Ms.Sunshine skriver:
undskyld jeg spørger, men hvor kom matematikken ind?... jeg ved hvad mig og min familie bruger om måneden og jeg kan se hvad der i teksten står at familierne bruger om ugen - men beløbene er næsten lige store...
Jeg opfattede det som om at du skulle vide hvad der bruges pr. måned og at det derfor var et problem for dig at det er opgivet pr. uge. Min pointe er at det er meget nemt at udregne månedforbruget når man kender ugens forbrug og ved at der i gennemsnit er 30.5 dage på en måned.
Jeg har åbenbart læst dit startindlæg forkert for jeg opfattede det som om at du skulle bruge beløbene for folks forbrug til en skoleopgave og ikke kunne finde svaret i alle de (mange) tråde der har været om madbudget de sidste ugers tid.
Selv sætter vi 3000 kr af til mad om måneden og de måneder hvor vi bruger madplan bruger vi tættere på 2000. Hvis vi ikke bruger madplaner og køber ind flere gange om ugen er det ikke altid vi kan overholde de 3000 kr. Vi er 2 voksne og har 1 barn på vej. Planen er at vi beholder madbudgettet på 3000 kr når babyen - hvis vi sørger for at lave madplaner går det vi sparer forhåbentligt lige op med udgiften til bleer osv.
Anmeld
Citér