Sprit25 skriver:
En af mine bedste venner er lettere overvægtig. Han spiser som både mig og mon kæreste som er normale. Vil bare understrege at fordi man er overvægtig æder man ikke nødvendigvis
Men I er jo ikke sammen med ham 24/7
Han spiser højst sandsynligt et eller andet der giver ham de kalorier der gør han er overvægtig - Det kan være 100 g slik det fylder ikke meget men der kan alt efter type værre over 500 kalorier i .
500 kalorier han får oven i hans normale indtag.
Man er ufattelig god til at lyve for sig selv og sine omgivelser når man er overspiser.
Jeg er selv overspiser og har altid og skal altid kæmpe med det.
Og er der noget jeg er p*sse god til så er det at fortrænge og glemme hvad jeg gør i løbet af en dag.
F.eks så er et af "trickene" at skære bitte små stykker når jeg tager kage for så er det jo aldrig et helt stykke og så tæller det jo ikke....
Jeg har tabt mange kg og taget dem på igen og først nu hvor jeg er ved at have styr på det og via min læge og psykolog har erkendt at det her er en sygdom på lige fod med bulimi og anoroksi så har jeg forstået at jeg ikke kan styre det hvis jeg ikke styrer mit hovede hvor hele forstyrelsen sidder .
Jeg troede også en overgang at det måtte være stofskiftet eller andre ting der gjrode det for jeg spiste da ikke i nærhenden af hvad andre spiste- Åh jo det gjorde jeg og mere end det fandt jeg ud af da jeg skulle føre dagbog.
Man tager ikke på hvis man ikke indtager mere end man forbrænder hvis man altså ikke fejler noget hvad de færreste gør eller tager medicin som man kan tage på af
Desværre for det ville være så dejligt hvis man kunne slippe for at "tage skylden" :)
Anmeld
Citér