Kun et spørgersmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. september 2015

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Det er da lige meget hvor lidt eller meget du kender dem det. Du kan ikke gå rundt og tænke på om en pædagog er pædofil, hvad nu hvis han faktisk er, og han gør noget, og du kunne have gjort noget?

Jeg tror nu ikke at han er det, men det er vel bedre at være ærlig og trække ham til side, og fortæl ham hvad din søn har sagt, og finde ud af hvad der er i. Jeg tror ikke der er mere i det end at det nok har været et uheld eller han ikke ser noget forkert i det, og det er han jo nød til at vide at du ikke synes det er ok.

Kommunikation er det vigtigste sådan et sted, for din dreng skal gå der i 3år, og hvis du ikke tør at sige noget, så kan du få det svært.

Det er ikke alle der tænker over nogle ting, og derfor er man som forældre nød til at vise og fortælle hvad man synes er ok og ikke er ok.

Ja det rigtigt kan ikke gå og tænker meget på det,  det kan være jeg kan prøve at tale med ham. 

Mit barn fortæller alt hvad det sket og hvad de spist alt muligt. Også selv når han er ud med sin far,  så derfor kan jeg ikke se at det bare noget han fortæller.  Han er altid ærlig. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2015

Sandratoft

Anonym skriver:

Mit barn sagde ( mandlig pædagog som er " bøsse "

Kysse i munden,  skal jeg være bekymre? Han er lige begyndt Bh,  og han er 3 år og har aldrig kunne finde på at fantasier sådan.  Og siger hele tiden hans navn.

jeg skal lige gør, sagde han " kysse i munden" som at tungen kom ind i munden, eller "kysse PÅ munden" som et kys man fx giver sin mor eller bedstemor. ?

Anmeld Citér

20. september 2015

TNBC

Anonym skriver:

Ja det rigtigt kan ikke gå og tænker meget på det,  det kan være jeg kan prøve at tale med ham. 

Mit barn fortæller alt hvad det sket og hvad de spist alt muligt. Også selv når han er ud med sin far,  så derfor kan jeg ikke se at det bare noget han fortæller.  Han er altid ærlig. 

Det er også fint nok, men du ved ikke hvad der er sket, hvordan det er sket. Det kan også være din søn der har kysset ham og så i hans øjne er det pædagogen der har gjort det.

Der kan være mange forklaringer, men man kan ikke gå rundt og have det dårligt, og tror at ens barns pædagog er pædofil.

Og børn kan sagtens pynte på ting, selvom at de er ærlige.

Anmeld Citér

20. september 2015

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

jeg skal lige gør, sagde han " kysse i munden" som at tungen kom ind i munden, eller "kysse PÅ munden" som et kys man fx giver sin mor eller bedstemor. ?

Bare kys som han gøre med mig. 

Anmeld Citér

20. september 2015

Mettefpigen

Rooolig nu!...

Det kan godt nære at dit barn er ærlig, men nu ved så små børn ikk rigtig hvad der er ærligt eller uærlig.... Børn kan sagtens formulere sig forkert, eller brygge historier eller sammensætte historier... Jeg har fået mange historier af vide fra min dreng som jeg kunne have reageret på, men så tager jeg en snak med personen og sætter brikkerne sammen også giver det hele mening...

Og hvis  han er blevet meget glad for pædagogen så er det tit den pædagog der kommer i fokus i de ting han fortæller... 

Så tag en snak med pædagogen om hvad barnet har fortalt, det er ikk første gang at de får sådan noget af vide ☺

Anmeld Citér

21. september 2015

Sprit25

Mettefpigen skriver:

Rooolig nu!...

Det kan godt nære at dit barn er ærlig, men nu ved så små børn ikk rigtig hvad der er ærligt eller uærlig.... Børn kan sagtens formulere sig forkert, eller brygge historier eller sammensætte historier... Jeg har fået mange historier af vide fra min dreng som jeg kunne have reageret på, men så tager jeg en snak med personen og sætter brikkerne sammen også giver det hele mening...

Og hvis  han er blevet meget glad for pædagogen så er det tit den pædagog der kommer i fokus i de ting han fortæller... 

Så tag en snak med pædagogen om hvad barnet har fortalt, det er ikk første gang at de får sådan noget af vide ☺

Helt korrekt. 

Jeg tænker også at hvis pædagogen gjorde noget ville barnet ikke snakke så meget om ham. 

Anmeld Citér

21. september 2015

Mettefpigen

Sprit25 skriver:

Helt korrekt. 

Jeg tænker også at hvis pædagogen gjorde noget ville barnet ikke snakke så meget om ham. 

Nej, eller måske fortælle nogle andre ting... jeg tænker ihvertfald at et kys kan Være mange ting, eller forskellige historier... ☺

Anmeld Citér

21. september 2015

Bshizzle

Jeg syntes faktisk det er lidt synd at du blander ordet "pædofil" ind i sammenhæng med "kysse på munden".. 

Enten ville jeg sætte mig ned og snakke med den mandlige pædagog og forklare hvad barnet har fortalt. 

Eller så ville jeg ta fat i en anden person (evt hende der bestyr børnehaven) og fortælle hvad du føler, tænker, tror.. - hvis du ikke selv bryder dig om at ta fat i den mandlige pædagog. 

JA.. En Homo kan osse være pædofil.. Men det kan din nærmeste ven eller nabo osse. 

Anmeld Citér

21. september 2015

jenny4

Ville du tænke at en kvindelig pædagog var pædofil hvis hun havde givet din søn et kys på munden? Man kan selvfølgelig aldrig vide men jeg tror du lader din fantasi løbe af med dig - et kys er altså ikke det samme som pædofili og netop denne tankegang gør, at mange mænd ikke har lyst til at være pædagoger. Hvis han havde ment noget seksuelt med det, så tror jeg der havde fulgt formaninger omkring hemmelighed osv med.

Hvis det virkelig går dig på, så kan du evt tage dialogen med lederen uden at nævne navne og sige at din søn fortæller at PÆDAGOGERNE kysser ham og det bryder han sig ikke om. Fortsætter det så kan du gå videre overfor den enkelte pædagog. Men jeg synes det virker lidt som en storm i et glas vand.. 

Anmeld Citér

21. september 2015

Christine

Anonym skriver:

Mit barn sagde ( mandlig pædagog som er " bøsse "

Kysse i munden,  skal jeg være bekymre? Han er lige begyndt Bh,  og han er 3 år og har aldrig kunne finde på at fantasier sådan.  Og siger hele tiden hans navn.

Jeg undrer mig meget over at din 3-årige kender ordet bøsse. Hvis han gør, så ville det undre mig hvis han ved hvad det betyder.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.