Jeg synes altid man hører historierne hvor det er gået så nemt og efter kun et nat eller to med skrål, så er sutten glemt. Er der nogen der vil dele når det ikke er gået så let?
vi har en dreng på knap 3,5 der er idag har været til tandlæge og fået at vide at nu skal det til at være... Vi har talt med ham om det mange gange, og han vil gerne ind til det går op for ham at han ikke kan få den når han skal sove... Så trækker han i land, og det har vi ladet ham gøre, fordi vi egentlig helst vil have det kom fra ham selv.
Han har en lillebror på halvandet, ørebarn, der tit må have sutten for at komme igennem ulvetimen og generel træthed/utilpashed. Her er han meget jaloux og kan godt finde på at stjæle sutten.
Vi vil selvfølgelig tale meget om det inden vi tager den, og vi vil samtidig minimere lillebrors forbrug... Men jeg frygter helt sikkert at vi ikke undgår at han tager lillebrors eller bliver svær at putte og ved med at vågne om natten, hvor han stadig bruger den. Så jer hvor det ikke er gået så let, hvad skal vi forvente og nogen gode råd?
KH Iben
For det første vil jeg lige sige at det gik nemt her - og så kan du så springe over mit indlæg hvis du vil. 
Vi havde en søn som ELSKEDE sin sut helt vildt og havde gjort det siden dag 1. Jeg var sikker på at det ville blive svært at tage den fra ham.
Jeg synes at I begår en fejl ved at debattere/forhandle o.s.v. med ham. I skal tage en beslutning og så er det den beslutning der gælder, punktum. Han skal vide at I har styr på situationen og er i stand til at guide ham trygt og godt igennem processen.
Vi snakkede overhovedet ikke om suttestop før vi internt havde taget beslutningen. Så meldte vi ud for ham at på lørdag tager vi i Frederiksberg Have og hænger sutterne på træet, bagefter får du en is og så er det slut med sutterne.
Der var et par dage med lidt brok i de trætte/sure situationer, men det gik hurtigt over. Og jeg er ret sikker på at det er fordi vi har været helt konsekvente og rolige i vores beslutning.