Metadon som smertebehandling gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.632 visninger
25 svar
25 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. september 2015

Anonym trådstarter

Nogen herinde der har erfaring med metadon som smertebehandling under graviditet der vil fortælle lidt om forløbet både under graviditet og efter fødslen mhs til barnet?

Der er mulighed for anonyme svar. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2015

Anonym

Hvorfor skal man bruge metadon som smertestillende under graviditet?

Anmeld Citér

17. september 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvorfor skal man bruge metadon som smertestillende under graviditet?

Pga kroniske smerter og da man ikke må tage de gængse morfin præparater under graviditet kommer man på metadon istedet for  da det er lettere at styre og giver de mindste gener for barnet også efter fødslen. Selv om man ikke undgår behandling og nedtrapning. 

Anmeld Citér

17. september 2015

Snevejr84

Metadon? Det har jeg aldrig hørt om og håber da ikke gravide kan få det. Det kan bestemt ikke være sundt. 

Anmeld Citér

17. september 2015

MorTil3+

Jeg kender et par der er plejeforældre for en lille dreng hvis mor var på metadon under graviditeten pga kroniske smerter, hun har så mange smerter at hun ikke selv kan have ham boende. Plejemor var indlagt i flere mdr med den lille dreng da han var afhængig og skulle afvænnes da han blev født. I dag er han næsten et år gammel og ja han er mærket af det. De kan ikke have ham med nogle steder da han er super sensitiv, så hun er bundet til huset. Når hun er ude og gå med barnevognen skal den lukkes helt af så han ikke kan se ud da han ikke kan tåle alle de indtryk. De gange vi har været på besøg har han været en super dejlig dreng men vi må ikke holde ham da han så reagerer meget voldsomt når der er ro på familien igen. Og den reaktion kommer hver eneste gang han har fået nye indtryk.

Anmeld Citér

17. september 2015

70121416

Hejsa...

har ingen erfaring med metadon. 

Jeg er dog selv i kronisk smertetilstand, men jeg har lagt alt på hylden for 1 år siden, jeg vil ikke løbe de risici der er forbundet med indtaget, så hellere bide smerterne i mig. 

Jeg ved ikke om du har den mulighed? 

Anmeld Citér

18. september 2015

Milas14

Jeg kender ikke til Metadon, men har en god veninde som har fået nogen stærke smertestillende under hendes graviditet og hendes barn er påvirket af det. Han er meget sensitiv og det har han været siden fødslen.

Anmeld Citér

18. september 2015

Bshizzle

70121416 skriver:

Hejsa...

Jeg er dog selv i kronisk smertetilstand, men jeg har lagt alt på hylden for 1 år siden, jeg vil ikke løbe de risici der er forbundet med indtaget, så hellere bide smerterne i mig. 

Jeg slutter mig her til... 

Jeg har siden 2008 haft kroniske smerter, og da jeg i sin tid planlagde ny baby, så lagde jeg alle smertestillende på hylden. 

I ny og næ kunne jeg ta en alm smertestillende.. 

Men jeg ville heller ikke ta stærk smertestillende.. For det kan skade barnet i sidste ende. 

Men ligefrem Metadon?! .. Har din læge sagt GO for det? 

Anmeld Citér

18. september 2015

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

Jeg slutter mig her til... 

Jeg har siden 2008 haft kroniske smerter, og da jeg i sin tid planlagde ny baby, så lagde jeg alle smertestillende på hylden. 

I ny og næ kunne jeg ta en alm smertestillende.. 

Men jeg ville heller ikke ta stærk smertestillende.. For det kan skade barnet i sidste ende. 

Men ligefrem Metadon?! .. Har din læge sagt GO for det? 

Det er det sygehuset anbefaler som smertebehandling under graviditet.

Kunne du så bare starte op på smertestillende igen efter fødsel og hvordan klarede du den store belastning det er at være gravid for kroppen når du intet fik? 

Anmeld Citér

18. september 2015

Anonym trådstarter

70121416 skriver:

Hejsa...

Det kommer til at betyde sengeliggende graviditet og øget risiko for fødseldep bagefter når man gennemgår et forløb med så stærke smerter ( ifølge lægerne på sygehuset)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.