Anonym skriver:
Jeg venter mit 3. barn med mand nummer tre. Kort fortalt har jeg to lange forliste forhold bag mig. Jeg er nu sammen med MANDEN! Den følelse jeg har i det her forhold har jeg aldrig haft tidligere, og jeg er så sikker som man kan være på, at det er os to for evigt. Han har ikke selv børn, men har taget mine børn til sig som sine egne, og han ønskede sig brændende sit eget barn, og derfor gik jeg med til at vi fik et fælles barn.
Min forældre gik desværre begge to bort for henholdvis 2 og 1,5 år siden. Det skete meget pludseligt, og alt for tidligt! Min fars familie er meget fasttømret, og der er mange rigtig gode traditioner, hvor vi ses til alverdens komsammener. Det er en stor familie, og man har selvfølgelig ikke lige så meget at gøre med dem alle. Efter mine forældre døde, virker det som som de har trukket sig lidt væk fra mig. Nogle af dem jeg har talt mest med, sige at de synes det er svært at være sammen med mig, da jeg minder dem for meget om mine forældre.
Jeg har en faster, som nok er hende jeg har haft mindst med at gøre. Jeg udveksler almindelig høflighed med hende, men jeg har ikke de store og dybe samtaler med hende.
I går var vi til familiefest. Hun kommer hen til mig og siger, at hun godt nok synes det er pinligt at jeg venter barn nummer 3 med mand nummer 3. Jeg var målløs. Jeg vidste slet ikke hvad jeg skulle sige. Aldrig tidligere har folk kommenteret det, og jeg blev virkelig ked af det. Hendes egene søn har siddet i fængsel op til flere gange, og jeg havde virkelig lyst til sige til hende, at jeg synes det var pinligt at jeg har en fætter der har siddet i fængsel!
Jeg synes det i forvejen er en svær tid uden mine forældre, og jeg forstår ikke hvordan hun kan få sig til at såre mig på denne måde.
Hvad siger i, var hun i sin gode ret til denne udtalelse?
Kære medsøster
Jeg har selv 4 børn med tre mænd. Lige nuber jeg gift med nummer tre. Han er far til min søn på 16 år og min datter på 3 år. Vi er stadig sammen og på 17 år.
Ved du hvad, din faster aner ikke hvad hun taler om. Hun er en bitter gammel kone, som har misforstået blodets bånd, som "de gamle i familien har optjent retten til at sige alt" og nej det har de ikke. Bare fordi man bliver gammel eller er i familie, så har man ikke ret til at komme med hudløst ærlige meninger, som du ikke har bedt om.
Jeg ville for min egen skyld skrive et brev til hende, hvor du hverken forklarer eller undskylder DIN egen livssituation. Men forklarer hende hvor ked at det du blev og at du i fremtiden håber hun ikke vil udtale sig ondt om dig og dit liv, for det er DIT liv og ikke hendes.
Jeg har oplevet det samme fra min svigermor gennem de første rigtig mange år. Jeg blev til gengæld ved med at fortælle hende hvad jeg syntes og sige hende imod. Til sidst fattede hun det efter cirka 7 år. Jeg blev kun ved fordi jeg elsker min mand MEGET højt.
Mærke efter - du har fundet kærligheden. Du har ret til at tro på den og du har helt sikkert fortjent den.
Jeg sender dig lys og positive tanker.
Venligst