LBK skriver:
Jamen der er jo ikke så meget de kan gøre. Jeg vil ikke have pks (det har de nu heller ikke tilbudt, kun hentydet til) og jeg vil helst have det går igang af sig selv, når nu der ikke er noget "galt". Men jeg er ærlig talt ved at gå ud af mit gode skind.
Hvordan kurerer man psyken. Gå hjem og slap af siger de alle sammen. Men så bliver jeg da først skør!!!!
nu er jeg godt nok ikke gravid..... men er nede med stress pt og alvorligt endda..... og har fulgt lidt med i hvad du har været igennem..... det lyder som om din krop er max stresset........ og forståeligt nok!!!..... og slappe af kan man faktisk ikke når man er stresset!!....
Bjarne toftegaard som er den førende ekspert indenfor stress... har skrevet en bog der hedder stress eller ikke stress..... fantastisk bog.. nå men i den giver han bla 7 gode råd til hvad man skal gøre når man er stresset:
1. dyrk fysisk aktivitet en halv time om dagen(ved det er svært i din situation men måske en gåtur hvis du orker det.
2. slap af mentalt( dvs du skal ha alle dine tanker ud af hovedet!! skriv det ned på et stykke papir for når du får skrevet det ned forsvinder det fra din hjerne...)
3. Sov godt(dette er også svært i din situation i know)
4. spis sundt.
5. Få et godt grin og syng højt!! jo højere jo bedre da både grin og sang reducerere stress hormoner..... underligt men sandt
6. Søg velvære og intimitet (i form af et fodbad, massage eller bare et laaaaaaaangt varmt knus af manden.
7. Hold en ugentlig fridag. Her laver du INTET af det du normalt gør.... lav ingenting... lig på sofaen, se en masse serier eller hvad du har lyst til... gå en tur i skoven.......
Det at du bryder sammen som du gør er faktisk fordi du ER stresset...... max stresset og kroppen og hjernen siger nu fra...........
håber du ku bruge det til lidt.... ellers..... jaaah så kan det måske hjælpe andre der er stresset........ men ihvertfald... det at skrive mine tanker ned altså mine stress tanker har virkelig virkelig hjulpet mig rigtig meget....
stort knus
Anmeld
Citér