Hash?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. august 2015

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

var skam bare taget fra en artikel at alkohol og tobak er værre(fysiske skadevirkninger) end hash. Ja, tobakken bliver ristet.

Så vidt jeg er informeret så fjerner det ikke noget skadeligt fra cigaretten at blive ristet. Og måske fysiske skader ja, men eftersom hash ryges mef tobak er de fysiske skader jo ens. Og så skal man jo ikke glemme de alvorlige psykiske problemer hash kan medføre.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2015

TNBC

Anonym skriver:

Igen så nej, tobak er ikke "værre". 

Og folk opfører sig også forskelligt alt efter om de har røget en joint eller cigaret, omgangen er forskellig og lugten er bestemt heller ikke ens. Børn bemærker alt og jeg mener ikke det er sundt at kigge på for dem. 

Hvor mange børn står ligefrem og kigger på en fest? Som foregår om aftenen, hvor de skal sove?

Men ja det er rigtigt nok at det lugter forskelligt, men igen et barn kender ikke til det, hvis vi ikke fortæller dem det. De vil bare vide at det ikke lugter godt, og så vil de vel ikke tænke mere om det.
Jeg har da heller ikke lyst til at mit børn skal være omkring folk der tager stoffer, men hvis det sker i et fællesområde, ja så ville jeg nok ikke gøre andet end at sige det, og at de samler op efter dem.
Jeg ville ikke melde det.

Nå, men det var ikke det, det handlede om..

Anmeld Citér

14. august 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Det gør de... 

Så er det bare at bede dem om at ryge længere væk. Det gjorde et par i vores gård også og de havde fuld forståelse. De har bare ikke tænkt over det

Anmeld Citér

14. august 2015

Hectar

Anonym skriver:

Tak for svar, jeg er meget enig med dig. Jeg er ret afslappet omkring den slags, så længe det ikke foregår i min privatsfære og det kan man jo sige det gør nu. Jeg gider ikke se på det, og synes bestemt ikke børn skal se på det og lære det er en ganske normal del af at feste. Nu er vi en ejerforening, dog er de lejere de piger, men hvordan meldte du dem til boligforeningen og ellers lidt råd? 

Først ringede jeg og spurgte hvad jeg skulle gøre. Fik at vide at jeg skulle sende en mail, helst med navngivne personer og det gjorde jeg så. I tiden efter begyndte der at køre civilbetjente herude og de snuppede også en del, der også blev smidt hjem fra kostskolen i en uges tid ad gangen. Problemet er startet igen her efter skolestart, så hvis de ikke snart gearer ned gør jeg gerne det samme igen.

hvis de så bare boede her og gjorde det inde i deres egne lejligheder. Men det er fremmede mennesker, der bruger vores gård, kælderrum, vaskerum, kælderskakt osv til at sidde og deale og tage stoffer i. Det gider jeg altså ikke.

Anmeld Citér

14. august 2015

SandraXOXO

Det ville ikke genere mig tror jeg. Selfølgelig skal de ikke holde abefest og larme til Kl bæ hver dag, men de bor og betaler jo præcis som i selv gør, og de skal jo også have lov at nyde haven. Kan ikke se noget galt i at i bruger haven om dagen på at lege med jeres børn, der sikkert også larmer osv og at de så bruger den om aftenen til at nyde en joint og et par grineflip. Hvis røgen genere kan i jo lige lukke vinduerne de ti min det tar at ryge. 

Anmeld Citér

14. august 2015

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Så er det bare at bede dem om at ryge længere væk. Det gjorde et par i vores gård også og de havde fuld forståelse. De har bare ikke tænkt over det

Nu er vores gård ikke stor nok til at man i den forstand kan ryge længere væk, så de må rykke ud på gaden for ikke at genere os, men det er jo ikke sikkert de er enige 

Anmeld Citér

14. august 2015

Anonym trådstarter

SandraXOXO skriver:

Det ville ikke genere mig tror jeg. Selfølgelig skal de ikke holde abefest og larme til Kl bæ hver dag, men de bor og betaler jo præcis som i selv gør, og de skal jo også have lov at nyde haven. Kan ikke se noget galt i at i bruger haven om dagen på at lege med jeres børn, der sikkert også larmer osv og at de så bruger den om aftenen til at nyde en joint og et par grineflip. Hvis røgen genere kan i jo lige lukke vinduerne de ti min det tar at ryge. 

De er lejere og vi er ejere, så vi har ikke helt samme forhold til bygningen/gårdhaven. Selvfølgelig skal de have lov at bruge haven, men så mener jeg at man også skal deltage i den mht oprydning og det at den er hyggelig, desuden rydder vi altid pænt op efter os selv, hvorimod jeg skal samle skodder og kapsler op efter dem og rydde hynder på plads. Røgen generer mig og den attitude der følger med, desuden er det jo ikke lovligt så synes faktisk ikke man kan være bekendt at andre skal belemres med det.

Anmeld Citér

14. august 2015

Anonym trådstarter

Katafalk skriver:

Først ringede jeg og spurgte hvad jeg skulle gøre. Fik at vide at jeg skulle sende en mail, helst med navngivne personer og det gjorde jeg så. I tiden efter begyndte der at køre civilbetjente herude og de snuppede også en del, der også blev smidt hjem fra kostskolen i en uges tid ad gangen. Problemet er startet igen her efter skolestart, så hvis de ikke snart gearer ned gør jeg gerne det samme igen.

hvis de så bare boede her og gjorde det inde i deres egne lejligheder. Men det er fremmede mennesker, der bruger vores gård, kælderrum, vaskerum, kælderskakt osv til at sidde og deale og tage stoffer i. Det gider jeg altså ikke.

Igen, tak for svar 

Anmeld Citér

14. august 2015

SandraXOXO

Anonym skriver:

De er lejere og vi er ejere, så vi har ikke helt samme forhold til bygningen/gårdhaven. Selvfølgelig skal de have lov at bruge haven, men så mener jeg at man også skal deltage i den mht oprydning og det at den er hyggelig, desuden rydder vi altid pænt op efter os selv, hvorimod jeg skal samle skodder og kapsler op efter dem og rydde hynder på plads. Røgen generer mig og den attitude der følger med, desuden er det jo ikke lovligt så synes faktisk ikke man kan være bekendt at andre skal belemres med det.

Hvis de betaler husleje til ejerne af deres bolig- har de da lov at være der lige så meget som i selv har. Mht oprydning, så er det vel bare at ta en snak med dem om det og hvis det ikke hjælper så klag over at de sviner. Skrald hører ikke til i naturen- eller i haven. Det ville tilgengæld genere mig meget. 

Anmeld Citér

14. august 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hvad med at høre deres udlejer ad? Går udfra du kender personen da i er i samme ejerforening hvis vedkommende er ok med at folk på hans adresse er ligeglade med at holde gården og er nogen typer der ryger en fed, så er der nok ikke det store at gøre ved det - udover at klage sammen med de andre i opgangen. 

Jeg tænker at man i en ejerforening går ret meget op i at det fungerer for alle, og man har en holdning til hvilken slags mennesker man gerne vil dele med - børnefamilier, studerende, ældre osv, alt efter hvor meget støj osv man ønsker at leve med. så i må næsten også have nogen fælles værdier/regler for hvad jeres lille forening skal stå for? Det kunne deres lejer måske ridse op for dem? Både ift oprydning og brug af ulovlige stoffer i gården. (Jeg er personligt ret large med hash, men jeg ville heller ikke have det på min matrikel - både for min egen skyld, men ligeså meget for ryet af min bopæl) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.