Hvornår delte i det med familie, venner og lign?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.285 visninger
23 svar
0 synes godt om
29. august 2015

Anonym trådstarter

Ja undskyld meget jeg er anonym, men må hellere vente med at fortælle hvem jeg er, til vi er ovre de 12 uger  

Hvornår fortalte i det til familie? 

Venner? 

Kollegaer? 

Her er det kun mig og min mand der ved det og jeg har sååååå meget brug for at dele det med flere.....  

Min mand synes vi skal vente men jeg føler jo at, især min mor og søster, godt ville kunne håndtere/støtte os, hvis det uheldigvis skulle gå galt inden de 12 uger....

Og så tusind tak fordi i er her inde til at kunne dele det med, selvom jeg er anonym 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2015

anna111

Profilbillede for anna111

Vi fortalte det til de nærmeste remlig hurtig da jeg har prøvet at miste da folk viste det og anden gang jeg mistede viste folk det ikke. 

Og må sige det er rart med forståelsen og støtten fra de nærmeste når man har mistet 

Det er noget andet at fortælle at man var gravid og mistede til familien bag efter da de så har svært ved at sætte sig ind i at man har brug for lidt tid til at komme oven på igen  

Så jeg kan kun varmt anbefale at fortælle det til de nærmeste og sige til dem at det ikke må siges videre før du er over 12 uger hænde 

Anmeld Citér

29. august 2015

Trunze

Vi fortalte det til vores forældre og familie efter læge besøg i uge 8/9. 

Min veninde fik det at vide i uge 10, og resten af venner, bekendte, arbejde osv er lige så stille ved at få det at vide nu her, efter en vellykket NF scanning i torsdags hvor jeg var 13+4 :-)

Anmeld Citér

29. august 2015

Anonym trådstarter

anna111 skriver:

Vi fortalte det til de nærmeste remlig hurtig da jeg har prøvet at miste da folk viste det og anden gang jeg mistede viste folk det ikke. 

Og må sige det er rart med forståelsen og støtten fra de nærmeste når man har mistet 

Det er noget andet at fortælle at man var gravid og mistede til familien bag efter da de så har svært ved at sætte sig ind i at man har brug for lidt tid til at komme oven på igen  

Så jeg kan kun varmt anbefale at fortælle det til de nærmeste og sige til dem at det ikke må siges videre før du er over 12 uger hænde 

Det er jo det, jeg forventer absolut en stor forståelse fra familien, hvis det skulle gå galt.....

Synes også det er såååå svært ikke at sige noget. Og jeg er jo kun i uge 3-4 stykker, så der er jo lidt tid til. Men vil så gerne dele det  

Og utroligt nok har vi en i forvejen og jeg vil helst ikke have folk kommer til at sige noget til ham før vi 100% er ovre de 12 uger. For synes ikke Børnehaven og lign skal vide det før efter 12 uger. Men kan man forvente bedsteforældre ikke siger noget til deres barnebarn? 

Anmeld Citér

29. august 2015

Anonym trådstarter

Trunze skriver:

Vi fortalte det til vores forældre og familie efter læge besøg i uge 8/9. 

Min veninde fik det at vide i uge 10, og resten af venner, bekendte, arbejde osv er lige så stille ved at få det at vide nu her, efter en vellykket NF scanning i torsdags hvor jeg var 13+4 :-)

Okay måske jeg kan vente til efter første lægebesøg  

Og lyder meget fornuftigt med tiden i har fortalt det i... 

Og tillykke med veloverstået NF

Anmeld Citér

29. august 2015

Olaf

Vores forældre fik det af vide i uge 10, vores søskende i uge 16, nogle få vennepar i uge 20, mine klassekammerater i uge 20 hvor jeg ikke kunne skjule maven så meget mere  og Facebook kom det først på 3 dage efter jeg havde født, og der kom det som en chok for mange  

Anmeld Citér

29. august 2015

Anonym trådstarter

Olaf skriver:

Vores forældre fik det af vide i uge 10, vores søskende i uge 16, nogle få vennepar i uge 20, mine klassekammerater i uge 20 hvor jeg ikke kunne skjule maven så meget mere  og Facebook kom det først på 3 dage efter jeg havde født, og der kom det som en chok for mange  

Øj det var også sent? Hvorfor så sent?

Anmeld Citér

29. august 2015

Trunze

Anonym skriver:

Okay måske jeg kan vente til efter første lægebesøg  

Og lyder meget fornuftigt med tiden i har fortalt det i... 

Og tillykke med veloverstået NF

Tak :-) Det var så dejligt at se og høre baby, og finde ud af at alt var i skønneste orden :-)

Vi vidste at vores familier og min veninde kunne holde på en hemmelighed. Og vi vidste også at skulle vi miste, så var det hos dem vi ville hente støtte og trøst :-)

Anmeld Citér

29. august 2015

Anonym trådstarter

Trunze skriver:

Tak :-) Det var så dejligt at se og høre baby, og finde ud af at alt var i skønneste orden :-)

Vi vidste at vores familier og min veninde kunne holde på en hemmelighed. Og vi vidste også at skulle vi miste, så var det hos dem vi ville hente støtte og trøst :-)

Kan jeg godt forstå

jeg tror også jeg bliver nødt til at sige det når jeg har været til lægen. I hvert fald til de nærmeste. 

Er bare sjovt det er min mand der vil have "ægtheden" bekræftet hos lægen først trods tre positive test

Anmeld Citér

29. august 2015

FrkC

Vi fortalte det til de første allerede i uge 7, da det passede med vi var på ferie med mine svigerforældre og svingerinde+mand .. De så lidt undrende til da jeg bestilte Sprite i baren frem for en farvestrålende drink den fØrste aften  Resten af familien  fik det at vide efter første TS i uge 8  Det blev offentligt efter NF .. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.