hvad bruger I om måneden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.695 visninger
31 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. september 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

jeg har været i gang med en skoleopgave hvor emnet drejede sig om mad; hvad folk spiser rundt om i verden og hvor meget folk brugte på det...

alle beløbene var "pr. uge" men jeg synes de lød meget høje på de fleste - det var ca. hvad vi bruger om måneden... 

Det fik mig til at blive nysgerrig; hvor meget bruger I om måneden på mad? og hvor mange personer er det til?... 

Det er muligt at svare anonymt hvis I vil dele jeres budget med hele landet... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2015

gokkelok

Om ugen bruger vi ca 800 kr vi er 2 voksne og 1 barn. 

Anmeld Citér

10. september 2015

ErDetSnartNU

Nu ved jeg ikke om du også har haft matematik men du er godt klar over at du kan regne dig ud af det - ikke? Fx 800 kr/ugen: (800:7)*30.5 (altså kroner divideret med dage på en uge ganget med gennemsnit antal dage pr måned) Mit komma virker ikke så derfor er det et punktum ved 30.5. 

Anmeld Citér

10. september 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Ms.Sunshine skriver:

jeg har været i gang med en skoleopgave hvor emnet drejede sig om mad; hvad folk spiser rundt om i verden og hvor meget folk brugte på det...

alle beløbene var "pr. uge" men jeg synes de lød meget høje på de fleste - det var ca. hvad vi bruger om måneden... 

Det fik mig til at blive nysgerrig; hvor meget bruger I om måneden på mad? og hvor mange personer er det til?... 

Jeg bruger ca 1300 kr om måneden kun på mad. Til 1 voksen og 1 etårig

Nu er jeg måske lidt nysgerrig, men hvad bruger I da?

Anmeld Citér

10. september 2015

Ms.Momo

ErDetSnartNU skriver:

Nu ved jeg ikke om du også har haft matematik men du er godt klar over at du kan regne dig ud af det - ikke? Fx 800 kr/ugen: (800:7)*30.5 (altså kroner divideret med dage på en uge ganget med gennemsnit antal dage pr måned) Mit komma virker ikke så derfor er det et punktum ved 30.5. 

undskyld jeg spørger, men hvor kom matematikken ind?... jeg ved hvad mig og min familie bruger om måneden og jeg kan se hvad der i teksten står at familierne bruger om ugen - men beløbene er næsten lige store...

Anmeld Citér

10. september 2015

Ms.Momo

MummiT skriver:

Jeg bruger ca 1300 kr om måneden kun på mad. Til 1 voksen og 1 etårig

Nu er jeg måske lidt nysgerrig, men hvad bruger I da?

vi har et budget der hedder 3.000 kr. til tre voksne, en pige på 17 mdr. og en dreng på 7½ (han er her hveranden weekend)...

Anmeld Citér

10. september 2015

Mom

Profilbillede for Mom

2 voksne, 1 teenager og 2 børn, og vi bruger ca. 7.000 kr pr mdr

Anmeld Citér

10. september 2015

ErDetSnartNU

Ms.Sunshine skriver:

undskyld jeg spørger, men hvor kom matematikken ind?... jeg ved hvad mig og min familie bruger om måneden og jeg kan se hvad der i teksten står at familierne bruger om ugen - men beløbene er næsten lige store...

Jeg opfattede det som om at du skulle vide hvad der bruges pr. måned og at det derfor var et problem for dig at det er opgivet pr. uge. Min pointe er at det er meget nemt at udregne månedforbruget når man kender ugens forbrug og ved at der i gennemsnit er 30.5 dage på en måned. 

Jeg har åbenbart læst dit startindlæg forkert for jeg opfattede det som om at du skulle bruge beløbene for folks forbrug til en skoleopgave og ikke kunne finde svaret i alle de (mange) tråde der har været om madbudget de sidste ugers tid. 

Selv sætter vi 3000 kr af til mad om måneden og de måneder hvor vi bruger madplan bruger vi tættere på 2000. Hvis vi ikke bruger madplaner og køber ind flere gange om ugen er det ikke altid vi kan overholde de 3000 kr. Vi er 2 voksne og har 1 barn på vej. Planen er at vi beholder madbudgettet på 3000 kr når babyen - hvis vi sørger for at lave madplaner går det vi sparer forhåbentligt lige op med udgiften til bleer osv. 

Anmeld Citér

10. september 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

Vi har et husholdningsbudget på 3200 om måneden - 2 voksne et barn på 3 og en baby på 9mdr.

hvis det kun er hvad der blivet brugt på mad og ikke bleer, toiletpapir osv, er det vel ca 2700  

Anmeld Citér

10. september 2015

loop

Ms.Sunshine skriver:

Er det husholdning du mener? For jeg deler det ikke op sådan at mad er for sig selv og toiletpapir, vaskemiddel osv er for sig selv.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.