Jeg håber ikke du tror at jeg angriber dig nu. Læs mit indlæg i en god tone, det kan være svært at få frem på papiret.
Du spørger herinde hvad vi syntes og jeg vil vil fastholde at hvis du er 100% sikker på at børnene bliver forsømt og at dagplejeren sidder foran skærmen hele dagen så skal det meldes til tilsynsførende for så passer hun ikke sit arbejde.
Men jeg vil da også fortælle at jeg har haft dage hvor børnegruppen leger så godt at jeg bare skal blande mig udenom og ikke forstyrre dem i deres leg. Men selvfølgelig være nærværende for dem. Andre dage skal jeg være igangsætter, tovholder, trøste osv.
Hvor tit er hun set på facebook i det tidsrum? en sjælden gang kunne jeg som forælder godt bære over med. Under forudsætning af at pcen stod så børnene ikke var alene.
I tidsrummet fra kl. 7-12 hvor dagplejeren er set på FB skal hun modtage børn, servere morgenmad, frugt og frokost, omkring kl 12 ligger børnene eller bliver lagt og inden da er de blevet skiftet. Selv om hun så lod dem lege alene og i værste fald græde uden at gøre noget, så må de vel få mad, blive skiftet og lagt til at sove. Så hun kan da næsten ikke sidde på FB hele formiddagen.
Herhjemme har min mand en spillekonto som en af hans venner jævnligt spiller på i sin arbejdstid (på kontor). Vennen har sin egn konto men spiller på min mands for at få min mands figur op i level eller at holde den aktiv i perioder hvor min mand ikke spiller så meget. Jeg kender ikke meget til facebook, men kan det være tilfældet?
Når jeg forsøger at "forsvare" dagplejerne lidt er det fordi jeg jo selv er dagplejer og forestiler mig en uro og skrig og skrål der ville være hvis man lader børnene alene hele tiden. Jeg vil næsten påstå at det ikke kan lade sig gøre.
Men derudover provokerer det mig både som dagplejer og privatperson at du eller andre har dagplejeren under luppen i en grad så i ved hvornår og hvorlænge hun er på facebook og også ved hvem der er hjemme hos hende hvornår? Murene er vel for pokker ikke gennemsigtige? Og du kigger vel også på andet end hendes hoveddør i løbet af dagen?
Tag ansvar for jeres viden og meld hende eller find en anden hobby
Anmeld