at flytte sammen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. september 2015

Sprit25

loop skriver:

Hvorfor bliver du provokeret?

Jeg skriver ud fra hvad jeg selv ville gøre i en given situation, ud fra de oplysninger trådstarter gør tilgængængelige. Jeg gør det ud fra et ønske om at hjælpe, hvis jeg kan.

Fordi du indikerer at hun ikke skal flytte sammen med en bare fordi hun ender på KH? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2015

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Jeg bliver lidt provokeret af dine svar. 

Så fordi hun snart er på KH skal alt gå i stå? Så må hun ikke flytte sammen med en?

til TS: har du prøvet virksomhedspraktik eller løntilskud. Skal jeg snakke med min a-kasse om 

Jeg r på arbejdsmarkedsydelse nu og r kommet i løntilskud hvilket jeg r rigtig glad for og de vil gern beholde mig i forlænget løntilskud, men det må man ikk på arbejdsmarkedsydelse der må man max være ude i 13uger et sted.. 

Anmeld Citér

22. september 2015

Anonym trådstarter

Astoria skriver:

Er du under 30 år? Har i børn?

Gensidig forsørgelsespligt afskaffes d. 1 Januar og indtil da virker den kun halvt, det vil sige, der beregnes først, hvad man er berettiget til, hvis man ikke var samlevende, og derefter beregnes det, hvad man vil være berettiget til efter reglerne om gensidig forsørgelsespligt. Det beløb lægges sammen og deles med to, og det er så det beløb, der bliver udbetalt.

Og hvordan kommer det så til at se ud efter 1 januar? 

Anmeld Citér

22. september 2015

Anonym trådstarter

loop skriver:

Hvad mener du med røget langt ned?

Det kan godt virke svært i starten, det virker som om alle arbejdspladser kun vil ansætte nogen med erfaring, og man tænker bare "jamen hvor skal man få erfaringen fra, når ingen vil ansætte een". (Sådan havde jeg det, da jeg var helt ny).

Man skal først være sikker på, hvad man egentlig selv ønsker for en arbejdsplads, så kig hvad de kan tilbyde. Man skal vide hvad man selv er værd, og hvad man selv kan tilbyde, og stille krav herefter. Man skal være sikker på at de ansøgninger man sender er gode, så de ikke bare forsvinder i mængden. Få nogen venner eller familie, nogen der kender dig. til at læse dine ansøgninger. De kan fortælle om de beskriver dig.

Søg uopfordret, også job der ikke matcher din stillingsbeskrivelse. Det er ikke sikkert du kan alt, de skriver i deres stillingsbeskrivelse, men så kan du lære det.

Tag job som nærmest hvad som helst, mens du søger videre. Man er mest attraktiv, hvis man viser at man kæmper og holder sig igang. Eller tag relevante kurser.

Dyrk motion og gør noget ud af dig selv. Du bliver mere glad for dig selv og kan dermed sælge dig selv bedre.

Jeg ser på jobopslag, som tilbud, en slags reklame. Virksomheden har noget de gerne vil have, og du kan tilbyde det du har.

Søg på vikarbureauer, der er næsten altid noget at få.

Spørg alle du kender, om de ikke kender nogen, der kender nogen.

Positiv, positiv, positiv..

At jeg har været ledig i over to år og r nu røget på arbejdsmarkedsydelse og snart kh.

sikke en dejlig positiv indstilling du har 

Anmeld Citér

22. september 2015

loop

Anonym skriver:

At jeg har været ledig i over to år og r nu røget på arbejdsmarkedsydelse og snart kh.

sikke en dejlig positiv indstilling du har 

Jeg forstod dit oprindelige indlæg, som om, at du var nyuddannet, og havde svært ved, at få foden indenfor på arbejdsmarkedet.

Jeg kender ikke til de forskellige ydelser, så der kan jeg ikke rigtig hjælpe. Men kan fagforening eller kommunal socialrådgiver ikke hjælpe dig med nogle kurser, ekstrauddannelse eller noget andet?

Anmeld Citér

22. september 2015

Aspek

Jeg synes du skal ringe til borgerservice- kontanthjælpsafd og bede om rådgivning ift takster. Du kan bede dem om en beregning så du præcis kender dit budget, hvis du skulle flytte sammen med din kæreste. Det kan de godt hjælpe dig med.

håber du snart får bidt dig fast på arbejdsmarkedet

Anmeld Citér

22. september 2015

loop

Sprit25 skriver:

Fordi du indikerer at hun ikke skal flytte sammen med en bare fordi hun ender på KH? 

Igen, jeg har ikke prøvet, så jeg svarer ud fra, hvad jeg tror jeg selv ville gøre.

Hvis jeg vidste, at jeg snart kom på kontanthjælp, så ville jeg ikke flytte sammen med nogen. Hvis jeg flyttede sammen med en, ville jeg føle mig forpligtet til at bo der, hvis jeg så kunne få arbejde i den modsatte ende af landet, eller udlandet, ville jeg ikke kunne flytte efter arbejdet, uden først at være enig med min partner. Jeg ville som det første få et arbejde. Flytning er også dyrt, så hvis jeg skulle flytte, ville det være fordi jeg havde udsigt til et arbejde, så jeg kunne betale for flytningen.

I det konkrete tilfælde her, melder historien ikke noget om partnerens indkomst. Hvis han nu har så høj indkomst, at hun ikke kan få kontanthjælp, så bliver hun økonomisk afhængig af partneren, i et forhold, hvor de kun lige er flyttet sammen. Den situation ville jeg ikke sætte mig selv i. Ville du det?

Anmeld Citér

22. september 2015

Anonym trådstarter

loop skriver:

Jeg forstod dit oprindelige indlæg, som om, at du var nyuddannet, og havde svært ved, at få foden indenfor på arbejdsmarkedet.

Jeg kender ikke til de forskellige ydelser, så der kan jeg ikke rigtig hjælpe. Men kan fagforening eller kommunal socialrådgiver ikke hjælpe dig med nogle kurser, ekstrauddannelse eller noget andet?

Når min Fejl, r jeg ikke  

tak for rådet

Anmeld Citér

22. september 2015

Anonym trådstarter

loop skriver:

Igen, jeg har ikke prøvet, så jeg svarer ud fra, hvad jeg tror jeg selv ville gøre.

Hvis jeg vidste, at jeg snart kom på kontanthjælp, så ville jeg ikke flytte sammen med nogen. Hvis jeg flyttede sammen med en, ville jeg føle mig forpligtet til at bo der, hvis jeg så kunne få arbejde i den modsatte ende af landet, eller udlandet, ville jeg ikke kunne flytte efter arbejdet, uden først at være enig med min partner. Jeg ville som det første få et arbejde. Flytning er også dyrt, så hvis jeg skulle flytte, ville det være fordi jeg havde udsigt til et arbejde, så jeg kunne betale for flytningen.

I det konkrete tilfælde her, melder historien ikke noget om partnerens indkomst. Hvis han nu har så høj indkomst, at hun ikke kan få kontanthjælp, så bliver hun økonomisk afhængig af partneren, i et forhold, hvor de kun lige er flyttet sammen. Den situation ville jeg ikke sætte mig selv i. Ville du det?

Du har ret. Hans indkomst r okey og hans bankmand r i tvivl om han ikk ender med at skal forsørge mig og mit barn. 

Anmeld Citér

22. september 2015

Anonym trådstarter

Aspek skriver:

Jeg synes du skal ringe til borgerservice- kontanthjælpsafd og bede om rådgivning ift takster. Du kan bede dem om en beregning så du præcis kender dit budget, hvis du skulle flytte sammen med din kæreste. Det kan de godt hjælpe dig med.

håber du snart får bidt dig fast på arbejdsmarkedet

Det virker bare så mistænksom, for når hun/han så smider bomben "han skal forsøge dig" så har jeg allerede sagt for meget til at de nok vil holde øje om jeg overtræder reglerne, eftersom vi tænker på at flytte sammen men det r det økonomiske der er afgørende

og gider ikk ha dem på nakken bare fordi jeg har en weekend kæreste og de ikke tror på det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.