Babyshower eller ej

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. september 2015

Krydserfingre

Jn81 skriver:

Hej derude 

vil egentlig bare lige høre jer om noget.... 

Er der blevet afholdt babyshower for jer i jeres graviditet? 

Jeg står her som 1 gangs gravid, som er læææænge ventet og kom til at tænke på en dag.... Gad vide om mine veninder kunne "finde på" at holde babyshower for mig.... 

Vil lige sige at jeg OVERHOVEDET ikke forventer noget og vil absolut ikke blive skuffet, hvis IKKE der gør... Ikke at jeg ikke synes det kunne være hyggeligt, men ved bare ikke hvor udbredt det er herhjemme i lille Danmark.... 

Så mit spørgsmål går vel egentlig bare på...

- er der blevet afholdt babyshower for jer i jeres graviditet?

- "forventer" I at det bliver holdt?

- bliver i skuffet, hvis der ikke bliver holdt noget?

som sagt er dette bare en nysgerrigheds tråd.... ? 

-

Synes det er noget pjat. Men min kusine holder det og det gør en bekendt også. Men ja, det er ikke noget for mig! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2015

SandraXOXO

Jeg ville gerne ha haft et. Synes det er en hyggelig og sød ide. Men har ingen veninder og min familie har aldrig sådan gået op i at fejre mig, hverken fødselsdage, bryllup eller mine børn så sådan er det  når mine børn engang skal ha børn holder jeg helt sikkert et for dem hvis deres venner/veninder ikke gør  pyt med om det er amerikansk, man kan vel aldrig ha for mange hyggelige dage hvor man bliver fejret af dem man elsker tænker jeg. 

Anmeld Citér

4. september 2015

Benjamins'mor

Jeg har 2 børn og der blev ikke holdt babyshower ved nogen af dem. Blev ikke skuffet for tænker det mest er i USA man gør i det.

Anmeld Citér

4. september 2015

Zicla

Ingen babyshowers da jeg ventede mine 2 børn... 

Jeg synes at det er en fin koncept, men det er jo amerikanerne det kommer fra og det synes jeg er, lidt synd for dem at vi skal tage noget fra dem, som er deres koncept...

Jeg vil ikke forvente at der er nogen der holder noget for mig, for det kommer det ikke til... 

Anmeld Citér

4. september 2015

Frk_Louise

Jn81 skriver:

Hej derude 

Jeg står her som 1 gangs gravid, som er læææænge ventet og kom til at tænke på en dag.... Gad vide om mine veninder kunne "finde på" at holde babyshower for mig.... 

Vil lige sige at jeg OVERHOVEDET ikke forventer noget og vil absolut ikke blive skuffet, hvis IKKE der gør... Ikke at jeg ikke synes det kunne være hyggeligt, men ved bare ikke hvor udbredt det er herhjemme i lille Danmark.... 

-

Ja, en af mine veninder havde arrangeret en surprise babyshower for mig. Havde ikke forventet det og ville ikke være blevet skuffet, hvis det ikke var blevet holdt :-)

Men blev da super glad. Havde en rigtig hyggelig dag med fire gode venner, som alle er mødre i forvejen. Så vi fik snakket baby, fødsel og alt muligt plus jeg fik nogle rigtig gode gaver. Nogle af de ting, de selv havde været glade for, da deres var små :-)

Anmeld Citér

5. september 2015

GrønStjerne

Jeg har ikke "fået" et baby shower i nogle af mine graviditeter. Men overvejer at holde et for min veninde som er gravid. jeg synes det er en super sød ting at gøre for en man er tæt på Men jeg ville ikke forvente at nogen holdt det for mig.

Anmeld Citér

5. september 2015

Looni

Jn81 skriver:

Hej derude 

-

Jeg har ikke holdt noget hverken i denne graviditet (35+2 i dag) eller i sidste. Men jeg synes egentlig også det er noget pjat.

Det er ligesom om at bare fordi man skal have et barn, så forventes det at man skal have alt muligt foræret af folk.

- tænker at et babyshower jo egentlig kun går ud på at folk kommer med gaver til ens kommende barn (som OGSÅ får en gave når først det ER kommet til verden) Kan ikke se hvorfor man skal have gaver for at være gravid-agtigt 

så hellere en helt almindelig hyggeaften (uden gaver) med veninderne, med god mad og snacks inden baby kommer. 

Anmeld Citér

5. september 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Sprit25 skriver:

Jeg synes babyshower er noget pjat. 

Her blev der ikke holdt noget og kunne aldrig finde på at afholde et

Anmeld Citér

5. september 2015

Mrsopsand

Min veninde holdt for mig, og jeg havde en fantastisk dag! Jeg blev først overrasket med en graviditetsmassage, som var så lækkert.

Jeg havde ikke forventet det men det var sådan en hyggelig dag hvor jeg fik snakket med alle mine veninder om graviditet, fødsel og forventninger. Jeg fik ikke gaver af alle, og det forventede jeg heller ikke. Flere sagde bare at de hellere ville vente med gaven til efter fødslen når de vidste hvad det blev.

Så for mig var det bare en rigtig hyggelig dag med kage og kaffe med mine bedste venner og familie og jeg ville til hver en tid give mine veninder samme oplevelse. 

Anmeld Citér

6. september 2015

Marts<3

Hold op med lyseslukkerer... 

Jeg har arrangeret 4-5 stykker, og der blev også afholdt for mig. 

MEGA hyggelig dag. Det handler ikke om gaver. Men om hyggen og et symbol på, at veninder og familie glæder sig på Jeres vegne. 

Man hygger med lidt mad og kage. Jeg har ikke prøvet med lege, men blot hygge. 

Jeg savner lidt mere glæde og omsorg for gravide i Danmark. Det er da mega stort, det skal da anerkendes

Til dem som syntes det er for amerikansk, går jeg stærkt ud fra, at der ikke bliver fejret mors dag hjemme ved Jer. Det et amerikansk koncept... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.