Stop med sut

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2015

Janey

Profilbillede for Janey

Vi skal også i gang med projektet stop med sut i næste måned og frygter det også lidt, da vores datter også er meget glad for hendes sutter. Hun er ikke helt så gammel, som nogle af de børn, der bliver nævnt i tråden her (hun når at blive 2 år og 8 måneder), men vi har valgt, at det skal være nu, da lillebror ankommer om 3 måneder. Vi vil ikke tage sutten fra hende alt for tæt på lillebrors ankomst og er bange for, at det kan blive svært, når han er ankommet og han må få sut, så vi har bestemt, at det skal være nu.

Vi forsøgte os for en måneds tid siden med snakken om at sende sutterne til julemanden i bytte for en gave, men det gav kun det resultat, at hun nu ikke længere kan lide julemanden, fordi han tager børns sutter. Vi har derfor ladet den ligge lidt og så bliver det i stedet, at vi har besluttet, at hun nu er en stor pige og derfor ikke bruger sut og så får hun en gave af os og håber det kan mildne tabet lidt. Desværre er jeg lidt på bar bund med, hvad gaven skal være, da der ikke rigtig er noget hun ønsker sig.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2015

viben

En lille Update...

Sutten blev sendt til julemanden efter børnehave og so far er det gået overraskende godt. Han kunne godt huske alt snakkeriet om suttestop fra igår, og så overraskede jeg ham med konvolutten da han blev hentet - og spurgte ikke om han havde lyst det virkede for han puttede den selv stolt i postkassen og glæder sig til at købe kran imorgen 

Der var lige et break Down ved puttetid, hvor han græd 10-15 min og så læste vi ellers som vi plejer. Det tog lidt længere tid for ham at falde i søvn,  men ikke meget og uden brok. Der havde han ligesom accepteret vilkåret min seje dreng 

så må vi se hvad natten bringer, og de kommende dage. Men jeg er uden tvivl optimist nu 

Anmeld Citér

28. august 2015

MorTil3+

Vores datter smed sutten til jul, hun byttede sutten til en gave af julemanden der var hun knap 3 år og virkelig afhængig af sin sut. Vi havde snakket om det med hende i en hel måned om hva der skulle ske. Så den 23 dec blev sutterne byttet vi valgte at gøre det den dag da der så skete en masse de efterfølgende dage og vidste at hun ville være træt om aftenen. De første 3 nætter pev hun lidt og kom med alverdens forslag til hvordan vi kunne skaffe en sut. Vi blev hos hende på værelset og trøstede osv indtil hun sov og når hun vågnede om natten lagde jeg mig ind på en madras ved siden af hendes seng og holdte hende i hånden. Vi gav hende en nusseklud som hun stadig sover med nu. Efter de 3 dage blev det nemmere. Nogle dage spurgte hun til sutten og vi snakkede stille og roligt om det og så var det det. Men man skal holde fast. Ihh hvor havde jeg lyst til at bukke under de første par dage men gjorde det ikke.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.