Når familien bliver modbydelige. :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. september 2015

SandraXOXO

Det er da os lidt vildt, tre børn med tre forskellige. Men altså, ikke alt her i livet går som planlagt. Og sådan er det bare. Der er ikke andet at gøre end at sige Nå! Med oprejst pande og svare at så længe du selv kan se dig i spejlet med stolthed så kan andres mening rende dig grusomt, og Gud hvor er det synd, at de gider bruge krudt på at rende og være flove på dine vegne over noget, du slet ikke er flov over 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg venter mit 3. barn med mand nummer tre. Kort fortalt har jeg to lange forliste forhold bag mig. Jeg er nu sammen med MANDEN! Den følelse jeg har i det her forhold har jeg aldrig haft tidligere, og jeg er så sikker som man kan være på, at det er os to for evigt. Han har ikke selv børn, men har taget mine børn til sig som sine egne, og han ønskede sig brændende sit eget barn, og derfor gik jeg med til at vi fik et fælles barn. 

Min forældre gik desværre begge to bort for henholdvis 2 og 1,5 år siden. Det skete meget pludseligt, og alt for tidligt! Min fars familie er meget fasttømret, og der er mange rigtig gode traditioner, hvor vi ses til alverdens komsammener. Det er en stor familie, og man har selvfølgelig ikke lige så meget at gøre med dem alle. Efter mine forældre døde, virker det som som de har trukket sig lidt væk fra mig. Nogle af dem jeg har talt mest med, sige at de synes det er svært at være sammen med mig, da jeg minder dem for meget om mine forældre. 

Jeg har en faster, som nok er hende jeg har haft mindst med at gøre. Jeg udveksler almindelig høflighed med hende, men jeg har ikke de store og dybe samtaler med hende. 

I går var vi til familiefest. Hun kommer hen til mig og siger, at hun godt nok synes det er pinligt at jeg venter barn nummer 3 med mand nummer 3. Jeg var målløs. Jeg vidste slet ikke hvad jeg skulle sige. Aldrig tidligere har folk kommenteret det, og jeg blev virkelig ked af det. Hendes egene søn har siddet i fængsel op til flere gange, og jeg havde virkelig lyst til sige til hende, at jeg synes det var pinligt at jeg har en fætter der har siddet i fængsel! 

Jeg synes det i forvejen er en svær tid uden mine forældre, og jeg forstår ikke hvordan hun kan få sig til at såre mig på denne måde. 

Hvad siger i, var hun i sin gode ret til denne udtalelse?

Hun er i sin fulde ret til at tænke det - men det er enormt upassende at sige det. 

Anmeld Citér

21. september 2015

Newsence

Min kæreste har også 3 med 3 forskellige ( jeg den sidste ��) og hans familie har heller ikke just holdt kommentarerne tilbage overfor ham... Self skal folk holde mund, men det gør de bare ikke... Og ja 3 med 3 forskellige er noget folk kommentere.. Du kan ikke ændre folk, men du kan ændre ved hvordan du takler det. Du kan ændre ved om du lader det påvirke dig... Min kæreste plejer at svare med et skævt smil: nogen af os har jo læst Darwin og ved at man skal spræde sine gener så jeg tog en tørn for familien ��... Så lukker folk som regel munden eller griner med og så stopper det der.... 

Så glem hende og hold fast i hvad du mener og føler er det rigtige  

Anmeld Citér

21. september 2015

Julemusen

Anonym skriver:

Jeg venter mit 3. barn med mand nummer tre. Kort fortalt har jeg to lange forliste forhold bag mig. Jeg er nu sammen med MANDEN! Den følelse jeg har i det her forhold har jeg aldrig haft tidligere, og jeg er så sikker som man kan være på, at det er os to for evigt. Han har ikke selv børn, men har taget mine børn til sig som sine egne, og han ønskede sig brændende sit eget barn, og derfor gik jeg med til at vi fik et fælles barn. 

Min forældre gik desværre begge to bort for henholdvis 2 og 1,5 år siden. Det skete meget pludseligt, og alt for tidligt! Min fars familie er meget fasttømret, og der er mange rigtig gode traditioner, hvor vi ses til alverdens komsammener. Det er en stor familie, og man har selvfølgelig ikke lige så meget at gøre med dem alle. Efter mine forældre døde, virker det som som de har trukket sig lidt væk fra mig. Nogle af dem jeg har talt mest med, sige at de synes det er svært at være sammen med mig, da jeg minder dem for meget om mine forældre. 

Jeg har en faster, som nok er hende jeg har haft mindst med at gøre. Jeg udveksler almindelig høflighed med hende, men jeg har ikke de store og dybe samtaler med hende. 

I går var vi til familiefest. Hun kommer hen til mig og siger, at hun godt nok synes det er pinligt at jeg venter barn nummer 3 med mand nummer 3. Jeg var målløs. Jeg vidste slet ikke hvad jeg skulle sige. Aldrig tidligere har folk kommenteret det, og jeg blev virkelig ked af det. Hendes egene søn har siddet i fængsel op til flere gange, og jeg havde virkelig lyst til sige til hende, at jeg synes det var pinligt at jeg har en fætter der har siddet i fængsel! 

Jeg synes det i forvejen er en svær tid uden mine forældre, og jeg forstår ikke hvordan hun kan få sig til at såre mig på denne måde. 

Folk har deres holdninger og kan desværre være dårlig til at holde dem for sig selv. Min mor har tre døtre med tre mænd. Jeg er den midterste. Dengang var det meget atypisk, især ude på landet hvor jeg voksede op. Jeg var den eneste i klassen hvor forældrene var skilt. Og hold da op jeg skulle stå model til meget slader på skolen og rundt i byen. Ikkr af mine klassekammerater eller veninder men deres forældre! Dybt dybt kritisabel opførelse. Her som voksen snakkede jeg med et par barndomsveninder som spurgte hvorfor min mor egentlig havde haft så mange mænd (der var flere forskellige samboende kærester efter hun havde fået børn). De havde aldrig turde spørge mig da vi var børn, da deres forældre havde sagt at de ikke måtte. Jeg blev sku lidt ked af, at dem som var mine nærmeste veninder ikke havde sagt noget dengang. Og det har aldrig været en hemmelighed at min mor desværre har været ekstremt uheldig med sine parforhold pga utroskab og dårlig match generelt. Nu har hun dog endelig formået at finde en stille og rolig mand. De har været sammen i 4 år og boet sammen i 3. Det er dejligt at kunne se hende glad, og hun er også flyttet til en anden by, hvilket har givet mere luft.

Min bedstefar har aldrig sagt noget grimt omkring sin datters livsførelse. Men han har haft kammerater der har kigget skævt til det. Hans bedste kammerat gennem 50 år stoppede pludselig med at besøge ham sidste år. Derfor tog min bedstefar over for at høre hvad der var los. Kammeraten fortalte så at hans egen datter skulle skilles. Og han var simpelthen så flov og havde ikke turde nævne det for min bedstefar, da han jo altid har kigget lidt skævt til min mors skilsmisser.

Kan godt forstå at du blev ked af det. Men sådan ligger landet desværre for os som lever på en anden måde eller i et andet familiemønster end normen. Jeg holdet havet højt for der er virkelig ikke noget at skamme sig over. Og der er flere og flere der får børn med forskellige partnere.

Anmeld Citér

21. september 2015

sne190810

FruStolpe skriver:

Jeg tror det kommer an på relation og hvad der norm og kutyme.  

For kom min søster og fortalte at hun ventede barn Nr 3 med mand Nr 3, så havde jeg sagt det samme

Ved folk jeg ikke er tæt med ville jeg ikke sige noget,  der ville jeg nøjes med at tænke mit... 

Men som en anden skriver, find dig et godt "autosvar". Så slipper du for at skulle bruge krudt det 

Jeg læser hvad du skriver, med at det kan komme an på kutyme, relation osv. 

Men hvordan kunne du finde på at sige sådan til din søster, hvis hun kom og sagde hun skulle have 3. Barn med en 3 mand? altså hvilken tonefald, holdning osv. 

Jeg spørger, fordi det ligger så langt fra hvad jeg ville kunne finde på at sige/blande mig i, søskende eller ej, men jeg spørger også af ren nysgerrighed for at udvide min horisont lidt :-) 

Anmeld Citér

21. september 2015

sandramor

hmmmm  sidder lidt og tænker..... hvorfor??? hvorfor er det så slemt? Altså jeg er helt klar over at mange folk har den holdning... jeg har selv to børn med to forskellige mænd....... men aldrig har jeg hørt nogen sige noget til det..... hvorfor er det at reaktionen kommer med nr 3?? (har en veninde der har det samme og hun har også hørt sit til det at hun har 3 børn med 3 forskellige)

Altså er det fordi folk mener at man bare ligger og spreder ben for alle og enhver? At det er synd for børnene?? I givet fald hvorfor er det synd?? Har børnene det værre af at de har forskellige fædre eller?? Spørger ikke for at være provokerende men undrer mig virkelig over at folk kan få sådan en reaktion over at høre at man venter sit 3 barn med sin 3 mand 

Personligt ville jeg aldrig nogensinde kommentere på det.... hvis jeg ved personen er en god mor og kan give sine børn det de har brug for jamen altså..... hvor herre bevares så er det da kun dejligt at der er nogen der holder børnetallet oppe...

Anmeld Citér

21. september 2015

Christine

sandramor skriver:

hmmmm  sidder lidt og tænker..... hvorfor??? hvorfor er det så slemt? Altså jeg er helt klar over at mange folk har den holdning... jeg har selv to børn med to forskellige mænd....... men aldrig har jeg hørt nogen sige noget til det..... hvorfor er det at reaktionen kommer med nr 3?? (har en veninde der har det samme og hun har også hørt sit til det at hun har 3 børn med 3 forskellige)

Altså er det fordi folk mener at man bare ligger og spreder ben for alle og enhver? At det er synd for børnene?? I givet fald hvorfor er det synd?? Har børnene det værre af at de har forskellige fædre eller?? Spørger ikke for at være provokerende men undrer mig virkelig over at folk kan få sådan en reaktion over at høre at man venter sit 3 barn med sin 3 mand 

Personligt ville jeg aldrig nogensinde kommentere på det.... hvis jeg ved personen er en god mor og kan give sine børn det de har brug for jamen altså..... hvor herre bevares så er det da kun dejligt at der er nogen der holder børnetallet oppe...

Jeg er heller ikke så naiv at jeg tror at folk der har børn med én eller maks to forskellige er mindre "om sig" om man så må sige. Jeg er også helt ligeglad med hvor mange hvem gør hvad med. Det eneste jeg tænker når jeg hører 3 børn med 3 forskellige er pyyyh et planlægningsarbejde der må høre med! Er selv vokset op som en del af en sammenbragt familie og der var det svært nok for skilte forældre at planlægge og blive enige uden at have børn med andre, så jeg tænker det må være sindssygt hårdt at skulle forholde sig til 3 forskellige fædre. Jeg gad personligt ikke  men jeg må tage hatten af for dem der kan få det til at fungere, det er sgu sejt.

Og nej, selvfølgelig er det ikke i orden at sige sådan som der blev sagt til ts.

Anmeld Citér

21. september 2015

Anonym trådstarter

Christine skriver:

Jeg er heller ikke så naiv at jeg tror at folk der har børn med én eller maks to forskellige er mindre "om sig" om man så må sige. Jeg er også helt ligeglad med hvor mange hvem gør hvad med. Det eneste jeg tænker når jeg hører 3 børn med 3 forskellige er pyyyh et planlægningsarbejde der må høre med! Er selv vokset op som en del af en sammenbragt familie og der var det svært nok for skilte forældre at planlægge og blive enige uden at have børn med andre, så jeg tænker det må være sindssygt hårdt at skulle forholde sig til 3 forskellige fædre. Jeg gad personligt ikke  men jeg må tage hatten af for dem der kan få det til at fungere, det er sgu sejt.

Og nej, selvfølgelig er det ikke i orden at sige sådan som der blev sagt til ts.

Hos os kræver det ikke en masse planlægning. Min yngste ser ikke sin far, og anser min nuværende kæreste for sin far. Min ældste ser sin far hver anden weekend, men det er nemt og uproblematisk. Når vi om lidt får barn nummer 3, så vil det være på lige fod med den yngste. 

Anmeld Citér

21. september 2015

modesty

newsence skriver:

Min kæreste har også 3 med 3 forskellige ( jeg den sidste ��) og hans familie har heller ikke just holdt kommentarerne tilbage overfor ham... Self skal folk holde mund, men det gør de bare ikke... Og ja 3 med 3 forskellige er noget folk kommentere.. Du kan ikke ændre folk, men du kan ændre ved hvordan du takler det. Du kan ændre ved om du lader det påvirke dig... Min kæreste plejer at svare med et skævt smil: nogen af os har jo læst Darwin og ved at man skal spræde sine gener så jeg tog en tørn for familien ��... Så lukker folk som regel munden eller griner med og så stopper det der.... 

Så glem hende og hold fast i hvad du mener og føler er det rigtige  

Tænk, jeg synes at det er en sindssygt upassende kommentar fra din mands side.

Anmeld Citér

21. september 2015

Rockertand

Anonym skriver:

Hun må jo sige, hvad hun vil, og du må så tage det til dig eller lade være - personligt ville jeg også tænke mit, men aldrig kommentere det eller lade mig mærke med det, jeg tror, at rigtig mange har det på den måde, men det vil du jo så ikke opdage.

Uanset...så tror jeg, at hun har ramt et ømt punkt hos dig, for ellers ville det vel ikke fylde så meget? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.