Hvad ville du tænke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2015

Lilotte87

Jeg synes det lyder som en GLIMRENDE ide. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2015

Ina33

Anonym skriver:

Jeg har et vinterbarn der er startet i skole i år, og derfor kommer til at skulle invitere 17 eller 34 med (alt efter om det er alle eller kun det ene køn).

Det er for mange til at hverken jeg eller min eks kan ligge hus til.

Mig og min nuværende kæreste var i det nærliggende legeland i dag og så at man kan holde arrangementer der, og blev enige om at det ville være smart at holde fødselsdag der da h*n er glad for at være der. Vi ville så foreslå min eks at vi deler udgifterne på lokalet og så kunne vi f.eks. sørge for mad, og ex kunne sørge for guffet/kagemand.

Men så opstod tvivlen, og derfor vil jeg gerne høre jer;

hvad ville I tænke hvis jeres eks spurgte om at dele udgifter og ansvar for barnets fødselsdag? og, lige så vigtigt  hvordan ville I som bopælsforælder have det med at lade eks arrangerer fødselsdag sammen med jeres barn/børn?

Jeg synes da det lyder som en fin løsning.

min datter har holdt rigtig mange - ja faktisk de fleste, af hendes fødselsdage hos sin far. Han kan godt lide at have dem alle sammen hjemme, og hun elsker at de også besøger hende når hun er hos ham. 

Men ellers deler vi altid om udgifterne. 

Anmeld Citér

12. september 2015

Sissel

Uanset om man er bopæls- eller samværsforælder, så har man vel interesse i at fejre sit barns fødselsdag? Jeg synes det lyder som en rigtig fin ide du er kommet med. Og skulle han sige at det gider han ikke, må du jo tage den derfra..

Anmeld Citér

12. september 2015

Mamalou

Anonym skriver:

Havde jeg været bopælsforælder ville jeg heller ikke bede min eksamen om at betale noget, men nu er jeg samværsforælder og vil altså tilbyde at betale nogle af udgifterne til mit barns fødselsdag - selvom jeg ikke behøver.

Det synes jeg er god stil. Jeg kan fornemme, når jeg læser dine svar, at du er lidt bekymret for at det ikke bliver holdt? Jeg synes godt, at du kan tilbyde at arrangere festen hvis det er for stor en mundfuld for din eks. 

Anmeld Citér

13. september 2015

Anonym trådstarter

Tak for svarene.

Jeg vil prøve at kontakte min eks når vi kommer lidt tættere på og så høre hvad han siger. Jeg er i hvert fald ret sikker på at vores barn vil blive glad hvis det bliver der.

Anmeld Citér

13. september 2015

ErDetSnartNU

Jeg er ikke helt inde i det der med bopæls-og samværsforældre. Betyder det at hun bor ved sin far men at du har hende fx 5 ud af 9 dage? 

Uanset hvad, så ville jeg som forældre ikke blive sur/træt/irriteret af, at den anden forældre spurgte om vi sammen skulle arrangere noget fødselsdagshalløj for vores fælles barn. Jeg ser det blot som et udtryk for at man har et godt samarbejde, og det er da i alles - ikke mindst barnets - interesse

Anmeld Citér

13. september 2015

Anonym trådstarter

ErDetSnartNU skriver:

Jeg er ikke helt inde i det der med bopæls-og samværsforældre. Betyder det at hun bor ved sin far men at du har hende fx 5 ud af 9 dage? 

Uanset hvad, så ville jeg som forældre ikke blive sur/træt/irriteret af, at den anden forældre spurgte om vi sammen skulle arrangere noget fødselsdagshalløj for vores fælles barn. Jeg ser det blot som et udtryk for at man har et godt samarbejde, og det er da i alles - ikke mindst barnets - interesse

Bopælsforælder er den forælder der har samme folkeregisteradresse som barnet mens samværsforælder er den anden - lige meget hvilken samværsaftale man har.

I vores tilfælde bor h*n hos sin far og er hos os hveranden weekend + nogle ferier.

Vores samarbejde svinger meget, men pt er vi i en god periode.

Anmeld Citér

13. september 2015

Panther

Profilbillede for Panther

Jeg synes, du lyder generøs, betænksom og overbærende, eftersom det i princippet er hans ansvar af afholde fødselsdagen (både økonomisk og praktisk). Men når du ved, at han måske ville have lidt besvær ved at stable det på benene selv af den ene eller den anden årsag, så synes jeg, det er en rigtig fin gestus. 

Anmeld Citér

13. september 2015

et-ønske

Anonym skriver:

Jeg er samværsforælder og vil tilbyde min hjælp, for min eks har aldrig været interesseret i fødselsdage. Jeg ved at h*n ikke har holdt fødselsdag for børnehaven siden min eks og jeg flyttede fra hinanden for 3 år siden.

Havde ikke forstået at du var sf - så er det jo en helt anden vinkel  

så kan du komme med det som forslag - hvis han afviser kan du jo spørge om han har tænkt sig at holde fødselsdag for klassen - hvis ikke, kunne du sige at du/I gerne vil holde det for jeres barn, lave indbydelser mv. håber jeres barn må få en skøn fødselsdag  

Anmeld Citér

13. september 2015

Anonym trådstarter

Jeg snakkede med far tidligere da han hentede efter samvær og det virkede som om han tog godt imod forslaget.

Så nu er det bare at give ham tid til at tænke over det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.