Ridesport

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.134 visninger
26 svar
0 synes godt om
17. september 2009

Miamaja

Hvad synes I. Er 3-4 aar for tidligt at starte til riding og er ridesport i det hele taget noget i ville have noget imod jeres born gaar til?

Min 2.5 aarige dreng er VILD med at sidde paa hest efter at have provet det 4 gange nu. Det er ikke noget jeg har paaduttet ham men det er introduceret meget spontant til andre folks bornefodselsdage og markedspladser. Og hvis han vil, faar han lov.
De fleste born paa hans alder er bange for heste og ponyer men han elsker dem, og jeg synes det er herligt for jeg har selv redet (maaske er det ubevidst smittet af paa ham?)

Kom med jeres helt personlige meninger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2009

MetteT

Jeg ved faktisk ikke om det er for tidligt.. Kan de holde godt ved i den alder?

Men jeg ved hvordan jeg vil ha det hvis Kathrine en dag vil gå til ridning..
Jeg håber det VIRKELIG ikke...
Mest fordi det simpelthen siger mig en paphat og hvor ville jeg ikk synes det var fedt at sku glo på sådan et ridestævne hver weekend..

Knus Mette

Anmeld

17. september 2009

Mca<3

Miamaja skriver:

Hvad synes I. Er 3-4 aar for tidligt at starte til riding og er ridesport i det hele taget noget i ville have noget imod jeres born gaar til?

Min 2.5 aarige dreng er VILD med at sidde paa hest efter at have provet det 4 gange nu. Det er ikke noget jeg har paaduttet ham men det er introduceret meget spontant til andre folks bornefodselsdage og markedspladser. Og hvis han vil, faar han lov.
De fleste born paa hans alder er bange for heste og ponyer men han elsker dem, og jeg synes det er herligt for jeg har selv redet (maaske er det ubevidst smittet af paa ham?)

Kom med jeres helt personlige meninger

Begge mine unger har redet og haft egne ponyer   Super god, sund sport og du kan bestemt ikke starte for tidligt ..  Sporten er farlig , ja men er alt efterhånden ikke det ???      Lige et billede af min datter og hendes pony Mendel , ham hentede vi selv i Holland ..

Anmeld

17. september 2009

MaleneG

Jeg synes 3-4 år er en okay passende alder at starte i, hvis de virkelig har interessen for det.
Jeg har selv arbejdet en del med småbørns hold på den alder, og det er tit vi ser at det er mødrene som synes det kunne være ih og åh så dejligt at deres børn red, hvilket resultere i ungen sidder totalt fraværende oven på hesten, og vinker rundt, og fjoller.
Og det synes jeg er smadder synd, for barnet.

Anmeld

17. september 2009

Honningblomst

Næ, det er det da ikke...hvis barnet kan lide det og ønsker det.
Min den mellemste elsker heste og selvom det ikke siger mig noget, å
så skal han da det og jeg er fuld af beundring og respekt for hans passion og hans indsigt og forhold til dyret...men hvor er det dog dyrt..
KNus..

Anmeld

17. september 2009

Ni-ko-li-ne

Jeg var selv bidt af en gal hest indtil jeg blev opereret i ryggen og Nikoline må hjertens gerne begynde at ride når hun er 3 - 4 år... jeg holder dog på at der også helst skal være noget svømning/gymnastik.... og så ha de jo hjelm på, der er mulighed for at iføre dem en sikkerhedsvest osv...

Anmeld

17. september 2009

SaNiNa

Jeg er jo selv bidt af en gal hest og begyndt at ride da jeg var 3-3½ år og ridder stadig i dag bare ikke lige så meget som for 1 år siden og nicklas tager jo mere af min tid hvilket jeg jo elsker.

men jo yngere man er jo letter har man ved at lærer at ride "pænt" så syntes da bare du skal give ham lov hvis det er det han ønsker. Nicklas vil osse få lov hvis det er det han ønsker.

Anmeld

17. september 2009

LouiseNielsen

Jeg startede selv til ride undervisning da jeg var 3 år gammel. Og har redet siden, dog med en lang pause fordi jeg faldt af og slog ryggen. Det har gjort jeg har fået rigtig meget respekt for ride sporten, og idag sætter jeg mig ikke bare op på hvilken som helst hest.

Det er en smadder sund soprt, faktisk en af de motions former der giver mest motion... Udover det så giver det en masse socialt sammenhold, med både mennesker og dyr.

Mine børn vil uden tvivl få lov til at gå til ridning, hvis de ville....

Anmeld

17. september 2009

MissSophie

Jeg har altid selv redet meget, og ved hvad det vil sige at være vilde med heste. Men heste er virkelig store dyr (især når man er 3-4 år) og de gør ofte noget uventet, hvis de bliver forskrækket. Må indrømme jeg synes det er for tidligt at begynde at gå til rideundervisning. Tror også det er begrænset, hvad man får ud af undervisningen i den alder. Men synes sagtensman kan sidde på hesten og blive trukket lidt rundt. Så lærer man også at blive mere fortrolig med dem inden man skal starte til undervisning. Jeg startede selv dengang jeg var seks år, og fik måske ikke så meget ud af det i starten (selvom det va begynderhold) fordi hesten er meget stærk for en seks-årig, og kan være svær at holde. Det er trods alt en farlig sport

Anmeld

17. september 2009

tumle81

Min datter er 5½ og har snakket meget om heste og ridning. På den nærmeste rideskole starter holdene op når børnene er 5 år, så der kan man slet ikke gå til ridning før. Det er for at børnene mentalt er klar til decideret undervisning, og for at de ikke er for små i forhold til ponyerne osv går jeg ud fra.

Jeg er også pjattet med heste, har redet hele min ungdom og haft egen hest. Desværre har  jeg ikke længere tiden til at ride, og det er jo også en temmelig dyr sport!
Af samme årsag går min datter heller ikke til ridning, vi har simpelthen ikke ca 400 kr hver måned til en sport!!

Knus Kathrina 34+2

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.