Fedme operation :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.798 visninger
31 svar
50 synes godt om
11. august 2015

Rikkemor89

Hej I skønne bruger

Ville gerne hører jeres holdning til fedme operationer

Jeg er blevet henvist til en fedme operation fordi jeg er en stor kvinde & har kæmpet i mange år & har selv tabt 15 kg sidste år, men tog lidt på efter stop på arbejde..

Jeg ønsker denne operation ikke mindst for min skyld, men skam osse for at jeg kan leve flere år med min højt elskede søn ❤

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2015

Isabella_mor

Rikkemor89 skriver:

Hej I skønne bruger

Jeg er blevet henvist til en fedme operation fordi jeg er en stor kvinde & har kæmpet i mange år & har selv tabt 15 kg sidste år, men tog lidt på efter stop på arbejde..

Jeg ønsker denne operation ikke mindst for min skyld, men skam osse for at jeg kan leve flere år med min højt elskede søn ❤

Hvis det er det du ønsker for dig selv, er det da bare det som du skal gøre. Hul i hvad andre synes.  

Anmeld Citér

11. august 2015

Diosa85

Synes fedme operationer er ok til en vis grænse. Ment på den måde at jeg synes det er fint hvis staten betaler og man så selv gør et ihærdigt forsøg og taber sig selv først og spiser sundt osv. 

Dem der vælger fedme operation som dem "nemme løsning" og så æder usundt og drikker en masse sodavand uden at rører sig. De må betale selv. 

Anmeld Citér

11. august 2015

mpr

Rikkemor89 skriver:

Hej I skønne bruger

Jeg ville for alt i verden hellere tabe vægten selv.. der kan gå så meget galt med sådan en operation,  for ikke at sige at man bliver rigtig dårlig til at optage vigtige vitaminer. Derudover tabere man sig voldsomt hurtigt hvilket nok også betyder man får store poser af hænge hud.. selvom det er fristende så er den lette vej ikke altid den bedste.. med risikoen for aldrig at kunne spise rigtig mad igen, at man kaster op efter hver gang man får noget i maven, og er voldsom syg hele tiden.. selvfølgelig finder der succes historierne. Men man ved aldrig selv om man  bliver en af dem.. 

Anmeld Citér

11. august 2015

Sprit25

Nu kender jeg en det har fået en. Og hun blev bestemt ikke lykkeligere. Ja hun tabte sig og tror hun var glad i 6 mdr men så begyndte hendes indre kamp igen. Fordi åh så ville hun gerne lige tabe sig bare lige 5 kg mere. I min optik udviklede hun et meget usundt forhold til mad hvor det hele tiden handlede om at tabe sig bare 5 kg mere. samtidig omtalte hun den første tid efter som ekstrem hård! 

Så du skal gøre op med dig selv hvordan du vil leve efterfølgende! Naturligvis kan du stadig spise slik og sodavand men med sådan en operation kan du nemt komme til at føle et ansvar overfor skatteborgerne så du iikke bliver overvægtig igen hvilket jo heller ikke er optimalt 

jeg synes at hvis du er 100% afklaret med alt og du virkelig ikke kan tabe dig anderledes så gør det

Anmeld Citér

11. august 2015

Carina:-)

Jeg ville aldrig vælge den løsning. Man fikser ikke hovedet ved at skære i maven. Rigtig mange får følgevirkninger og som en overlæge udtalte på et tidspunkt så ved vi endnu ikke om folk bliver reddet da kroppen bliver udsultet og mister evnen til at optage vitaminer. Jeg ser den løsning som at putte gaffatape på et læk vandrør.det virker nu og her men på sigt er det ikke en holdbar løsning. Kender selv en der fik tarmslyng og var ved at dø fra sine børn og i dag kan hun kun spise flydende eller pureret mad. Og tager masser af smertestillende. Hun er ude af stand til at arbejde og hendes livskvalitet er voldsomt forringet. 

Anmeld Citér

11. august 2015

Mor i Aarhus

Rikkemor89 skriver:

Hej I skønne bruger

Ingen kan sætte sig ind i, hvordan det er at kæmpe med en stor overvægt, hvis man ikke selv har stået med fødderne begravet i det - heller ikke mig. Jeg har skullet tabe graviditets kg og det var fandeme ikke nemt. Så jeg kan forestille mig, at det må føles helt uoverkommeligt, og jeg kan forestille mig at man når til et punkt, hvor man bliver så desperat, at man vil gøre hvad som helst. 

En fedmeoperation kan være en fin løsning, men tror ikke at den kan stå alene. Du skal være forberedt på at operationen ikke ordner problemerne for dig, det er stadig dig der skal arbejde og klare det - med operationen som et hjælpemiddel. Jeg ville klart alliere mig med en diætist, personlig træner eller anden/andre kyndige, der kan motivere og rådgive efter operationen. 

Anmeld Citér

11. august 2015

alenemor42

Du skal gøre hvad du har lyst til, men operation er bestemt ikke den lette vej! Jeg ville alliere mig med en psykolog gennem det hele for at finde ud af hvorfor du overspiser, det forsvinder nemlig kun midlertidigt pga. Operationen. Nogle kan sågar Fortsat spise hvad de vil efter.

Ligesom der kan være alvorlige bivirkninger, sæt dig grundigt ind i hvad det kan betyde for dig at få denne operation.

Fikser du hovedet vil du også med tiden fikse din overvægt

Anmeld Citér

11. august 2015

Rikkemor89

Diosa85 skriver:

Synes fedme operationer er ok til en vis grænse. Ment på den måde at jeg synes det er fint hvis staten betaler og man så selv gør et ihærdigt forsøg og taber sig selv først og spiser sundt osv. 

Dem der vælger fedme operation som dem "nemme løsning" og så æder usundt og drikker en masse sodavand uden at rører sig. De må betale selv. 

Man skal tabe sig inden operationen !

Anmeld Citér

11. august 2015

Benjamins'mor

Jeg har personligt intet i mod det, men min mor har også fået en. 

Min mening er dog at hvis man får sådan en så skal man også kæmpe for det bagefter. Jeg har hørt nogen historier fra min mor om at nogen bare spiste og gjorde nøjagtigt som de plejede, efter operationen. Og det kan maven ikke rigtigt tåle, men oveni det så opnår du heller ingen resultater og så er det jeg føler man bare spilder statens penge. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.