falde i søvn selv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.960 visninger
31 svar
20 synes godt om
17. august 2015

maak

Hej allesammen!

Nu er det ved at være længe siden jeg har været aktiv - men har nu brug for råd

Jeg har en skøn dreng på 3 mdr. som er sund og rask. Han spiser godt og sover godt, når han endelig falder i søvn. 

Problemet er (ved ikke om det er et problem) at han meget sjælendt kan falde i søvn af sig selv om dagen når han skal sove lur! Han skal næsten altid svøbes stramt i sin dyne før han overgiver sig til søvnen. Nogle gange med lidt brok og andre gange ikke. 

Er det normalt?

Jeg søger råd og erfaring omkring hvordan jeg kan lære ham at falde i søvn selv - hvis man overhovedet kan det?

om aftenen kan han ligge og tumle lidt og faldet gerne i søvn efter 15-20 minutter  

Håber i kan hjælpe

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2015

maak

Det skal lige siges at jeg hver gang han skal sove lur starter med at putte ham i seng eller barnevogn og hvis han ikke er faldet i søvn efter 10-15 min. så svøber jeg ham tænkte ay han på den måde kunne vænne sig til hhv. seng og barnevogn.. Men nej!

Anmeld Citér

17. august 2015

Mor Christa

Hej :-)

Begge mine børn - i den alder - faldt enten i søvn under amning eller ved at blive vugget ligeså stille. De har altså ikke kunne falde i søvn selv i den alder.
Den største var nok 1 år før han kunne falde i søvn selv, og den mindste er først lige begyndt på det (14 måneder). Inden nu, har jeg siddet inde ved hende, strøget min hånd over hendes mave og nynnet melodier førend hun overgav sig søvnen. 

Jeg tænker, at det er helt normalt, at de små poder ikke falder i søvn selv, i den alder :-) 

Anmeld Citér

17. august 2015

alenemor42

Min søn er også 3 måneder og jeg har lidt samme problem om dagen, men jeg svøber ikje fordi han bliver så varm.

Jeg putter som regel i barnevogn om formiddagen og eftermiddag i sengen (der står solen på min altann og bliver for varm til barnevogn ) men det er bestemt også med brok. Jeg bliver stående og giver sut og nusse på kinden når han skriger mest. Til sidst overgiver han sig. Han får også en stofble over hovedet han selv tumler rundt med. Jeg fjerner den selvfølgelig når han er faldet i søvn.

Men her tager det også omkring 15 min. Men jeg nægter at rokke og vugge osv  

Om aftenen hår han kold af sig selv efter sidste flaske bliver han lagt i sin seng og sover som regel med det samme.

Tror det er nu man skal arbejde på sover rytme om dagen og bare holde fast i det man syntes fungerer. Måske du skulle svøbe ham fra start ?

Anmeld Citér

17. august 2015

Steffecph

Min datter er 5 måneder gammel og hun falder heller ikke i søvn selv. 
Indtil hun var 4 1/2 måned, blev hun svøbt og vugget i vores arme, i op til 40 minutter, indtil vi forsigtigt lagde hende. Hun sov max 40 minutter.

Jeg har skæv rygsøjle og min ryg kunne ikke længere klare at gå rundt med hende så mange timer hver dag, så da min kæreste fik sommerferie ville vi stoppe med at vugge. Men hun falder altså stadig ikke i søvn selv - jeg vil heller ikke lade hende græde sig selv i søvn. Jeg sidder ca 10 minutter inde ved tremmesengen hver aften efter natflasken, hvis hun ikke falder i søvn under, hvor jeg nusser hendes i håret og holder hendes hånd. Det fungere her og i følge sundhedsplejersken er det helt normalt at de ikke kan, fordi de stadig har brug for trygheden..

Anmeld Citér

17. august 2015

A-1995

Jeg forstår slet ikke hvorfor folk har så travlt med at de små skal kunne falde i søvn selv. Min er 15 mdr og falder ikke i søvn selv, jeg sidder hos ham med en hånd ved ham til han sover. Han har brug for den tryghed og det kan jeg bestemt ikke se noget forkert i!

Anmeld Citér

17. august 2015

alenemor42

A-1995 skriver:

Jeg forstår slet ikke hvorfor folk har så travlt med at de små skal kunne falde i søvn selv. Min er 15 mdr og falder ikke i søvn selv, jeg sidder hos ham med en hånd ved ham til han sover. Han har brug for den tryghed og det kan jeg bestemt ikke se noget forkert i!

Der er vel ikke nogen der siger det er forkert ?!

Det er vel en smagssag Hvordan man ønsker at ens børn falder i søvn

Anmeld Citér

17. august 2015

Sprit25

A-1995 skriver:

Min datter skulle også lærer at falde i søvn selv. 

Min kæreste har aftenarbejde og hvis jeg skal sidde inde ved hende i en time før hun falder i søvn såh er min aften væk. Lige nu er det ikke så slemt da jeg er arbejdsløs men da jeg læste hang det ikke sammen

Anmeld Citér

17. august 2015

Mariposa2

Der er intet unormalt i at så lille et barn har brug for tryghed/nærhed/have sine omsorgspersoner tæt på, når de skal falde i søvn. Det er helt basale behov/instinkter, som ifølge min holdning/viden om små børns mentale og følelsesmæssige udvikling skal opfyldes. 

Anmeld Citér

17. august 2015

alenemor42

Mariposa2 skriver:

Der er intet unormalt i at så lille et barn har brug for tryghed/nærhed/have sine omsorgspersoner tæt på, når de skal falde i søvn. Det er helt basale behov/instinkter, som ifølge min holdning/viden om små børns mentale og følelsesmæssige udvikling skal opfyldes. 

Jeg læser det også på den måde at det gør alle i tråden bare på hver sin måde 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.