Anonym skriver:
Åh jeg er så frustreret.
Min dreng på fem år er en dreng med krudt i og BH siger selv at han er langt fremme.
En af hans pædagoger har udtalt at han er møg provokerende og han prøver at købe de andre børn. Forstået på den måde at han siger; Hvis jeg må være med i din leg, må du se min kat eks.
Problemet er at vi slet ikke oplever det, han er enormt kærlig i hjemmet, lytter og gør hvad vi siger, selvfølgelig har vi lidt kampe, men alt andet ville også være underligt. Når vi leger med de andre børn på vvejen, er der heller intet.
Nu vil de tjekke ham for ADHD og jeg er lidt imod. De lavede en handlingsplan på ham i januar og føler ikke de bruger den eller andre redskaber til at aktivere ham. Føler bare han hagles ned.
Spørg man så andre pædagoger fra de andre stuer som også oplever ham, oplever de slet ikke deproblemer. Jeg er så frustreret.
Han skal heldigvis skifte BH nu her og ærligt, så glæder jeg mig på min søns vegne. Så kan han få en ny start.
Hvad skal jeg stille op, skal til skoleparatheds samtale imorgen og frygter de bare hagler ham ned. Andre mener bestemt han er klar til at komme afsted august 2016.
Men er det kun den ene pædagog der ser ham på den måde?
Jeg synes det er lidt voldsomt siger til en mor at hendes søn på 5år er møgprovokerende, og jeg ville da helt sikkert vide hvorfor hun synes det, og så ville jeg snakke med hans andre pædagoger om hvordan de oplever ham, altså dem der er sammen med ham til hver dag.
At han "køber" sig til de andre, synes jeg ikke er så slemt, det er en måde han bruger, fordi han ikke ved hvordan han ellers skal komme i kontakt med dem, det er så der at man som pædagog hjælper ham, med at snakke med dem uden at skulle "købe" deres venskaber.
Nu siger du at andre mener at han er klar til at komme skole, men dit indlæg starter med at hun synes han er provokerende, det har vel ikke noget med at gøre om han er skoleklar.
Har I været til samtale omkring ham og hans hver dag?
Det der ADHD bliver altid smidt på bordet, når der er lidt problemer. Ja, vi havde den også på banen med min nevø, men kun i tale, han blev aldrig testet.