falde i søvn selv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. august 2015

alenemor42

migxher skriver:

Ja det er sgu da hvad der sker når du ignorere dit barns forsøg på kontakt, som en her inde vil have at man skal gøre. Måske du skulle tage og se den.

Jeg har set den og ved stadigvæk ikke hvad jeg skal bruge den til i det her sammenhæng

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2015

Skouboe

migxher skriver:

Jeg synes at i begge skal google baby still face experiment, og så se den video. Og så have den i baghovedet næste gang i vil kigge væk, undlade øjenkontakt mm. Situationen i filmen kunne lige så vel være i en putte situation hvor baby forsøger at komme i kontakt. 

http://www.washingtonpost.com/blogs/she-the-people/wp/2013/09/16/affects-of-child-abuse-can-last-a-lifetime-watch-the-still-face-experiment-to-see-why/

Jeg må indrømme at jeg ikke ser sammenhængen? Betyder det, at hvis dit barn er overtræt, pylret, gnider øjne og er småtræt - og iøvrigt ER blevet puttet, men ikke vil overgive sig til søvnen, så sætter du dig til at lege med det, istedet for at berolige det, og hjælpe det til at sove?

Anmeld Citér

17. august 2015

migxher

Jeg må indrømme at jeg ikke ser sammenhængen? Betyder det, at hvis dit barn er overtræt, pylret, gnider øjne og er småtræt - og iøvrigt ER blevet puttet, men ikke vil overgive sig til søvnen, så sætter du dig til at lege med det, istedet for at berolige det, og hjælpe det til at sove?

Nej men man ignorere ikke barnet og undlader øjenkontakt, som du så fint foreslog. 

Når jeg putter min dreng smiler jeg da tilbage til ham hvis han smiler til mig, kigger ham i øjnene hvis han kigger på mig, jeg undviger ham da ikke som var han en anden medusa.
Forstil dig da lige at være et lille barn der søger sin mors blik for tryghed, for så at blive afvist?

Anmeld Citér

17. august 2015

alenemor42

migxher skriver:

Nej men man ignorere ikke barnet og undlader øjenkontakt, som du så fint foreslog. 

Når jeg putter min dreng smiler jeg da tilbage til ham hvis han smiler til mig, kigger ham i øjnene hvis han kigger på mig, jeg undviger ham da ikke som var han en anden medusa.
Forstil dig da lige at være et lille barn der søger sin mors blik for tryghed, for så at blive afvist?

Så du sammenligner den video med en sove situation?

Du mener simpelthen At en amerikansk video på 2,5 minut viser at vi skader vores børn ved at ignorere dem?  Altså fordi i USA er alt jo korrekt især når det ligger på YouTube og fra en der har en phd .... for der er jo ellers ikke en titel du kan købe dig til (ironi kan forekomme) i USA. 

Hvis du vil se hvad skader børn så se du : Mors lille dreng.

Jeg garanterer dig at der skal mere end et par afvigende blikke til at skade børn!!!

Anmeld Citér

17. august 2015

migxher

Så du sammenligner den video med en sove situation?

Du mener simpelthen At en amerikansk video på 2,5 minut viser at vi skader vores børn ved at ignorere dem?  Altså fordi i USA er alt jo korrekt især når det ligger på YouTube og fra en der har en phd .... for der er jo ellers ikke en titel du kan købe dig til (ironi kan forekomme) i USA. 

Hvis du vil se hvad skader børn så se du : Mors lille dreng.

Jeg garanterer dig at der skal mere end et par afvigende blikke til at skade børn!!!

Jeg har skam set mor lille dreng.
Men at et par enkelte gange ikke skader barnet, er da ikke en god grund til at gøre det.
Læg du nu mærke til barnets reaktion, hvor ked af det barnet bliver da moren vender sig væk. DET kunne jeg i hvertfald ikke drømme om at byde mit lille barn. Og jo, det kunne da lige så vel være i en putte situation, hvor mor vender sig væk, undgår øjenkontakt mm, fordi det er sååååå faaarlig at se sit barn i øjnene når barnet skal puttes.

Et par enkelte flade sker der sikkert heller ikke noget ved, eller hvis en pædo piller en lille smule, eller hvis man råber en lille smule af sit barn, eller hvis barnet græder sig selv i søvn en enkelt aften eller 2.... 

http://www.psy.miami.edu/faculty/dmessinger/c_c/rsrcs/rdgs/emot/Mesman_vanIJzendoornetalSFMeta2009.pdf

Og her, hvis du vil læse lidt mere end den 2 min. video.

Anmeld Citér

17. august 2015

alenemor42

migxher skriver:

Jeg har skam set mor lille dreng.
Men at et par enkelte gange ikke skader barnet, er da ikke en god grund til at gøre det.
Læg du nu mærke til barnets reaktion, hvor ked af det barnet bliver da moren vender sig væk. DET kunne jeg i hvertfald ikke drømme om at byde mit lille barn. Og jo, det kunne da lige så vel være i en putte situation, hvor mor vender sig væk, undgår øjenkontakt mm, fordi det er sååååå faaarlig at se sit barn i øjnene når barnet skal puttes.

Et par enkelte flade sker der sikkert heller ikke noget ved, eller hvis en pædo piller en lille smule, eller hvis man råber en lille smule af sit barn, eller hvis barnet græder sig selv i søvn en enkelt aften eller 2.... 

http://www.psy.miami.edu/faculty/dmessinger/c_c/rsrcs/rdgs/emot/Mesman_vanIJzendoornetalSFMeta2009.pdf

Og her, hvis du vil læse lidt mere end den 2 min. video.

Du har vist udnævnt dig selv lidt for meget til lommepsykolog.

Du er helt uden for nummer ved dine sammenligninger !

Anmeld Citér

17. august 2015

Sprit25

Jeg synes nu begge sammenligner er fuldstændig hen i vejret! 

Barnet tager ingen skade af at moren kigger væk i en puttesituation. Og jeg synes lille Jørn viser hvor lidt der skal til. Ikke hvor meget

Anmeld Citér

17. august 2015

migxher

Sprit25 skriver:

Jeg synes nu begge sammenligner er fuldstændig hen i vejret! 

Barnet tager ingen skade af at moren kigger væk i en puttesituation. Og jeg synes lille Jørn viser hvor lidt der skal til. Ikke hvor meget

Der er vi så bare ikke enig. Det kan sagtens få konsekvenser for et barn, og dets videre personlige udvikling.
Nogen tror heller ikke at et barn tager skade af skæld ud, afstraffelse, timeout, og hvad de fleste forældre ellers praktiserer idag, men der er der så psykologer der mener godt kan være meget skidt for barnet (:
Men her er det også et spørgsmål om hvad man så selv definerer som "tage skade", og skidt for barnet. 

Anmeld Citér

17. august 2015

migxher

Jeg kan på det varmeste anbefale bogen drop opdragelsen, det har virkelig været en øjenåbner for mig! 

Anmeld Citér

17. august 2015

Skouboe

migxher skriver:

Hvor skriver jeg at jeg afviser og ignorerer barnet? Jeg undlader at lægge op til leg, fordi barnet skal sove. Jeg taler dæmpet til barnet og beroliger det med krop og hænder?

På mig lyder det som om du læser præcist det du vil læse, og i så fald er det fuldstændigt ligegyldigt hvad jeg skriver. Vi må være enige om at være uenige. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.