Hvornår barn cykle rundt i byen.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.014 visninger
23 svar
14 synes godt om
22. august 2015

Anonym trådstarter

Hvor gammel skal jeres børn Være for at cykle rundt i byen, og tage på legeplads selv uden voksen? 

Legepladsen ligger Ca 10-15 gå gang fra hvor vi bor. Og hvor længe ville i lade dem lege og cykle rundt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2015

Anonym trådstarter

Oper den lige

Hvorfor jeg spørg er fordi der er et par af min datters veninder der kommer cyklene og spørge om hun vil med,

Hun er lige startet i 2 kl den ene veninde er et år yngre, så ville bare vide om det bare er mig der er pylret og burde give lov. 

Anmeld Citér

23. august 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Oper den lige

Hvorfor jeg spørg er fordi der er et par af min datters veninder der kommer cyklene og spørge om hun vil med,

Hun er lige startet i 2 kl den ene veninde er et år yngre, så ville bare vide om det bare er mig der er pylret og burde give lov. 

Den er svær.

Jeg en dreng som i 3. klasse (ikke før), selv måtte cykle til og fra skole, og hjem til de venner som bor rundt om hjørnet, men kun for at lege ved dem.

Min datter går i første klasse, og hun får kun lov til at gå ind til naboen uden at jeg følger hende.

Såh nej jeg tror ikke at jeg ville give lov.

Anmeld Citér

23. august 2015

Mamacita til 2 piger

Anonym skriver:

Hvor gammel skal jeres børn Være for at cykle rundt i byen, og tage på legeplads selv uden voksen? 

Legepladsen ligger Ca 10-15 gå gang fra hvor vi bor. Og hvor længe ville i lade dem lege og cykle rundt

Jeg vil sige at det kommer an på din datter, og ikke mindst hvor i bor.. Bor I i en lille fredelig landsby eller midt i kbh?! 

Vi bor i en lille by, uden særlig trafik på vej til legeplads ect. så hvis mit barn var omkring de 8 (som man vel er i 2. kl.?!) så ville jeg sagtens lade dem gå rundt. 

Måske aftale at du kommer om en halv time og ser hvordan det går?!  

Anmeld Citér

23. august 2015

IngenKoPåIsen

Jeg ville måske nok lade en på 8 år gå rundt, men ikke cykle alene. En på 8 år er slet ikke udviklet til at orientere sig tilstrækkeligt i trafikken på cykel. 

Anmeld Citér

23. august 2015

Hectar

Jeg selv var syv år gammel, da jeg skulle cykle hjem fra SFO alene og klarede det ganske fint. Nu beror det hele jo selvfølgelig på en individuel vurdering, men jeg tror ikke at mine børn vil være meget ældre førend de selv får lov til at cykle alene.

Anmeld Citér

23. august 2015

SandraXOXO

Min datter er 7 år og går i første klasse, hun kan selv ta bussen i skole, selv gå til bageren, selv gå hjem til veninder, selv gå / cykle på legepladsen. Alle tingene drejer sig om 5-10 min gågang fra vores hus (hun må ikke selv gå længere væk) Vi bor så også på landet. Her render børn i alle aldre ud og ind af hinandens huse og alle har lige et øje på hinandens børn, min datter var den ældste der ikke selv måtte rende rundt. Men tror også det kommer an på barnet. Hvor fornuftige og mentalt modne de er. 

Anmeld Citér

23. august 2015

mpr

Anonym skriver:

Det afhænger jo af hvordan du har lært hende at opføre sig ude i trafikken. Min bonus går selv de 10 minutter det tager at gå til skole, og hun kan også sagtens gå/cykle på legepladsen selv hvis hun vil det det har hun kunne siden hun var i slutningen af de seks år. Dog er de andre i hendes klasse ikke på samme niveau selvom de er syv nu så hvis man skal have venner med hjem så bliver man fulgt af en voksen, og bonus selv mister fokus på trafikken hvis hun går og snakker med vennerne.

Anmeld Citér

23. august 2015

TNBC

Anonym skriver:

Som andre siger, det kommer an på barnet og hvor man bor. Da jeg var barn løb vi bare frem og tilbage, oppe i byen, ind til hinanden, rundt i gaden, men der var heller ikke stor vej og der kommer nærmest ikke biler. 

Anmeld Citér

23. august 2015

Anonym trådstarter

sessen1984 skriver:

Jeg vil sige at det kommer an på din datter, og ikke mindst hvor i bor.. Bor I i en lille fredelig landsby eller midt i kbh?! 

Vi bor i en lille by, uden særlig trafik på vej til legeplads ect. så hvis mit barn var omkring de 8 (som man vel er i 2. kl.?!) så ville jeg sagtens lade dem gå rundt. 

Måske aftale at du kommer om en halv time og ser hvordan det går?!  

Vi bor i en minder by med 3 fødevare butikker en lille gå gade hvor de fleste butikker er lukket der køre en del biler og den vej vi bor på køre de rimelig stærkt. Men der er fodgænger felt og hun kan godt kigge sig for. Hun er snart 8. Hun få ikke lov at cykle da hun hurtigt bliver distraheret og ender med at cykle mit på vejen. Hun har Været nede og handle et par gange(5 min) fra hvor vi bor. Og har fået lov til at gå hjem til en veninde der bor lidt længere væk og hun få lov til at gå i skole og nogen gange hjem fra sfo.  Men det er mere det der med, at nå hun gå på legepladsen så kan de jo godt Være der i længere tid, og man kan ikke se hvis der sker noget. Og hvis de bare få lov til at gå på må og få så ved man aldrig hvor de er. Og den ene af veninderne er meget dominerende og stopper ikke med at prøve at overtale min datter Før jeg kommer ud og siger at hun ikke må og sådan er det bare.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.