Hvad ville du tænke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.534 visninger
21 svar
25 synes godt om
12. september 2015

Anonym trådstarter

Jeg har et vinterbarn der er startet i skole i år, og derfor kommer til at skulle invitere 17 eller 34 med (alt efter om det er alle eller kun det ene køn).

Det er for mange til at hverken jeg eller min eks kan ligge hus til.

Mig og min nuværende kæreste var i det nærliggende legeland i dag og så at man kan holde arrangementer der, og blev enige om at det ville være smart at holde fødselsdag der da h*n er glad for at være der. Vi ville så foreslå min eks at vi deler udgifterne på lokalet og så kunne vi f.eks. sørge for mad, og ex kunne sørge for guffet/kagemand.

Men så opstod tvivlen, og derfor vil jeg gerne høre jer;

hvad ville I tænke hvis jeres eks spurgte om at dele udgifter og ansvar for barnets fødselsdag? og, lige så vigtigt  hvordan ville I som bopælsforælder have det med at lade eks arrangerer fødselsdag sammen med jeres barn/børn?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg har et vinterbarn der er startet i skole i år, og derfor kommer til at skulle invitere 17 eller 34 med (alt efter om det er alle eller kun det ene køn).

Mig og min nuværende kæreste var i det nærliggende legeland i dag og så at man kan holde arrangementer der, og blev enige om at det ville være smart at holde fødselsdag der da h*n er glad for at være der. Vi ville så foreslå min eks at vi deler udgifterne på lokalet og så kunne vi f.eks. sørge for mad, og ex kunne sørge for guffet/kagemand.

hvad ville I tænke hvis jeres eks spurgte om at dele udgifter og ansvar for barnets fødselsdag? og, lige så vigtigt  hvordan ville I som bopælsforælder have det med at lade eks arrangerer fødselsdag sammen med jeres barn/børn?

Jeg synes det er fint at dele udgifterne - men jeg synes både du, din eks og jeres barn skal sætte Jer ned Sammen og arrangere fødaelsdagsfesten sammen.

Anmeld Citér

12. september 2015

Anonym trådstarter

Jeg synes det er fint at dele udgifterne - men jeg synes både du, din eks og jeres barn skal sætte Jer ned Sammen og arrangere fødaelsdagsfesten sammen.

Kan godt se at jeg formulerede det forkert.

Jeg vil ikke arrangere det hele, men en del af det, f.eks. booke lokalet. Min eks har aldrig været god til at planlægge og/eller holde fødselsdag og lignende.

Jeg havde "selvfølgelig" tænkt mig at mit barn skulle være med til at bestemme menu, hvem der skal med osv. Det er jo hverken mig eller min eks, men vores barn, der har fødselsdag. 

Anmeld Citér

12. september 2015

et-ønske

Anonym skriver:

Jeg har aldrig bedt min ex om hjælp til at holde vores datters fødselsdag for børnehave/skole da jeg boede alene var jeg den der modtog alle tilskud, og synes derfor at det er min udgift som bopæls forældre  

nu har jeg så også to bonus unger, og min mand betaler ikke til hans børns fødselsdage - han har den samme tanke som mig i forhold til økonomi....  

Anmeld Citér

12. september 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Kan godt se at jeg formulerede det forkert.

Jeg vil ikke arrangere det hele, men en del af det, f.eks. booke lokalet. Min eks har aldrig været god til at planlægge og/eller holde fødselsdag og lignende.

Jeg havde "selvfølgelig" tænkt mig at mit barn skulle være med til at bestemme menu, hvem der skal med osv. Det er jo hverken mig eller min eks, men vores barn, der har fødselsdag. 

Nej gik også ud fra barnet er med - det var mere at du og eks har lige meget at sige

Anmeld Citér

12. september 2015

Anonym trådstarter

et-ønske skriver:

Jeg har aldrig bedt min ex om hjælp til at holde vores datters fødselsdag for børnehave/skole da jeg boede alene var jeg den der modtog alle tilskud, og synes derfor at det er min udgift som bopæls forældre  

nu har jeg så også to bonus unger, og min mand betaler ikke til hans børns fødselsdage - han har den samme tanke som mig i forhold til økonomi....  

Jeg er samværsforælder og vil tilbyde min hjælp, for min eks har aldrig været interesseret i fødselsdage. Jeg ved at h*n ikke har holdt fødselsdag for børnehaven siden min eks og jeg flyttede fra hinanden for 3 år siden.

Anmeld Citér

12. september 2015

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Nej gik også ud fra barnet er med - det var mere at du og eks har lige meget at sige

Jeg mente heller ikke at jeg ville gøre det hele selv, men min eks har ikke en traditioni sin familie for at holde fødselsdag og det var derfor mig der stod for at arrangere vores barns fødselsdage.

Jeg frygter ærligt talt at mit barn bliver et af de børn der ikke bliver inviteret med når de andre holder noget, for "h*n inviterer jo ikke os"...

Anmeld Citér

12. september 2015

Mamalou

Anonym skriver:

Jeg ville ikke forlange, at min søns far skulle betale til afholdelse af børnefødselsdag. Det er min udgift  

Anmeld Citér

12. september 2015

TNBC

Edit:
Så lige de andre beskeder, men så spørg din eks, om du ikke skal stå for planlægningen, hvis han ikke går op i det.

Tror ikke du skal tænke at han ikke bliver inviteret, fordi han ikke gøre.

Men snak med din eks.

Anmeld Citér

12. september 2015

Anonym trådstarter

Mamalou skriver:

Jeg ville ikke forlange, at min søns far skulle betale til afholdelse af børnefødselsdag. Det er min udgift  

Havde jeg været bopælsforælder ville jeg heller ikke bede min eksamen om at betale noget, men nu er jeg samværsforælder og vil altså tilbyde at betale nogle af udgifterne til mit barns fødselsdag - selvom jeg ikke behøver.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.