Tegn på graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.185 visninger
28 svar
17 synes godt om
17. august 2015

Mom2beIhope

Hej med jer,

Novicen omkring graviditet er på banen med endnu et spørgsmål

Hvordan føles det at være gravid? Altså det tidligere stadie?
Jeg har hørt at man kan føle at det strammer på maven, ømme bryster etc., men hvad er jeres erfaring?

Ved også godt at man kan mærke bobler senere hen

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2015

Spiloppi

Mom2beIhope skriver:

Hej med jer,

Novicen omkring graviditet er på banen med endnu et spørgsmål

Hvordan føles det at være gravid? Altså det tidligere stadie?
Jeg har hørt at man kan føle at det strammer på maven, ømme bryster etc., men hvad er jeres erfaring?

Ved også godt at man kan mærke bobler senere hen

Altså jeg fik meget ømme brystvorter og også ømme bryster allerede et par dage efter ÆL. Havde derudover meget murren i underlivet, synes det var forskelligt fra almindelige mens-smerter da det trak ud i benene! Ellers syntes jeg det mindede meget om PmS symptomer, hvorfor jeg også var meget i tvivl om den var der, men det var den så det er jo godt nok enormt individuelt, og nogen mærker sikkert ikke en skid, men det var i hvert fald mine tidlige tegn 

Anmeld Citér

17. august 2015

Mom2beIhope

Spiloppi skriver:

Altså jeg fik meget ømme brystvorter og også ømme bryster allerede et par dage efter ÆL. Havde derudover meget murren i underlivet, synes det var forskelligt fra almindelige mens-smerter da det trak ud i benene! Ellers syntes jeg det mindede meget om PmS symptomer, hvorfor jeg også var meget i tvivl om den var der, men det var den så det er jo godt nok enormt individuelt, og nogen mærker sikkert ikke en skid, men det var i hvert fald mine tidlige tegn 

Hihi ja, murren i maven tænker jeg også at mange har - det har jeg også pt., men tænker at jeg ikke allerede kan være gravid

Altså man kan jo håbe, men nu må vi jo se

Måske også bare fordi man bliver ekstra opmærksom på sin krop på en eller anden måde. Jeg lytter meget til min krop og har gjort det flere år pga. et biluheld, men har ikke lige tænkt over mavemurren osv.

Tak for dit input

Anmeld Citér

17. august 2015

Diosa85

Det er meget individuelt fra kvinde til kvinde. 

Personligt mærkede jeg intet på det tidlige stadie. Jeg begyndte først at mærke lidt murren i maven og ømme bryster omkring uge 9-10 stykker og det var jo længe efter positiv test. Men havde det ligesom op til mens. Havde jeg ikke testet positiv havde jeg ikke tænkt graviditet 

Anmeld Citér

17. august 2015

Mom2beIhope

Lidt sjovt at man får den fornemmelse af mens

Er virkelig nysgerrig på hvordan det føles i maven og hvordan kroppen bliver påvirket

Tak for dit svar

Anmeld Citér

17. august 2015

Chellie

Det tidligste, jeg bemærkede, var sporadiske mens-smerter, som kom alt for tidligt uden den pletblødning, jeg plejer at have op til mens. Samtidig fik jeg voldsomt ømme brystvorter, og en forkølelse, jeg havde reddet mig dagen efter inseminationen, var 14 dage om at gå væk igen - jeg blev ved med at have den øre, svimle fornemmelse i hovedet, var ekstremt træt og blev bare ikke rigtigt rask. Det var de symptomer, jeg nåede at få, inden jeg testede positivt 4+2.

Jeg havde også mine sædvanlige pms-symptomer, men ovenstående var det, der gjorde mig opmærksom på, at behandlingen måske havde virket 

Anmeld Citér

17. august 2015

Mette - Babyuniverset.dk

Det første jeg mærkede var som almindelige mens smerter. 

Anmeld Citér

17. august 2015

Oddi

Profilbillede for Oddi

Jeg mærkede ingenting. Jo, jeg mærkede at min mens var på vej - og det havde det været et par dage. Netop derfor jeg tog en test, som jeg var sikker på var negativ, fordi jeg havde de der smerter der kommer i forbindelse med menstruationen. 

Det var det eneste, og sådan blev det ved. Jeg havde meget få symptomer i starten, de fleste som nogle man godt kunne tro var noget andet. Som i træthed, oppustethed og forstoppelse. Det er først nu her senere at mine bryster er vokset og er ømme (er 23+3).. Så det er meget forskelligt hvilke symptomer man har - og det er ligeså almindeligt at have få symptomer som mange. 

Anmeld Citér

17. august 2015

SMC

Jeg blev MEGA træt da jeg var 3+1. Først da jeg var 4+1 fik jeg kraftig hovedpine, højere kropstemperatur og lidt stikken. Jeg testede denne morgen, og var så oppustet i maven, at jeg døjede med at få bukser på den morgen. Jeg er 5+1 nu, og det stikker stadig. 

Anmeld Citér

17. august 2015

minime911

Det var min kæreste der spurgte om jeg var gravid, da jeg næsten spiste mere end ham. Og jeg blev ved med og sige nej, men så tvang han mig nærmest til og tage en test, og den tog vi i går, og ja den var positiv  

4+6 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.