Anonym skriver:
Tro mig, jeg kæmper også for at få et job.
fordi jeg er røgen så langt ned. - og arbejdspladserne vil ikke ansætte mig grundet manglende erfaring 
hvad mere kan man gøre.
Hvad mener du med røget langt ned?
Det kan godt virke svært i starten, det virker som om alle arbejdspladser kun vil ansætte nogen med erfaring, og man tænker bare "jamen hvor skal man få erfaringen fra, når ingen vil ansætte een". (Sådan havde jeg det, da jeg var helt ny).
Man skal først være sikker på, hvad man egentlig selv ønsker for en arbejdsplads, så kig hvad de kan tilbyde. Man skal vide hvad man selv er værd, og hvad man selv kan tilbyde, og stille krav herefter. Man skal være sikker på at de ansøgninger man sender er gode, så de ikke bare forsvinder i mængden. Få nogen venner eller familie, nogen der kender dig. til at læse dine ansøgninger. De kan fortælle om de beskriver dig.
Søg uopfordret, også job der ikke matcher din stillingsbeskrivelse. Det er ikke sikkert du kan alt, de skriver i deres stillingsbeskrivelse, men så kan du lære det.
Tag job som nærmest hvad som helst, mens du søger videre. Man er mest attraktiv, hvis man viser at man kæmper og holder sig igang. Eller tag relevante kurser.
Dyrk motion og gør noget ud af dig selv. Du bliver mere glad for dig selv og kan dermed sælge dig selv bedre.
Jeg ser på jobopslag, som tilbud, en slags reklame. Virksomheden har noget de gerne vil have, og du kan tilbyde det du har.
Søg på vikarbureauer, der er næsten altid noget at få.
Spørg alle du kender, om de ikke kender nogen, der kender nogen.
Positiv, positiv, positiv..