Ridesport

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. september 2009

Tina2

Uhh, jeg ville ELSKE hvis mine unger ville gå til ridning:-) Og jeg synes ikke det er for tidligt, det skal jo bare tilpasses efter hvad han kan og vil:-)

Jeg har selv haft 4 heste, har dyrket konkurrencespring og jeg ELSKEDE det!!!!!! Det var den bedste sport!

Filuca startede til ridning sidste sommer (4 år) men det gik ikke, jeg ved sgu ikke lige hvad det var for en ridelærer... Hun ville ha de skulle slippe tøjler og stigbøjler og sidde med armene over hovedet....??!?!!! FØRSTE GANG DE SIDDER PÅ EN HEST!!!!!

Det var Thomas der var med hende, for jeg havde sgu ikke ladet Filuca gøre det, hvis jeg var med..... Er da noget af det dummeste jeg længe har hørt....! Er da bedre ungerne lærer hvordan det er at sidde på en hest, bliver vænnet til hestens bevægelser osv, INDEN man begynder at øve den slags balance!!!!

Det er en lille rideskole heroppe, der er fx ingen hal, så ridning er om sommeren.... Men håber da hun vil næste sommer, og så går JEG med hende

Kan ikke sige andet end ridning er en supergod sport (har sgu aldrig været så smidig og sprød som dengang)  og børnene lærer at omgåes de store dyr og få et godt forhold til dyr (hvilket er HELT utrolig vigtigt for mig at mine børn får, da jeg ELSKER dyr)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2009

Nanna1985

Jeg ville elske hvis mine piger vil ride.. Jeg har selv redet, fra jeg var 4 år til jeg var 18 år   Så fik jeg en rygskade under en spring time, så jeg har ikk redet siden, men savner det SÅ MEGET..

Anmeld

17. september 2009

Miamaja

Jeg ved faktisk ikke om det er for tidligt.. Kan de holde godt ved i den alder?

Men jeg ved hvordan jeg vil ha det hvis Kathrine en dag vil gå til ridning..
Jeg håber det VIRKELIG ikke...
Mest fordi det simpelthen siger mig en paphat og hvor ville jeg ikk synes det var fedt at sku glo på sådan et ridestævne hver weekend..

Knus Mette

haha  de kan holde lidt ved i den alder men skal gaa sammen med en voksen ved siden af. de kan ikke selv styre osv i den alder.

Anmeld

17. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
nu har jeg ikke læst alle svar, men jeg synes bestemt ikke det er for tidligt at starte! Når man er så lille får man jo en rolig lille pony og bliver trukket rundt indtil de er sikre på man selv kan sidde og holde ved og styre krikken
Både min søster og jeg har redet fra vi var helt små, og hvis mine børn gerne vil ride, skal de være hjertens velkomne Så længe de bruger hjelm og det sikkerheds udstyr jeg finder relevant i forhold til spring osv (når de bliver ældre)

synes det er en dejlig og sund sport, så det er da skønt din lille guldklump er så vild med det!

knus Caroline

Anmeld

17. september 2009

Miamaja

Nanna1985 skriver:

Jeg ville elske hvis mine piger vil ride.. Jeg har selv redet, fra jeg var 4 år til jeg var 18 år   Så fik jeg en rygskade under en spring time, så jeg har ikk redet siden, men savner det SÅ MEGET..

Jaaa, ville det ik' vaere fedt.yiihaa  meget aergeligt med din skade.

Anmeld

17. september 2009

Miamaja

Caroline86 skriver:

nu har jeg ikke læst alle svar, men jeg synes bestemt ikke det er for tidligt at starte! Når man er så lille får man jo en rolig lille pony og bliver trukket rundt indtil de er sikre på man selv kan sidde og holde ved og styre krikken
Både min søster og jeg har redet fra vi var helt små, og hvis mine børn gerne vil ride, skal de være hjertens velkomne Så længe de bruger hjelm og det sikkerheds udstyr jeg finder relevant i forhold til spring osv (når de bliver ældre)

synes det er en dejlig og sund sport, så det er da skønt din lille guldklump er så vild med det!

knus Caroline

Alle tiders, saa er jeg mere rolig med at starte med ham tidligt

Anmeld

17. september 2009

Miamaja

Tina2 skriver:

Uhh, jeg ville ELSKE hvis mine unger ville gå til ridning:-) Og jeg synes ikke det er for tidligt, det skal jo bare tilpasses efter hvad han kan og vil:-)

Jeg har selv haft 4 heste, har dyrket konkurrencespring og jeg ELSKEDE det!!!!!! Det var den bedste sport!

Filuca startede til ridning sidste sommer (4 år) men det gik ikke, jeg ved sgu ikke lige hvad det var for en ridelærer... Hun ville ha de skulle slippe tøjler og stigbøjler og sidde med armene over hovedet....??!?!!! FØRSTE GANG DE SIDDER PÅ EN HEST!!!!!

Det var Thomas der var med hende, for jeg havde sgu ikke ladet Filuca gøre det, hvis jeg var med..... Er da noget af det dummeste jeg længe har hørt....! Er da bedre ungerne lærer hvordan det er at sidde på en hest, bliver vænnet til hestens bevægelser osv, INDEN man begynder at øve den slags balance!!!!

Det er en lille rideskole heroppe, der er fx ingen hal, så ridning er om sommeren.... Men håber da hun vil næste sommer, og så går JEG med hende

Kan ikke sige andet end ridning er en supergod sport (har sgu aldrig været så smidig og sprød som dengang)  og børnene lærer at omgåes de store dyr og få et godt forhold til dyr (hvilket er HELT utrolig vigtigt for mig at mine børn får, da jeg ELSKER dyr)

ja, det lyder meget maerkeligt..  det er meget vigtigt at det er en ridelaerer der forstaar at omgaas born. jeg fik selv en forskreakkelse som 8 aarig og stoppede helt med at ride i 2 aar netop pga en dum ridelaerer som insisterede paa at jeg red en pony som havde bukket mig af, og som jeg var utryg ved. men jeg var alligevel saa bidt af de heste at jeg fik gejsten igen

saa mama her skal nok vaere der og lige lure ridelaeren af, inden vi starter paa hold. det er SAA vigtigt for en god, sjov og tryg oplevelse.

Anmeld

17. september 2009

Miamaja

Tanja.. skriver:

Begge mine unger har redet og haft egne ponyer   Super god, sund sport og du kan bestemt ikke starte for tidligt ..  Sporten er farlig , ja men er alt efterhånden ikke det ???     Lige et billede af min datter og hendes pony Mendel , ham hentede vi selv i Holland ..

wow hvor er din datter og hendes pony skonne og dygtige!!! og hvor er hun heldig at have sin helt egen

springning er bare det sjoveste. det er som at vaere et med hesten synes jeg

Anmeld

17. september 2009

Miamaja

Eva skriver:

Næ, det er det da ikke...hvis barnet kan lide det og ønsker det.
Min den mellemste elsker heste og selvom det ikke siger mig noget, å
så skal han da det og jeg er fuld af beundring og respekt for hans passion og hans indsigt og forhold til dyret...men hvor er det dog dyrt..
KNus..

Ja, det er alt for dyrt. Det koster jo det samme som at holde en bil hvis man skal have en selv, og af den grund fik jeg aldrig min egen hest . nu bor jeg selvfolgelig et sted hvor det er for varmt til at ride det meste af aaret.

jeg er faktisk lidt overrasket over min dreng er interesseret overhovedet for det er primaert en 'pige sport' og man ser ikke saa mange drenge.

Anmeld

17. september 2009

Miamaja

LouiseLarsen skriver:

Jeg startede selv til ride undervisning da jeg var 3 år gammel. Og har redet siden, dog med en lang pause fordi jeg faldt af og slog ryggen. Det har gjort jeg har fået rigtig meget respekt for ride sporten, og idag sætter jeg mig ikke bare op på hvilken som helst hest.

Det er en smadder sund soprt, faktisk en af de motions former der giver mest motion... Udover det så giver det en masse socialt sammenhold, med både mennesker og dyr.

Mine børn vil uden tvivl få lov til at gå til ridning, hvis de ville....

ja, det er en fed sport. synd med din skade.. jeg synes faktisk der er en del der naevner ryg skader ifb med ridesport herinde og det er da trist

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.