæreste. Det er jo ansvarligt at søge råd og vejledning, som det netop vil være.

Kommunerne er vant til personer der står i de her dilemmaer hele tiden. De har oplevet rigtig mange der er flyttet fra hinanden pga reglen. Og også mange der ikke flytter sammen pga økonomi. Det er jo forventeligt at man ikke lige vil starte et boforhold op med at ens kæreste forsørger en. Du kan jo vælge at vente til du kan forsørge dog selv via job.

det vil være hovedløst at sige, fint vi flytter sammen og så ser vi hvad det får af betydning.

der er jo de generelle vejledninger ift om I lever i et ægteskabslignende forhold, som vil kunne få "kommunen på nakken af jer" for at bruge dine egne ord, men så længe I ikke lever sådan, så er der jo ikke noget problem.  Bare fordi man er på offentlig forsørgelse, så stopper man jo ikke med at have en kæreste.

jeg håber I finder en god løsning 

Anmeld Citér

23. september 2015

Anonym trådstarter

loop skriver:

Det kunne lige så vel være min fejl

Det er ikke altid let at få det hele med, uden at skulle skrive en hel roman.

Nej lige præcis

Anmeld Citér

23. september 2015

Anonym trådstarter

Aspek skriver:

Det er jo reelt at du har behov for at undersøge dine muligheder også økonomisk ift at flytte sammen med en kæreste. Det er jo ansvarligt at søge råd og vejledning, som det netop vil være.

Kommunerne er vant til personer der står i de her dilemmaer hele tiden. De har oplevet rigtig mange der er flyttet fra hinanden pga reglen. Og også mange der ikke flytter sammen pga økonomi. Det er jo forventeligt at man ikke lige vil starte et boforhold op med at ens kæreste forsørger en. Du kan jo vælge at vente til du kan forsørge dog selv via job.

det vil være hovedløst at sige, fint vi flytter sammen og så ser vi hvad det får af betydning.

der er jo de generelle vejledninger ift om I lever i et ægteskabslignende forhold, som vil kunne få "kommunen på nakken af jer" for at bruge dine egne ord, men så længe I ikke lever sådan, så er der jo ikke noget problem.  Bare fordi man er på offentlig forsørgelse, så stopper man jo ikke med at have en kæreste.

jeg håber I finder en god løsning 

Du har fuldstændig ret. - synes bare folk har så travlt i sidste ende. nej vi lever ikke sådan, da det ikke er fair at "snyde" .. 

Mange tak, vi må nok vente og se til efter nytår og se om reglen bliver andret, eller endnu bedre jeg får et arbejde 

Anmeld Citér

23. september 2015

Anonym trådstarter

Astoria skriver:

Hvis det kun er det økonomiske der er et issue, så vent med at flytte sammen til 1. Januar hvor hans indkomst ikke længere ville skulle forsørge dig overhovedet.

Er vi sikke på at den træder i kræft til Januar? 

Anmeld Citér

23. september 2015

loop

Sprit25 skriver:

Men livet kan jo heller ikke gå i stå fordi hun måske får job i den anden ende af landet om 6 mdr. Jeg går selv ledig og beg flytter til december i et rækkehus med min familie. Velvidende vi forhåbentlig ikke bor der længe

Livet går netop ikke i stå, hvis man holder forskellige muligheder åbne.

Hvordan kan det være, at i flytter, hvis i allerede nu ved, at i ikke forventer at blive boende det nye sted ret længe? Er det ikke alt for dyrt?

Anmeld Citér

23. september 2015

Sprit25

loop skriver:

Livet går netop ikke i stå, hvis man holder forskellige muligheder åbne.

Hvordan kan det være, at i flytter, hvis i allerede nu ved, at i ikke forventer at blive boende det nye sted ret længe? Er det ikke alt for dyrt?

Af flere grunde. Området er ved at udvikle sig skidt og pladsmangel. Tjoh måske men det er leje og nogle gange må man tage en chance. Kan jo også være jeg får job i nærområdet

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.