Jeg bliver så klog, når jeg lever livet.
Tidligere i mit liv når jeg har mødt gravide der har fortalt at de har haft det dårligt og har været skidt tilpas, har jeg altid tænkt at det da er noget man selv er herre over og at det da blot gælder om at tage kontrollen og bestemme at få det godt. Samtidig har jeg talt skævt om alle der har proppet sig med usund mad og folk der ikke har drevet et aktivt liv, der helt sikkert kunne være med til at gøre hele situationen bedre.
At tage kontrollen, helt bevidst at bestemme noget konkret, virker for mig i næsten alle sammenhænge i mit liv, så da jeg blev gravid tænkte jeg at det ville blive det letteste i hele verden, for det hele handler jo om at holde fokus på det der virker for dig og undlade at lade dig påvirke af negative situationer.
Og her er jeg så, gravid kun i uge 7 og lagt FULDTÆNDIGT ned af kvalme og utilpashed. Fuldkommen ude af stand til, at træffe de beslutninger jeg ellers var så sikker på at kunne træffe. Jeg lever af morgenmadsprodukter og Piratos og bevæger mig aller længst fra sengen og rundt i lejligheden, til og fra arbejde og en enkelt gang om ugen rundt ved åen i nærområdet - på gåben. Tanken om rigtig mad og træning som før i tiden betød meget for mig, giver mig endnu mere kvalme og det eneste der egentlig hjælper, er at børste tænder. Mine bryster spænder og vokser sig større hver dag og en nerve i ballen sætter sig jævnligt fast. BUM.
At blive taget ved næsen og snydt af sine egne fordomme og forforståelser om andre mennesker er for mig en gave og jeg elsker når det sker.
Jeg har nu, mere end nogensinde en million gange respekt og forståelse for mange andre mennesker (læs: gravide kvinder, mødre, folk med kvalme etc.) og kan fremover møde andre mennesker med et mere åbent og nysgerrigt syn, der forhåbentlig vil lære mig endnu mere om livet og menneskene bag.
Føl dig fri til at kommenterer lige hvad der falder dig ind 

Sandy
Anmeld
Citér