Fødsel nr 2 vs 1

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvilke fødsel var nemmest/bedst

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

5.795 visninger
25 svar
5 synes godt om
17. september 2015

Anonym trådstarter

Jeg er 2 gangs gravid og havde en meget lang og slem fødsel første gang. 

Håber nogen af jer vil dele jeres oplevelser af nr 2 fødsel, varighed, evt revne osv 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2015

Misser1989

Altså nu havde jeg to nemme. 

Ved den første gik vandet kl 8 om morgen og havde født 21:44 efter knap 2 timer med presseveer. Det var utroligt hård at presse så længe! Fik få sting efterfølgende. 

Ved den anden gik vandet igen kl 8 om morgen. Og havde født kl 15:04? Efter 9 min. Med presseveer. Blev ikke syet eller noget. Og tog hjem 2 timer efter han var født. 

Så ved mig gik nr. 2 fødsel hurtigere og nemmere, trods at første fødsel også var til at overskue.

Held og lykke, håber det kommer til at gå hurtigt og nemt for dig  

Anmeld Citér

17. september 2015

MorTil3+

Min første fødsel tog 3 timer blev syet med to sting. Nr 2 tog halvanden time ingen syninger og nr 3 tog 50 min og ingen syninger. Selvom det var korte fødsler var det bestemt ikke nemt. Det er virkelig hårdt og smertefuldt når det skal gå så stærkt. Her 3 gang fik jeg alt for højt blodtryk hvorefter jeg besvimede under fødslen pga smerter. Vil sige min 3 fødsel var den værste selvom det var hurtigt overstået. Min mand sagde også at hvis det havde været sådan med den første havde vi ikke fået flere. Alle fødsler er fra første ve til baby var ude. Med nr 3 havde jeg 2 presseveer.

Anmeld Citér

17. september 2015

Bak

MorTil3+ skriver:

Min første fødsel tog 3 timer blev syet med to sting. Nr 2 tog halvanden time ingen syninger og nr 3 tog 50 min og ingen syninger. Selvom det var korte fødsler var det bestemt ikke nemt. Det er virkelig hårdt og smertefuldt når det skal gå så stærkt. Her 3 gang fik jeg alt for højt blodtryk hvorefter jeg besvimede under fødslen pga smerter. Vil sige min 3 fødsel var den værste selvom det var hurtigt overstået. Min mand sagde også at hvis det havde været sådan med den første havde vi ikke fået flere. Alle fødsler er fra første ve til baby var ude. Med nr 3 havde jeg 2 presseveer.

Kan tilslutte mig din historie. 1. gang var jeg i aktiv fødsel i 1,5 time (fra 4 til 10 cm på en time). Forud havde jeg haft veer i ca 9 timer. 

2. gang var der kun 2 timer og 20 min fra første ve til han var ude. Var lige ved at føde på hospitalets parkeringsplads men en venlig sjæl var hurtig med en seng. 

Var indlagt nogle timer efterfølgende pga for højt blodtryk. Men ingen andre problemer.

Det er hårdt at have hurtige fødsler, og man bliver noget overrumplet.

Anmeld Citér

17. september 2015

Milas14

Jeg har født 3 gange og synes den første fødsel har været den bedste oplevelse .. Det tog 5 timer fra start til slut. Der lå jeg i vand til presseveerne kom.

Anden gang gik det utrolig stærkt og jeg synes det gjorde mere ondt.

Jeg havde kun rigtige av av veer i 2 timer, så blev det til presseveerne.

Anmeld Citér

17. september 2015

M (:

Jeg er 2 gangs gravid og havde en meget lang og slem fødsel første gang. 

Håber nogen af jer vil dele jeres oplevelser af nr 2 fødsel, varighed, evt revne osv 

Jeg har haft to utroligt hurtige og nemme fødsler.

Første gang fik jeg småveer kl 18 og havde født 23.24. Ingen bristninger. 

Anden gang gik vandet kl 00.44, fik veer kl 03 og havde født kl 04.47. Ingen bristninger. 

Jeg har stemt nr. 1 (trods det var et markant større barn). Nummer 2 gik alt for hurtigt og det gjorde markant mere ondt, fordi jeg udvidede mig fra 5-10 cm på 15 minutter. 

Anmeld Citér

17. september 2015

Ciss

Jeg havde to enkle, hurtige fødsler.

Den første var mer brutal fysisk set, men psykisk var det en langt bedre oplevelse end fødsle nr to.

Ens oplevelse af fødslen afhænger ikke bare af det fysiske forløb men også rigtig meget af folk og omstændigheder omkring.

Uanset, jeg har to dejlige børn og jeg gør gerne det hele om igen for deres skyld.

Anmeld Citér

17. september 2015

DortheL

Min første fødsel var meget slem og hård. Og fik en ret slap dreng ud. Den varede 19 timer og 9 minutter. Anden fødsel var fantastisk. Smerterne kunne slet ikke slemme. Man skulle da selvfølgelig koncentrere sig om vejrtrækningen. Vandet gik 19:45, og fødte 22:33 :-) 

Anmeld Citér

17. september 2015

70121416

Hej, har stemt blankt - fordi 

jeg har født tre børn og har haft super nemme fødsler. 

1. Barn fra første ve og vandafgang og til slut 4 timer. 

2. Barn 3 timer 

3. Barn 36 minutter!!! 

Klager ikke over dem! 

Anmeld Citér

17. september 2015

De3Guldklumper

3 nemme og hurtige fødsler

1: vandet går 13.10, veer med det samme og hun er født 15.30 - to sting på den ene skamlæbe

2: vandet går 23.40 - 00.00 begynder veerne og 02.04 er han født. Ingen komplikationer

3: veerne starter 7.15 - vandet går 11.10 - hun er født 11.14 uden komplikationer. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.