Fedme operation :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. august 2015

alenemor42

Sprit25 skriver:

Undskyld men man kan altså godt være overvægtig uden at over spise!

Ja da .... men medmindre du har en medicinsk fysiologisk årsag, så vil jeg kalde det overspisning om du trøstespiser eller spiser forkert osv. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2015

Camilla19

Rikkemor89 skriver:

Hej I skønne bruger

Ville gerne hører jeres holdning til fedme operationer

Jeg er blevet henvist til en fedme operation fordi jeg er en stor kvinde & har kæmpet i mange år & har selv tabt 15 kg sidste år, men tog lidt på efter stop på arbejde..

Jeg ønsker denne operation ikke mindst for min skyld, men skam osse for at jeg kan leve flere år med min højt elskede søn ❤

Min mor fik den for 5 år siden :-) 

det eneste jeg vil sige er at du skal være 100% sikker på du ikke er alene om det, der kommer sikkert os nogle operationer efterfølgende da huden ikke kan følge med det store vægttab. 

Min mor tabte selv 20 kg inden operationen ( for at vise man kan ) 

Hun blev opereret på privat hospital Mølholm, så dygtig og rolig en læge! Og han operere hende også da hun skulle have fjernet maveskindet efterfølgende :-) det giver mange smerter men bestemt det hele værd! Jeg ser i dag en mor der ikke har samme smerter som før ( fibromylagi ) hun kan holde til at cykle lange ture og meget mere :-)

men igennem det hele var jeg der trofast ( trods jeg var teenager ) og det hårdt, for man skal have hjælp til mange ting, og du skal bestemt have en ved din side som ikke er sur eller træt af at skal hjælpe dig :-) 

Held og lykke med det hele :-)

Anmeld Citér

11. august 2015

Sprit25

alenemor42 skriver:

Ja da .... men medmindre du har en medicinsk fysiologisk årsag, så vil jeg kalde det overspisning om du trøstespiser eller spiser forkert osv. 

En af mine bedste venner er lettere overvægtig. Han spiser som både mig og mon kæreste som er normale. Vil bare understrege at fordi man er overvægtig æder man ikke nødvendigvis

Anmeld Citér

11. august 2015

Carina:-)

Sprit25 skriver:

En af mine bedste venner er lettere overvægtig. Han spiser som både mig og mon kæreste som er normale. Vil bare understrege at fordi man er overvægtig æder man ikke nødvendigvis

Men I er jo ikke sammen med ham 24/7

Han spiser højst sandsynligt et eller andet der giver ham de kalorier der gør han er overvægtig - Det kan være 100 g slik det fylder ikke meget men der kan alt efter type værre over 500 kalorier i .

500 kalorier han får oven i hans normale indtag. 

Man er ufattelig god til at lyve for sig selv og sine omgivelser når man er overspiser.

Jeg er selv overspiser og har altid og skal altid kæmpe med det. 

Og er der noget jeg er p*sse god til så er det at fortrænge og glemme hvad jeg gør i løbet af en dag. 

F.eks så er et af "trickene" at skære bitte små stykker når jeg tager kage for så er det jo aldrig et helt stykke og så tæller det jo ikke....

Jeg har tabt mange kg og taget dem på igen og først nu  hvor jeg er ved at have styr på det og via min læge og psykolog har erkendt at det her er en sygdom på lige fod med bulimi og anoroksi så har jeg forstået at jeg ikke kan styre det hvis jeg ikke styrer mit hovede hvor hele forstyrelsen sidder . 

Jeg troede også en overgang at det måtte være stofskiftet eller andre ting der gjrode det for jeg spiste da ikke i nærhenden af hvad andre spiste- Åh jo det gjorde jeg og mere end det fandt jeg ud af da jeg skulle føre dagbog.

Man tager ikke på hvis man ikke indtager mere end man forbrænder hvis man altså ikke fejler noget hvad de færreste gør eller tager medicin som man kan tage på af 

Desværre for det ville være så dejligt hvis man kunne slippe for at "tage skylden" :) 

Anmeld Citér

11. august 2015

alenemor42

Sprit25 skriver:

Altså man bliver ikke overvægtig med mindre man indtager for meget og/eller forkert mad. (Bortset fra sydom,medicin osv)

Bliver man overvægtig. .. lidt eller meget indtager man mere end man forbrænder

Desuden er overvægtige eksperter i at spise "normalt/lidt" i nærheden af andre mennesker og spise i smug og gøre det ubevidst

Anmeld Citér

11. august 2015

B&J

Man skal selv være klar 100% hvis man ikke er det kan man jo tage på igen for det er jo ikke for hele livet....

Jeg har selv tabt 74kg med den operation, det har gjord jeg har gang i en uddannelse og kan arbejde og har det meget bedre med helbredet... Jeg har stadig ikke det største selvværd men det var heller ikke det jeg ønskede jeg har stadig min 15kg hud der sidder rundt omkring, som først kommer af når engang jeg har været gravid igen men der går nok nogle år i nu. men jeg vil 100% heller leve med alt den hænge hud ind alle de kg jeg havde på hele kroppen.

Anmeld Citér

11. august 2015

Rikkemor89

Camilla19 skriver:

Min mor fik den for 5 år siden :-) 

det eneste jeg vil sige er at du skal være 100% sikker på du ikke er alene om det, der kommer sikkert os nogle operationer efterfølgende da huden ikke kan følge med det store vægttab. 

Min mor tabte selv 20 kg inden operationen ( for at vise man kan ) 

Hun blev opereret på privat hospital Mølholm, så dygtig og rolig en læge! Og han operere hende også da hun skulle have fjernet maveskindet efterfølgende :-) det giver mange smerter men bestemt det hele værd! Jeg ser i dag en mor der ikke har samme smerter som før ( fibromylagi ) hun kan holde til at cykle lange ture og meget mere :-)

men igennem det hele var jeg der trofast ( trods jeg var teenager ) og det hårdt, for man skal have hjælp til mange ting, og du skal bestemt have en ved din side som ikke er sur eller træt af at skal hjælpe dig :-) 

Held og lykke med det hele :-)

Det er da dejligt at det gik godt for din mor (:

Ja kunne godt forstille mig at man skal have en & have ved sin side, men hvad mener du med hjælp til?

For når man snakker med dem i dag er man sygemeldt i 14 dage fra sit arbejde fordi man lige skal vende sig til at spise/drikke de første 14 dage, men ellers er der ikke nogen grund til at være sygmeldt da man må det hele dagene efter ens operation..

Knus

Anmeld Citér

11. august 2015

Rikkemor89

B&J skriver:

Man skal selv være klar 100% hvis man ikke er det kan man jo tage på igen for det er jo ikke for hele livet....

Jeg har selv tabt 74kg med den operation, det har gjord jeg har gang i en uddannelse og kan arbejde og har det meget bedre med helbredet... Jeg har stadig ikke det største selvværd men det var heller ikke det jeg ønskede jeg har stadig min 15kg hud der sidder rundt omkring, som først kommer af når engang jeg har været gravid igen men der går nok nogle år i nu. men jeg vil 100% heller leve med alt den hænge hud ind alle de kg jeg havde på hele kroppen.

Det er osse mange kilo du har tabt ved den operation (: 

Tillykke med det & det er super flot (: 

Anmeld Citér

11. august 2015

Rikkemor89

Nu er det ikke et spørgsmål om hvordan man tager på, men jeg spurgte om jeres holdninger til en fedme operation (: 

Anmeld Citér

11. august 2015

Camilla19

Rikkemor89 skriver:

Det er da dejligt at det gik godt for din mor (:

Ja kunne godt forstille mig at man skal have en & have ved sin side, men hvad mener du med hjælp til?

For når man snakker med dem i dag er man sygemeldt i 14 dage fra sit arbejde fordi man lige skal vende sig til at spise/drikke de første 14 dage, men ellers er der ikke nogen grund til at være sygmeldt da man må det hele dagene efter ens operation..

Knus

Hjælpen får du os mere brug for hvis du skal have fjernet hud :-) 

der er jo nogle ting du skal huske som ikke at løfte over 3 kg skulle jeg mene da sårene ikke må springe op, og du er øm efterfølgende og kan godt få beug for hjælp til at skifte og rense sårene :-) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.