Ensom barsel-er grædefærdig:-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Er du ensom

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

4.108 visninger
30 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. september 2015

Anonym trådstarter

Jeg er ved at gå ud af mit gode skind.

det er simpelthen så ensomt at være på barsel. Har aldrig været god til at gå derhjemme og er det bestemt heller ikke nu.

føler jeg er den eneste i verden. Min kæreste kommer hjem fra arbejde ved 17-18 tiden hver aften og tager så lille pigen lidt og gør aften rutinerne.

jeg bryder mig ikke om weekenderne, jeg får ikke gjort noget, dovner bare og orker ikke tage nogen steder fordi folk spørger hvordan går det.... Og det går bare slet ikke særlig godt. Det er så tabu at man ikke kan lide at holde barsel.

Går ved en NPL psykolog og skal i noget gruppe snak her engang( ventelisten har gjort jeg har skullet vente i 3mdr. Sp ved jeg har det dårligt.

Gode råd modtages gerne.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2015

Loa

Jeg ved ikke om det var ensomheden der fyldte mest, men jeg nød i hvert fald ikke min barsel..
Jeg havde IKKE et nemt barn, ingen søvn, ingen rutiner, ingenting var perfekt eller noget, og jeg sad bare i min nattøj hele dagen og kiggede på/snakkede til mit barn, og når min mand kom hjem fra arbejde, overfaldte jeg ham med voksen snak fordi jeg savnede at snakke med en voksen.

Min mødregruppe fungerede ikke rigtig, så jeg så heller ikke så mange mennesker i den periode....
Jeg ved ikke om jeg synes det er tabu ikke at nyde sin barsel, men synes bare mest man hører om folk der ELSKER barsel....

Anmeld Citér

15. september 2015

Anonym trådstarter

Jeg ved ikke om det var ensomheden der fyldte mest, men jeg nød i hvert fald ikke min barsel..
Jeg havde IKKE et nemt barn, ingen søvn, ingen rutiner, ingenting var perfekt eller noget, og jeg sad bare i min nattøj hele dagen og kiggede på/snakkede til mit barn, og når min mand kom hjem fra arbejde, overfaldte jeg ham med voksen snak fordi jeg savnede at snakke med en voksen.

Min mødregruppe fungerede ikke rigtig, så jeg så heller ikke så mange mennesker i den periode....
Jeg ved ikke om jeg synes det er tabu ikke at nyde sin barsel, men synes bare mest man hører om folk der ELSKER barsel....

Min mødregruppe fungerer heller ikke særlig godt og de elsker allesammen at være på barsel.

Den anden dag spurgte en bekendt mig om jeg havde fortrudt at jeg havde fået børn. Fordi jeg sagde det var er ensomt erhverv at holde barsel. Ved ikke om jeg bare er nærtagende men hvor blev jeg ked af det spørgsmål. Føler ikke jeg har fortrudt, ville bare så gerne have et liv og ikke være så pokkers trist hele tiden...

Anmeld Citér

15. september 2015

Sandratoft

Anonym skriver:

Jeg er ved at gå ud af mit gode skind.

det er simpelthen så ensomt at være på barsel. Har aldrig været god til at gå derhjemme og er det bestemt heller ikke nu.

føler jeg er den eneste i verden. Min kæreste kommer hjem fra arbejde ved 17-18 tiden hver aften og tager så lille pigen lidt og gør aften rutinerne.

jeg bryder mig ikke om weekenderne, jeg får ikke gjort noget, dovner bare og orker ikke tage nogen steder fordi folk spørger hvordan går det.... Og det går bare slet ikke særlig godt. Det er så tabu at man ikke kan lide at holde barsel.

Går ved en NPL psykolog og skal i noget gruppe snak her engang( ventelisten har gjort jeg har skullet vente i 3mdr. Sp ved jeg har det dårligt.

Gode råd modtages gerne.

Jeg hadede at have barsel, det var slet slet ikke mig at gå hjemme, så jeg stoppede min barsel da min datter var 7 måneder, og så tog min søde kæreste resten af barslen

Anmeld Citér

15. september 2015

Loa

Anonym skriver:

Min mødregruppe fungerer heller ikke særlig godt og de elsker allesammen at være på barsel.

Den anden dag spurgte en bekendt mig om jeg havde fortrudt at jeg havde fået børn. Fordi jeg sagde det var er ensomt erhverv at holde barsel. Ved ikke om jeg bare er nærtagende men hvor blev jeg ked af det spørgsmål. Føler ikke jeg har fortrudt, ville bare så gerne have et liv og ikke være så pokkers trist hele tiden...

Det synes jeg heller ikke man kan sætte sammen, at fordi man ikke elsker barsel, er det jo ikke ens betydende med at man ikke elsker sit barn.

Jeg forkortede også min barsel og startede på job før tid.

Jeg manglede rigtig meget noget mere indhold i min barsel...

Du har ikke nogle veninder eller lign du kunne ses med under barslen? Prøve at oprette tråde herinde eller på facebook grupper så du kan komme i kontakt med andre på barsel du kunne ses med. Baby svømning eller lign kunne du måske lave og møde nogle der?

Anmeld Citér

15. september 2015

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Det synes jeg heller ikke man kan sætte sammen, at fordi man ikke elsker barsel, er det jo ikke ens betydende med at man ikke elsker sit barn.

Jeg forkortede også min barsel og startede på job før tid.

Jeg manglede rigtig meget noget mere indhold i min barsel...

Du har ikke nogle veninder eller lign du kunne ses med under barslen? Prøve at oprette tråde herinde eller på facebook grupper så du kan komme i kontakt med andre på barsel du kunne ses med. Baby svømning eller lign kunne du måske lave og møde nogle der?

Jo tænker jeg også at jeg skal prøve på. Men det er svært når andre har de der lyserøde historier og man selv er ved at gå til i det...

går til babysvømning og skal starte til babymassage næste uge.

Anmeld Citér

15. september 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg nød det heller ikke især de sidste 2 måneder, var jeg ved at gå til.. 

Jeg havde det som om jeg var forkert netop fordi mange snakkede om, hvor meget de elskede det og kunne gøre det i flere år...

noglr trives bare med at gå hjemme, hvor andre ikke gør...

Anmeld Citér

15. september 2015

hejmeddig10

Jeg har det på helt samme måde.. 

Min mand arbejder på 3 holdsskift, så nogle dage sover han nærmest hele dagen væk, og tager så på arbejde om aftenen.. 

Jeg føler mig også super ensom her hjemme på barsel. Ugens højdepunkt er når jeg skal i mødregruppe.. Men det er kun 1 gang om ugen, og i blot et par timer.. 

Så jeg kender godt følelsen.. Sidder selv tit og ved ikke hvad jeg skal gøre..

hilsen mig. 

Anmeld Citér

15. september 2015

Loa

Anonym skriver:

Jo tænker jeg også at jeg skal prøve på. Men det er svært når andre har de der lyserøde historier og man selv er ved at gå til i det...

går til babysvømning og skal starte til babymassage næste uge.

Kan jeg sagtens forstå og følge dig i. Men du skal vide at du bestemt ikke er alene. Jeg synes også barslen var både hård og så manglede jeg i den grad voksenkontakt!

Anmeld Citér

15. september 2015

lineog4

Vi er jo alle sammen forskellige - jeg nyder generelt at være alene, sumpe, læse bøger, går en lang tur alene, sidde og tænke lidt over en plet på væggen, stearinlys og the og og og og... Derfor var barslen jo præcis efter mit hoved. 

Men selv til trods for det, manglede jeg da voksen kontakt og min stakkels mand blev overfaldet når han kom hjem.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.