Babyshower eller ej

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.890 visninger
30 svar
52 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. september 2015

Jn81

Hej derude 

vil egentlig bare lige høre jer om noget.... 

Er der blevet afholdt babyshower for jer i jeres graviditet? 

Jeg står her som 1 gangs gravid, som er læææænge ventet og kom til at tænke på en dag.... Gad vide om mine veninder kunne "finde på" at holde babyshower for mig.... 

Vil lige sige at jeg OVERHOVEDET ikke forventer noget og vil absolut ikke blive skuffet, hvis IKKE der gør... Ikke at jeg ikke synes det kunne være hyggeligt, men ved bare ikke hvor udbredt det er herhjemme i lille Danmark.... 

Så mit spørgsmål går vel egentlig bare på...

- er der blevet afholdt babyshower for jer i jeres graviditet?

- "forventer" I at det bliver holdt?

- bliver i skuffet, hvis der ikke bliver holdt noget?

som sagt er dette bare en nysgerrigheds tråd.... ? 

-

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2015

Sprit25

Jeg synes babyshower er noget pjat. 

Her blev der ikke holdt noget og kunne aldrig finde på at afholde et

Anmeld Citér

4. september 2015

Englehår

Profilbillede for Englehår

Her blev der ikke holdt noget - jeg ville nu heller ikke bryde mig om det, da jeg synes det er lidt noget pjat.

Jeg ville heller ikke arrangere et babyshower for andre.

Anmeld Citér

4. september 2015

Julemusen

Jn81 skriver:

Hej derude 

Jeg står her som 1 gangs gravid, som er læææænge ventet og kom til at tænke på en dag.... Gad vide om mine veninder kunne "finde på" at holde babyshower for mig.... 

Vil lige sige at jeg OVERHOVEDET ikke forventer noget og vil absolut ikke blive skuffet, hvis IKKE der gør... Ikke at jeg ikke synes det kunne være hyggeligt, men ved bare ikke hvor udbredt det er herhjemme i lille Danmark.... 

-

Jeg kendte overhovedet ikke til begrebet babyshower før jeg dumpede ind til mit eget under første graviditet. Mine veninder havde arrangeret det og det kom fuldstændig bag på mig. Var så meget i chok at jeg stod og tudede den første time. Det var meningen at vi skulle holde sommerfest med grill, hvilket vi gør hvert år, men jeg var så inviteret en time senere end de andre, hvor imens de havde pyntet med blå balloner og konfetti. 

Der var underholdning, gætteleg, sæt ble på babyen og meget mere.Blev også overvældet af mange gaver til min søn.

Men det var aldrig noget jeg havde forventet, da jeg jo ikke kendte konceptet. Det var en dejlig overraskelse som varmede helt ind i hjertet på en hormonel højgravid kvinde :-D  

Anmeld Citér

4. september 2015

FrkC

Her er ikke blevet holdt noget og håber ikke nogen gør det  Jeg synes det er for skørt !! Det er alt for amerikansk for mig , lidt ligesom valentinsdag, Halloween osv ...

Anmeld Citér

4. september 2015

modesty

Jn81 skriver:

Hej derude 

-

Det faldt mig slet ikke ind - det er overhovedet ikke en tradition i min omgangskreds. 

Anmeld Citér

4. september 2015

Sprit25

FrkC skriver:

Her er ikke blevet holdt noget og håber ikke nogen gør det  Jeg synes det er for skørt !! Det er alt for amerikansk for mig , lidt ligesom valentinsdag, Halloween osv ...

Nu vil jeg bare lige sige: Allehelgensaften(halloween) er også blevet fejret herhjemme  

Allehelgensaften gik i lighed med allehelgensdag stort set i glemmebogen i den danske kultur, da den blev afskaffet ved  helligdagsreformen af 1770. Den er ved at vinde indpas i dansk kultur igen, under det  amerikanske navn. I dag fejres den i Danmark efter den amerikanske model.

Allehelgensaften blev til som  " Samhain", en  hedensk højtid blandt  kelterne i Irland og Storbritannien.  [1] I det 19. århundrede blev traditionen taget med til Nordamerika af hovedsageligt irske og skotske immigranter, som tog de forskellige traditioner med sig. I det 19. århundrede startede dagen, ifølge kirken og den  florentinske kalender, ved solopgang.

Anmeld Citér

4. september 2015

God-mor

Jn81 skriver:

Hej derude 

-

Det er ikke blevet holdt for mig, eller andre i min vennekreds.   

Anmeld Citér

4. september 2015

Jn81

Sprit25 skriver:

Jeg synes babyshower er noget pjat. 

Her blev der ikke holdt noget og kunne aldrig finde på at afholde et

Det er også min mening.... Synes det er noget "mærkeligt" noget og lige lidt for amerikansk til mig.... 

Anmeld Citér

4. september 2015

Jn81

Dejligt at høre at jeg ikke er den eneste som synes det er lidt spøjst og for amerikansk  

det er heller ikke noget vi har brugt i vennekredsen her.... Og "forventer" som sagt heller ikke noget overhovedet.... Ikke sagt at jeg ikke ville blive rørt HVIS der blev noget.... Men som sagt.... Vil heller ikke blive skuffet og ked hvis ikke der gjorde... Kom bare til at tænke på det, da jeg på et tidspunkt læste en tråd om det hvor en bla skrev AThun ville blive SÅ SKUFFET hvis ikke der blev holdt noget og så ville hun holde noget selv ... Hvilket jeg synes er noget mega pjat.... Så var egentlig bare nysgerrig om jeg var "mærkelig" fordi jeg synes det er lidt noget pjat...  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.