Metadon som smertebehandling gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. september 2015

gokkelok

Becks skriver:

Når jeg hører ordet metadon, tænker jeg på en narkoman..

Har aldrig hørt om det, ifbm. smertelindring?

Jeg har smidt mine mandolgin og Dolol på hylden, fra den dag jeg tilmeldte mig IVF. 

Dog spurgte jeg Riget om det var andet man måtte tage i værste tilfælde.. De nævnte alle pamol..

Jeg har så ikke taget noget under denne graviditet, da jeg ved en pamol ikke hjælper, men har bidt smerterne i mig... Og må fortsætte med det, til jeg er færdig med at være gravid og amme..

Ofte får man metadon mod smerter, hvis man har fået morfin (stærkere end Dolol) i lang tid, da det giver færre abstinenser og ofte er nemmere at smertedække pga det befinder sig længere tid i kroppen. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2015

sne190810

Becks skriver:

Når jeg hører ordet metadon, tænker jeg på en narkoman..

Har aldrig hørt om det, ifbm. smertelindring?

Jeg har smidt mine mandolgin og Dolol på hylden, fra den dag jeg tilmeldte mig IVF. 

Dog spurgte jeg Riget om det var andet man måtte tage i værste tilfælde.. De nævnte alle pamol..

Jeg har så ikke taget noget under denne graviditet, da jeg ved en pamol ikke hjælper, men har bidt smerterne i mig... Og må fortsætte med det, til jeg er færdig med at være gravid og amme..

Det er normal kutyme at bruge metadon som smertelindring til feks palliative cancerpatienter. :-) 

til TS jeg arbejder som sygeplejerske, og har været på obstetrisk afd hvor vi havde en kvinde indlagt som dgl. blev behandlet med metadon pga rygsmerter. Hun skulle være indlagt frem til sin fødsel. 

Anmeld Citér

18. september 2015

Anonym trådstarter

sne190810 skriver:

Det er normal kutyme at bruge metadon som smertelindring til feks palliative cancerpatienter. :-) 

til TS jeg arbejder som sygeplejerske, og har været på obstetrisk afd hvor vi havde en kvinde indlagt som dgl. blev behandlet med metadon pga rygsmerter. Hun skulle være indlagt frem til sin fødsel. 

Hvor slemt var det med barnet bagefter?

For får forskellige meninger alt efter hvilken læge jeg snakker med .

En mener at det er mere skadeligt med stresshormonerne pga smerterne og en anden sagde at det kan give store problemer med vejrtrækning og abstinenser og sensitivitet .

Så føler jeg skal vælge imellem pest eller kolera 

For vil selvfølgelig det bedste for barnet,og nåede jo at tage noget smertestillende inden jeg opdagede min graviditet men stoppede med det samme da jeg opdagede det. 

Anmeld Citér

18. september 2015

SofiaMik

Anonym skriver:

Ja jeg har valgt graviditeten.

Blev gravid på trods af sterilliastion og er stadig glad for min lille sniger. 

Spørger også bare om erfaringer da der er forskellige meninger på sygehuset om hvor slemt det er .

Har googlet mig blå i hovedet ,og har ikke lyst men hver gang jeg forsøger at få en samtale igang med eksperterne bliver jeg fejet af bordet . 

Det er helt min egen beslutning om hvad jeg gør ,men i går sad en overlæge og sagde til mig at stressen ved smerterne var værre end at tage smertestillnede ( metadonen) og samtidig fortæller hun mig så også at hvis jeg starter op så kan det ende med 1 måneds indlæggelse bagefter. Men hvis jeg lod være kunne det betyde ks i 34 uge og det ville også give indlæggelse.

Jeg gik derfra med mere uro og spørgsmål end da jeg kom. 

Så håbede lidt der sad en med personlige erfaringer herinde. 

Undskyld jeg bryder ind, men er det dig, der er steriliseret?  Spørger  fordi jeg ikke troede, at det var muligt?

Anmeld Citér

18. september 2015

Anonym

Metadon under graviditet giver barnet abstinenser efter fødslen. Taler af egen erfaring da jeg selv er født med omtalte abstinenser. Var vist indlagt i en månedstid og fik noget medicin imod abstinenserne. Jeg er nu hverken blevet sensitiv eller har haft andre gener senere i mit liv ��

Anmeld Citér

18. september 2015

Milas14

Min veninde fik og får stadig stærke smertestillende og de svare til samme grad som Metadon ( har lige spurgt Idag ) Hun kunne og kan ikke undvære sin medicin.

Hendes barn er snart 2 år og bliver passet hjemme af hende da han bliver meget hurtigt overstimuleret. Han er virkelig hårdt ramt. Det er pga hendes medicin har lægerne sagt, og det fik hun afvide Var en risiko. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.