hvad bruger I om måneden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2015

Ploffer

Vi bruger 6000 kr om måneden... Vi er 2 voksne, 3 børn (på 5, 8 og 10) og en hund...

De 2 store lider af natlig inkontinens så de bruger bleer der koster ca 200 kr om ugen.

de 6000 er inkl alt til husholdningen

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
ErDetSnartNU skriver:

Jeg opfattede det som om at du skulle vide hvad der bruges pr. måned og at det derfor var et problem for dig at det er opgivet pr. uge. Min pointe er at det er meget nemt at udregne månedforbruget når man kender ugens forbrug og ved at der i gennemsnit er 30.5 dage på en måned. 

Jeg har åbenbart læst dit startindlæg forkert for jeg opfattede det som om at du skulle bruge beløbene for folks forbrug til en skoleopgave og ikke kunne finde svaret i alle de (mange) tråde der har været om madbudget de sidste ugers tid. 

Selv sætter vi 3000 kr af til mad om måneden og de måneder hvor vi bruger madplan bruger vi tættere på 2000. Hvis vi ikke bruger madplaner og køber ind flere gange om ugen er det ikke altid vi kan overholde de 3000 kr. Vi er 2 voksne og har 1 barn på vej. Planen er at vi beholder madbudgettet på 3000 kr når babyen - hvis vi sørger for at lave madplaner går det vi sparer forhåbentligt lige op med udgiften til bleer osv. 

ah... på den måde... 

en af familierne brugte f.eks. hvad der svarer til 3.459,64 DKK om ugen...  det var en familie med to voksne og tre store børn...

Anmeld Citér

10. september 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
loop skriver:

Er det husholdning du mener? For jeg deler det ikke op sådan at mad er for sig selv og toiletpapir, vaskemiddel osv er for sig selv.

på billederne af de forskellige familie er der ikke andet end mad og drikke...

Anmeld Citér

10. september 2015

loop

Ms.Sunshine skriver:

på billederne af de forskellige familie er der ikke andet end mad og drikke...

Så vil mit svar være gætværk, for som sagt deler jeg det ikke op. 

Vi er 1 voksen, 2 teenagere, 1 barn og 3 kæledyr.

De 3 kæledyr andrager ca. 800kr.

Vi bruger det, der er nødvendigt. Der er mange venner på besøg, der også spiser her, og hvordan regner man ud hvad de spiser for? Der er mange ting i sådan en undersøgelse, så jeg synes det bliver meget upræcist(og lidt kedeligt), når alle disse detaljer mangler.

Alt i alt bruger jeg gns 8000kr. pr. md. på al husholdning og dyr.

Anmeld Citér

10. september 2015

Anonym

9000 kun til mad 

2.000 til diverse/husholdning. 

Vi er 2 voksne og en søn i børnehave  

Anmeld Citér

10. september 2015

serinasmor

Ms.Sunshine skriver:

jeg har været i gang med en skoleopgave hvor emnet drejede sig om mad; hvad folk spiser rundt om i verden og hvor meget folk brugte på det...

alle beløbene var "pr. uge" men jeg synes de lød meget høje på de fleste - det var ca. hvad vi bruger om måneden... 

Det fik mig til at blive nysgerrig; hvor meget bruger I om måneden på mad? og hvor mange personer er det til?... 

Det er muligt at svare anonymt hvis I vil dele jeres budget med hele landet... 

Vi bruger ca 700 om ugen på mad  

2 voksne 1 barn på 5 

Anmeld Citér

10. september 2015

Anonym

Ms.Sunshine skriver:

jeg har været i gang med en skoleopgave hvor emnet drejede sig om mad; hvad folk spiser rundt om i verden og hvor meget folk brugte på det...

alle beløbene var "pr. uge" men jeg synes de lød meget høje på de fleste - det var ca. hvad vi bruger om måneden... 

Det fik mig til at blive nysgerrig; hvor meget bruger I om måneden på mad? og hvor mange personer er det til?... 

Vi bruger ALT for mange penge, desværre. Prøver at lave madplan, men det går sgu tit bare i vasken, da det altid er mig der står for indkøb og aftensmad, og det er ikke altid jeg orker, hvis jeg fx. har været på arbejde i weekenden. Så ender det desværre tit med junk :/

Men omkring 5000-6000 kr (2 personer 0 børn) ryger fra madbudgettet hver måned. Der bliver så også købt shampoo, toiletpapir, rengøringsmidler mm. for disse penge, så kan ikke komme med et præcis tal for mad alene.

Dog kan jeg, når jeg laver og følger en madplan, handle madvare for 4-600 kr ugen, hvis vi tilrettelægger med mad der kan spises to dage osv.

Anmeld Citér

10. september 2015

Mamman

Profilbillede for Mamman

Tror vi bruger ca 2000. Vi er en voksen og et barn

Anmeld Citér

10. september 2015

Anonym

Ms.Sunshine skriver:

Vi sætter 6000 kr af til mad og alt andet inkl i husholdningen . Vi er 2 voksne, 2 teenager & en på knap 6. Dog bruger vi ikke så meget da vi har ko i fryseren. Sidste månede brugte vi 4000kr

Anmeld Citér

10. september 2015

Risse

Ms.Sunshine skriver:

Herhjemme er der sat 3000 kr af til madkontoen om måneden, som skal dække mad + diverse småting som shampoo, skraldeposer osv. 

Vi er 2 personer og det går fint. Dog har vi en tendens til at købe kæmpe stort ind og fylde fryseren i starten af måneden og så leve af ingenting til sidst 

Når jeg engang bliver gravid og vi får et barn, hæver vi den nok, men den tid den sorg

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.