sne190810 skriver:
En af vores piger herhjemme, hun bruger altså også tit den der med "hvis jeg ikke må det her, så gider jeg ikke lege med dig" eller "hvis jeg må det er, så må du det her".
Er det ikke bare noget børn gør? Vi snakker og guider selvfølgelig lidt i legen, når vi hører det sker og prøver at forklare at det ikke helt er måden man leger på. Men altså, vi sidder JP ikke inde på værelserne konstant og skygger deres leg.
Åh, og den med ADHD. Min lillebror blev i sin tid også "anklaget" for at have ADHD, fordi han i skolen fra rundt i timerne og havde svært ved at koncentrere sig. Min mor blev sinpelthen så rasende, og havde en lang kamp med skolen/læren (det var også kun en bestemt lærer, som mente det, men fik hele ledelsen med på den). Det endte med min mor gennemgik en udredning sammen med min bror, som netop påviste at der intet ADHD var.
At man så senere (en anden lærer) fandt ud af han var svært ordblind, er en anden sag, men dog en opdagelse som gav skolen og den tidligere lærer røde ører.
Så umiddelbart, hvis du selv har svært ved at tro på din søn skulle lide af ADHD (eller andre pludselige diagnoser, som bliver slynget ud) så stol på din mavefornemmelse. Det er trods alt dig som kender dit barn bedst.
Ja, den der ADHD bliver slynget ud hele tiden, men nogen gange passer det jo også og er det så ikke bedre at der bliver gjort noget i stedet for at det bliver fejet væk under gulvtæppet og han så går igennem hele sin skoletid, og ikke kan finde ud af hvorfor han er sådan og at alle bliver frustreret på ham og han bliver frustreret..
Hellere at der ikke er noget, og det er blevet undersøgt, end at der er noget, og der ikke bliver opdaget.
Du nævner din bror, ingen bliver anklaget for at have det, man tror de har det. Og det er da super at de reagere, du burde da være mere på at der bliver gjort noget, når du har oplevet at din bror ikke fik den hjælp han faktisk havde brug for, hvis de nu havde snakket sammen, kunne det være at de havde fundet ud af at han var ordblind tidligere og ingen ville få røde øre.
Så jeg vil da heller have at min barn, bliver observeret af andre, for at se om der er noget, og som mor ser du ikke hele dit barns hver dag, pædagoger, lærere ser tit et andet barn end forældrene gør, og hvis de ser noget, de synes bør undersøges, skal de da sige noget, og så snakke med forældrene.