Fødsel nr 2 vs 1

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. september 2015

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

1. gang tog det 12 timer og jeg synes ikke, at det var så "slemt".

2. gang tog det 22 timer og jeg synes - puha - det var hårdt. Min datter endte med, at blive taget med cup.

Der er ikke to fødsler der er ens. Så mon ikke, at din fødsel nr. 2 kommer til, at gå meget bedre

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2015

Clisolka

Anonym skriver:

Jeg er 2 gangs gravid og havde en meget lang og slem fødsel første gang. 

Håber nogen af jer vil dele jeres oplevelser af nr 2 fødsel, varighed, evt revne osv 

Fødsel 1 endte i et AKS 15 timer efter jeg fik taget vandet (blev sat i gang (39+4). Hun havde sat sig fast i mit bækken og ville bestemt ikke ud!

Fødsel 1 varede 8 timer fra første ve til han var ude. Helt normal fødsel (39+4) Jeg skulle have været sat i gang om eftermiddagen, men han ville selv ud Jeg fik en 2. grads bristning og fik 8-9 sting

Min bedste fødsel? Absolut nr 2! Ingen igangsætning, stille og rolig fødsel i forhold til den første hvor jeg dårligt nåede at følge med selv + jeg ikke endte i et AKS igen

Anmeld Citér

17. september 2015

stm2812

Anonym skriver:

Håber nogen af jer vil dele jeres oplevelser af nr 2 fødsel, varighed, evt revne osv 

Begge mine fødsler var faktisk ret nemme og hurtige, men nr 2 var klart den hurtigste. 

Anmeld Citér

17. september 2015

lineog4

Egentlig lidt svært at svare på, for hvad gør den ene nemmere eller bedre end den anden.

min første fødsel havde en enorm lang opstart (4 dage med veer der ikke gav noget), men da den endelig gik i gang tod den cirka 7 timer og jeg kunne være med hele tiden - forstået på den måde jeg havde kontrol over veerne og kunne i min udmattethed endda falde i søvn mellem presseveerne. 

Den anden fødsel startede med vandafgang og ingen veer, og da veerne kom så ko. De som en vestorm, fuldstændig uden nogen struktur og ikke særlig lange. Jeg fødte på under halvanden time fra første ve, var 45 min på fødegangen hvor de ikke troede jeg var så langt så de gav mig klyx, hvilket resulterede i totalt humorfilm scener og mig som undskyldende og tørre op mens veerne rullede hen over mig. Jeg var ikke med i fødslen og var helt: vauw har jeg født nu, da jeg lå med min datter i armene, så ja måske kun halvanden time men tilgengæld et smertehelvede i forhold til første fødsel og en mangel på at være tilstede.

De næste to fødsler gik også meget stærkt, men der var jeg indstillet på det - min fødsel nummer 3 med den største af dem (4780) var så absolut den nemmeste, husker slet ikke det gjorde ondt og den tog også under 2 timer (aner ikke hvor lang tid)...

Men 4 meget forskellige fødsler, hvor det eneste der var "ens" er jeg aldrig formåede at få rigtig regelmæssige veer, og aldrig lange veer. 

Anmeld Citér

17. september 2015

vitapigen

Anonym skriver:

Kan sagtens huske frygten. 

Med den 1. tog det 18 timer i aktiv fødsels og med en lille bristning.

Med nr. 2 tog det 4,5 time fra første lille ve til baby var ude og det var uden en skramme og en kampvægt på 4870 g 

Så 2 fødsler er bestemt ikke ens så håber du får en nem omgang med nr 2 

Anmeld Citér

17. september 2015

2babygirls

Anonym skriver:

Synes begge mine fødsler var lige gode på hver sin måde.

1. gang tog det 39 timer i alt. Var hjemme det første døgn og ca 6 timer inden jeg fødte fik jeg en Epi. Kunne intet mærke derfra. Fik 3 sting.

2. gang blev jeg sat igang. Fik en pille kl 11, kl 12 begyndte der at komme stille og roligt gang i det, fødte 16:38, og bristede ikke. Kom på fødegangen 16.30

Anmeld Citér

17. september 2015

JH12

Her ved jeg faktisk ikke hvilken der var bedst.. 

Den første gik vandet, og kort tid efter startede veerne. Da jeg kom på sygehuset nogle timer senere var der ikke sket det store, og sådan fortsatte det indtil de gav vedrop som endte med blokade. Men havde rigtig fin kontrol over pressefasen og var på benene med det samme. Den fødsel tog 16 timer og 17 min. 

Anden fødsel mødte jeg ind til igangsættelse, men det viste sig at jeg allerede var 3-4 cm åben, havde åbenbart regelmæssige veer, og efter nogle timer tog de vandet. Også gik det nogenlunde hurtigt.. Havde dog presseveer i 1,5 time inden jeg måtte foretage mig noget som helst, hvilket var et ubeskriveligt helvede .. Men den fødsel tog 5 timer og 50 min.

begge børn er født 40+0

Anmeld Citér

17. september 2015

Tystys14

Anonym skriver:

Min første fødsel var også forfærdelig og var sikker på jeg ikke skulle have flere børn, gik og ventede på at blive 25 så jeg kunne blive steriliserer. 

Men skæbnen ville at jeg skulle blive gravid igen... Var rædselsslagen under hele graviditet for fødslen. Men min frygt var ubegrundet, det gik så nemt og fint. �� 

nu vil vi have en nr 3. 

Anmeld Citér

17. september 2015

Bella&Lina

Anonym skriver:

Havde 2 "nemme" fødsler. Nr 1 tog 5 timer fra den første rigtige ve til hun var ude. Fik lattergas under presseveerne som varede en halv times tid. 

Nr 2 tog omkring 4 timer, der fik jeg lattergas under udvielsesveerne , og hun var ude under 1. Presseve. 

Jeg er ikke revnet eller blevet syet nogen af gangene 

Anmeld Citér

18. september 2015

Moar2011

Nu harjeg kun en, men min fødsel, sidder stadig i mig. 

Det var en HÅRD fødsels.  - den tog 13timer fra sivende foster vand til han var ude. havde ca presse veer i 2-3timer. 

Moderkage der ikke kom ud, som sku opereres ud. 

fødte 33+3.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.