Egentlig lidt svært at svare på, for hvad gør den ene nemmere eller bedre end den anden.
min første fødsel havde en enorm lang opstart (4 dage med veer der ikke gav noget), men da den endelig gik i gang tod den cirka 7 timer og jeg kunne være med hele tiden - forstået på den måde jeg havde kontrol over veerne og kunne i min udmattethed endda falde i søvn mellem presseveerne.
Den anden fødsel startede med vandafgang og ingen veer, og da veerne kom så ko. De som en vestorm, fuldstændig uden nogen struktur og ikke særlig lange. Jeg fødte på under halvanden time fra første ve, var 45 min på fødegangen hvor de ikke troede jeg var så langt så de gav mig klyx, hvilket resulterede i totalt humorfilm scener og mig som undskyldende og tørre op mens veerne rullede hen over mig. Jeg var ikke med i fødslen og var helt: vauw har jeg født nu, da jeg lå med min datter i armene, så ja måske kun halvanden time men tilgengæld et smertehelvede i forhold til første fødsel og en mangel på at være tilstede.
De næste to fødsler gik også meget stærkt, men der var jeg indstillet på det - min fødsel nummer 3 med den største af dem (4780) var så absolut den nemmeste, husker slet ikke det gjorde ondt og den tog også under 2 timer (aner ikke hvor lang tid)...
Men 4 meget forskellige fødsler, hvor det eneste der var "ens" er jeg aldrig formåede at få rigtig regelmæssige veer, og aldrig lange veer.
Anmeld
Citér