Ensom barsel-er grædefærdig:-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. september 2015

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er ved at gå ud af mit gode skind.

det er simpelthen så ensomt at være på barsel. Har aldrig været god til at gå derhjemme og er det bestemt heller ikke nu.

føler jeg er den eneste i verden. Min kæreste kommer hjem fra arbejde ved 17-18 tiden hver aften og tager så lille pigen lidt og gør aften rutinerne.

jeg bryder mig ikke om weekenderne, jeg får ikke gjort noget, dovner bare og orker ikke tage nogen steder fordi folk spørger hvordan går det.... Og det går bare slet ikke særlig godt. Det er så tabu at man ikke kan lide at holde barsel.

Går ved en NPL psykolog og skal i noget gruppe snak her engang( ventelisten har gjort jeg har skullet vente i 3mdr. Sp ved jeg har det dårligt.

Gode råd modtages gerne.

Jeg har lige afsluttet min barsel og jeg havde det ligesådan. 

Du er igang med at gøre noget ved det hvilket er rigtig godt. 

Jeg gjorde ikke noget ved det. Og nu er jeg startet på uddannelse igen og det er bestemt ikke blevet bedre. Men jeg er klar over at det er i mit hovede og jeg har tidligere været syg med stress så jeg har lidt værktøj til at styre mine negative tanker. 

Men jeg burde nok også gøre noget ved det. Jeg orker det bare ikke. 

Ikke lige nu. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2015

Anonym

Anonym skriver:

Hold da op så er han godt nok også meget ude... Min prøver også at komme meget væk i weekenderne me. Jeg prøver at lade ham gøre det men nogen gange har jeg bare brug for han tager over... Han har gjort det en enkelt eller to gange og det var så skønt men altså det er da også snyd når det er kvinderne der skal helt stoppe deres liv mens de bare kører derud af...

jeg har så også takket nej til det meste sociale da jeg simpelthen ikke orker folk spørger hvordan det går for og så er jeg bare så TRÆT hele tiden...

Er du blevet testet for en efterfødselsdepression? Det er helt normalt og det kan være der er sådan en gruppe i din kommune.. Der ville du tale med mange med samme tanker som dig..

det kan også være du bare mangler nogle projekter mens du går hjemme med bebs.. Hvis i foreks. skal have lavet noget i huset, haven osv..

Anmeld Citér

16. september 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Er du blevet testet for en efterfødselsdepression? Det er helt normalt og det kan være der er sådan en gruppe i din kommune.. Der ville du tale med mange med samme tanker som dig..

det kan også være du bare mangler nogle projekter mens du går hjemme med bebs.. Hvis i foreks. skal have lavet noget i huset, haven osv..

Jeg er meldt ind i sådan en gruppe men der har været over 1 1/2 mdr ventetid(utoligt- så venter man jo bare lige)

jegg forsøger mig med projekter men har en dreng der vil være i armene hele tiden(græd meget de første 2 mdr) 

så det er lidt svært. Forsøger at få noget for hånden og komme ud men overskudet er ind i mellem minimalt

Anmeld Citér

17. september 2015

Linkaa

Anonym skriver:

Jo tænker jeg også at jeg skal prøve på. Men det er svært når andre har de der lyserøde historier og man selv er ved at gå til i det...

går til babysvømning og skal starte til babymassage næste uge.

Får du dyrket lidt motion? Jeg tænker på nogle friske ture med barnevognen, ellers noget gymnastik/fitness hvor baby er med? Det kan give dig et skud energi, da motion er vigtigt for hjernen og hormonudskillelsen ;-) 

Kan din kæreste tage noget af din barsel, så du tidligere kan komme tilbage i job? 

Det er træls hvis du ikke er glad, da det jo også smitter af på andre dele af livet

Prøv med noget motion, det giver overskud til evt at komme mere ud

Anmeld Citér

17. september 2015

Clisolka

Seriøst, jeg haaaaaaadede min nr. 2 barsel. Nøj en tid!!! Jeg startede med et kolikbarn - og en 3-årig i trods Det var et par hårde måneder... Der har været problemer med lillebror siden han blev født, kolik, forstoppelse, konstant syg og ørebarn! Jeg ville langt hellere være på arbejde, end være fanget på sofaen med en baby der ikke kunne sove andre steder end på mor Jeg var ikke med i en mødregruppe, men lillebror blev lagt i barnevognen og jeg fik travet byen rundt = win win, mor fik motion og baby fik sovet

Nu er han lige rundet 2 år og stadig et stort ørebarn, lige pt. på penicillin igen igen igen for MØB

Anmeld Citér

17. september 2015

Anonym trådstarter

Linkaa skriver:

Får du dyrket lidt motion? Jeg tænker på nogle friske ture med barnevognen, ellers noget gymnastik/fitness hvor baby er med? Det kan give dig et skud energi, da motion er vigtigt for hjernen og hormonudskillelsen ;-) 

Kan din kæreste tage noget af din barsel, så du tidligere kan komme tilbage i job? 

Det er træls hvis du ikke er glad, da det jo også smitter af på andre dele af livet

Ja det foreslog min psykolog også.

så nu står vi op når hun vågner ved 6-7 tiden og går en tur på 5-7 km og så hjem og i bad og hver anden dag tager far nogen timer så jeg kan komme i motionscenter...

håber det vil give lidt mere energi og godt humør...

Anmeld Citér

17. september 2015

Skouboe

Anonym skriver:

Ja det foreslog min psykolog også.

så nu står vi op når hun vågner ved 6-7 tiden og går en tur på 5-7 km og så hjem og i bad og hver anden dag tager far nogen timer så jeg kan komme i motionscenter...

håber det vil give lidt mere energi og godt humør...

God ide. Jeg kan også varmt anbefale en strækvikle. Den er genial til børn, der har behov for nærhed, og så kan mor stadig have hænderne fri.

Anmeld Citér

18. september 2015

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

God ide. Jeg kan også varmt anbefale en strækvikle. Den er genial til børn, der har behov for nærhed, og så kan mor stadig have hænderne fri.

Ja jeg brugte også meget vikle i starten... Da han havde maveproblemer.

i er godt nok søde til at dele jeres historier og give gode råd.

dejligt at høre i der har oplevet en hård start vil dele så man ved der er lys forude... Han er bare kær den lille mus. Men mor savner bare et liv der også har andet indhold. Det er kommet meget bag på mig hvor ensomt et erhverv en barsel er, men haraltid haft meget fart på og været en travl kvinde så måske jeg skulle have forudset det...

Anmeld Citér

18. september 2015

Anonym trådstarter

Linkaa skriver:

Tak for den gode besked i øvrigt... Min kæreste kan desværre ikke holde barsel�� men han er sejere til at hjælpe nu...

Det er nemlig træls at være trist. Men håber psykologen kan hjælpe mig til at få lidt positiv tankegang.

Anmeld Citér

18. september 2015

Linkaa

Anonym skriver:

Tak for den gode besked i øvrigt... Min kæreste kan desværre ikke holde barsel�� men han er sejere til at hjælpe nu...

Det er nemlig træls at være trist. Men håber psykologen kan hjælpe mig til at få lidt positiv tankegang.

Dejligt at høre

Håber der kommer lidt gang i dit humør og det sociale overskud kommer tilbage

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.