Hvornår barn cykle rundt i byen.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. august 2015

Anonym trådstarter

Malunsesmutti skriver:

Jeg ville måske nok lade en på 8 år gå rundt, men ikke cykle alene. En på 8 år er slet ikke udviklet til at orientere sig tilstrækkeligt i trafikken på cykel. 

jeg har skrevet et fælles svar

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2015

Anonym trådstarter

Katafalk skriver:

Jeg selv var syv år gammel, da jeg skulle cykle hjem fra SFO alene og klarede det ganske fint. Nu beror det hele jo selvfølgelig på en individuel vurdering, men jeg tror ikke at mine børn vil være meget ældre førend de selv får lov til at cykle alene.

Anmeld Citér

23. august 2015

Anonym trådstarter

SandraXOXO skriver:

Min datter er 7 år og går i første klasse, hun kan selv ta bussen i skole, selv gå til bageren, selv gå hjem til veninder, selv gå / cykle på legepladsen. Alle tingene drejer sig om 5-10 min gågang fra vores hus (hun må ikke selv gå længere væk) Vi bor så også på landet. Her render børn i alle aldre ud og ind af hinandens huse og alle har lige et øje på hinandens børn, min datter var den ældste der ikke selv måtte rende rundt. Men tror også det kommer an på barnet. Hvor fornuftige og mentalt modne de er. 

Anmeld Citér

23. august 2015

Anonym trådstarter

mpr skriver:

Det afhænger jo af hvordan du har lært hende at opføre sig ude i trafikken. Min bonus går selv de 10 minutter det tager at gå til skole, og hun kan også sagtens gå/cykle på legepladsen selv hvis hun vil det det har hun kunne siden hun var i slutningen af de seks år. Dog er de andre i hendes klasse ikke på samme niveau selvom de er syv nu så hvis man skal have venner med hjem så bliver man fulgt af en voksen, og bonus selv mister fokus på trafikken hvis hun går og snakker med vennerne.

hun ved godt hvordan man færdes i trafikken da vi ikke har bil, så vi gå og cykler en del, men gå mest

Anmeld Citér

23. august 2015

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Som andre siger, det kommer an på barnet og hvor man bor. Da jeg var barn løb vi bare frem og tilbage, oppe i byen, ind til hinanden, rundt i gaden, men der var heller ikke stor vej og der kommer nærmest ikke biler. 

Anmeld Citér

23. august 2015

Mamacita til 2 piger

Anonym skriver:

Vi bor i en minder by med 3 fødevare butikker en lille gå gade hvor de fleste butikker er lukket der køre en del biler og den vej vi bor på køre de rimelig stærkt. Men der er fodgænger felt og hun kan godt kigge sig for. Hun er snart 8. Hun få ikke lov at cykle da hun hurtigt bliver distraheret og ender med at cykle mit på vejen. Hun har Været nede og handle et par gange(5 min) fra hvor vi bor. Og har fået lov til at gå hjem til en veninde der bor lidt længere væk og hun få lov til at gå i skole og nogen gange hjem fra sfo.  Men det er mere det der med, at nå hun gå på legepladsen så kan de jo godt Være der i længere tid, og man kan ikke se hvis der sker noget. Og hvis de bare få lov til at gå på må og få så ved man aldrig hvor de er. Og den ene af veninderne er meget dominerende og stopper ikke med at prøve at overtale min datter Før jeg kommer ud og siger at hun ikke må og sådan er det bare.

Se så er det jo en anden sag når veninden er sådan. Så havde jeg også været betænkelig ved at sende hende afsted alene. 

Kan hun klokken osv.? 

Så kunne I måske aftale at hun skulle gå hjem fra legepladsen på et "hvis" tidspunkt?!  

Anmeld Citér

23. august 2015

Anonym trådstarter

sessen1984 skriver:

Se så er det jo en anden sag når veninden er sådan. Så havde jeg også været betænkelig ved at sende hende afsted alene. 

Kan hun klokken osv.? 

Så kunne I måske aftale at hun skulle gå hjem fra legepladsen på et "hvis" tidspunkt?!  

hun kan ikke klokken helt endnu, hun har heller ikke noget ur eller tlf (overvejer at hun skal have en tlf til sin fødselsdag) 

Anmeld Citér

23. august 2015

Mamacita til 2 piger

Anonym skriver:

hun kan ikke klokken helt endnu, hun har heller ikke noget ur eller tlf (overvejer at hun skal have en tlf til sin fødselsdag) 

Hun burde måske kunnet klokken nu som 8 årig.  

Og en gl. tlf med taletidskort som hun kunne have med sig var måske en god idé.. Men ellers, tag en snak med hende. Er hun en fornuftig pige, så vil hun også kunne se hvorfor du mener som du gør.. 

Anmeld Citér

23. august 2015

Mom

Profilbillede for Mom
sessen1984 skriver:

Hun burde måske kunnet klokken nu som 8 årig.  

Og en gl. tlf med taletidskort som hun kunne have med sig var måske en god idé.. Men ellers, tag en snak med hende. Er hun en fornuftig pige, så vil hun også kunne se hvorfor du mener som du gør.. 

Der er faktisk mange 8 årige som endnu ikke har helt styr på det med klokken..

Hvad skal  gøre godt for?

Anmeld Citér

23. august 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79
Mom skriver:

Der er faktisk mange 8 årige som endnu ikke har helt styr på det med klokken..

Hvad skal  gøre godt for?

Enig her!

Til ts. Thea bliver 7 lige om lidt og vi bor i en "lille" by, med et perfekt sti system, som leder hen til skole, børnehaver osv uden at ungerne ska over nogen veje.

Thea cykler op til sin veninde som bor 4-5 min væk, derfra har de et par gange gået om på legepladsen som lige 2 min væk. Det syntes jeg er ok! Vh stine

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.