Fedme operation :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. august 2015

Rikkemor89

Tak for jeres svar

Har tænkt over den i 4 år så den er tænkt igennem

Men nej det er ikke den lette løsning !

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2015

Abracadabra

Jeg synes, at det lyder strålende. 

Jeg er nok farvet af at have fået "salgstalen" af en kirurg på Hvidovre, han fortalte om nogle af de gode resultater, de har haft. 

Selvfølgelig er operationen ikke nok, selvfølgelig skal du også tænke over kost. Ja ja. Men operationen er et kvantespring i den rigtige retning. 

Det, der er i fokus, er din sundhed og din livslængde. Så der er nogle regler, du (af hensyn til dit helbred og ikke statens pengepung) skal overholde. Blandt andet noget med graviditet (men jeg kender ikke de nye regler). 

Så hvis du er grundigt informeret og klar til konsekvenserne, så skal du selvfølgelig opereres. 

Anmeld Citér

11. august 2015

Sprit25

alenemor42 skriver:

Du skal gøre hvad du har lyst til, men operation er bestemt ikke den lette vej! Jeg ville alliere mig med en psykolog gennem det hele for at finde ud af hvorfor du overspiser, det forsvinder nemlig kun midlertidigt pga. Operationen. Nogle kan sågar Fortsat spise hvad de vil efter.

Ligesom der kan være alvorlige bivirkninger, sæt dig grundigt ind i hvad det kan betyde for dig at få denne operation.

Fikser du hovedet vil du også med tiden fikse din overvægt

Undskyld men man kan altså godt være overvægtig uden at over spise!

Anmeld Citér

11. august 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg er sådan både og! For nogle er det en god hjælp, men så findes der også dem, hvor de ikke skifter vaner bagefter og virker ligeglade. 

Jeg kender ikke til hvad der kan ske under eller efter operationen, så det vil jeg ikke udtale mig om. 

Anmeld Citér

11. august 2015

GrønStjerne

Jeg vil sige at hvis du er grundigt informeret om risici ved den og stadig ønsker den, skal du få den.

Jeg ville aldrig selv turde, og har bestemt mig for at efter denne sidste graviditet vil jeg til diætist, og have familiens kostvaner lagt om. Har selv 30 kilo der burde væk. Jeg tør simpelthen ikke kaste mig ud i den påvirkning af kroppen. Der er jo de der får store problemer med maven efter.

Anmeld Citér

11. august 2015

Rockertand

Rikkemor89 skriver:

Hej I skønne bruger

Ville gerne hører jeres holdning til fedme operationer

Jeg er blevet henvist til en fedme operation fordi jeg er en stor kvinde & har kæmpet i mange år & har selv tabt 15 kg sidste år, men tog lidt på efter stop på arbejde..

Jeg ønsker denne operation ikke mindst for min skyld, men skam osse for at jeg kan leve flere år med min højt elskede søn ❤

Flot vægttab.......men hvorfor så ikke fortsætte og gøre det uden operation?

Jeg er farvet både af personlig holdning og arbejdsskadet via kontakt med patienter, og markant sagt, så burde operationerne stoppes øjeblikkeligt, og der er da også tiltagende ulmende modstand i den danske lægegruppe, blandt andet fordi langtidsstudier i USA, der har mange års erfaring med operationerne, har vist, at succesraten set over 20 år er så lav som 10%, hvorimod mortaliteten er meget høj og bivirkningsprofilen endnu højere.

De læger, der foretager operationerne i Danmark, har en grim tendens til selektiv information, hvorimod man i meget højere grad burde være forpligtet til at uddanne patienterne og forlange, at patienterne gennemgik et langvarigt evalueringsforløb, hvor sigtet skulle være at løse problemet med psykologbehandling og naturligt vægttab. Man kan ikke operere i maven for at løse psykiske problemer.

Min erfaring fra privatlivet støtter ovenstående, jeg kender en håndfuld, der har fået den lavet, 2 klarer sig sådan la-la, men har ikke opnået det resultat, der var tilsigtet, 2 har taget det hele på igen og mere til, og så er der den ene kvinde, der blev indlagt i Aalborg i månedsvis, hvor man ikke vidste, om hun overlevede, fordi hun blev ædt op indefra af mavesyre, hun overlevede med nød og næppe, men har i dag et maveskind, der ser forfærdeligt ud med død fornemmelse og masser af ar - men hun overlevede, og det er jo så det, familien skal finde det positive i, for hendes livskvalitet er væsentligt forringet i dag.

Anmeld Citér

11. august 2015

Tip!

Jeg er klart imod den operation. 

Jeg er selv en stor pige og har altid været det, men det er så mange risici forbundet med den operation og mange gener efterfølgende. 

Jeg har kendskab til flere der har fået den, og de lever med smerter i maven altid, komplikationer ved graviditet osv.. Desuden er der vist ikke rigtig forsket i hvad sådan en operation har af bivirkninger om 20-30 eller 50 år. 

Jeg tror ikke at det er sundt.

Sidste sommer blev jeg henvist til en diætist, hvor at hun kom med redskaber osv til at smide de overflødige kg. Jeg smed den første måned 3,2 kg, blot ved at få lidt mere motion sneget ind i hverdagen, ændrede kosten og kun meget begrænset sukker. 

Fat mod, få fat i din læge og bliv henvist til en diætist og få hjælp. Det er LANGT BEDRE, og din psyke kan følge med og du vil føle en STOR sejr for hver gang du bliver vejet og har tabt dig. 

Anmeld Citér

11. august 2015

L-mor

Jeg ville aldrig gøre det. Som flere har nævnt, er fedmeoperationer et live-eksperiment, hvor man ændrer på kroppens måde at optage næring på, hvilket vi endnu ikke kender de sundhedsmæssige indvirkninger af. Herudover er der de risici, der altid er forbundet med operationer (som er betydeligt større, når man er overvægtig).

Det er svært at præstere et stort vægttab og holde det. Det er betydeligt lettere med hjælp fra en god diætist, lækre, sunde fødevarer, herunder færdigretter, der kan lette i hverdagen, personlig træner/medlemskab af godt motionscenter, osv. Og det vil mange mene, at de ikke har råd eller tid til. Men operationen har også store økonomiske og tidsmæssigt omkostninger - medicin, sygemelding med risiko for fyring/udsættelse af nyt arbejde, hvis man er ledig, forlængelse af uddannelse, osv. - ligesom det er dyrere at spise usundt og/eller overspise. Der bliver sagt meget vrøvl om madpriser og udgifterne ved at spise sundt, men eg meget enkelt eksperiment kan afgøre diskussionen: næste gang du køber ind i dit yndlingssupermarked, så kig ned på kilopriserne på slik, chips, sodavand, øl/vin, cocopops, hønsesalat, osv. Og se derefter på kilopriserne på hvidkål, skummetmælk, rugbrød, havregryn, gulerødder og hakket oksekød. 

Jeg har kæmpet med min vægt hele mit liv, så jeg forstår fandme godt dine overvejelser, men jeg ville aldrig melde mig til det eksperiment som fedmeoperationer er. Du har tabt 15 kg! Du er sej! Hvis du fortsætter, har du nået dit mål om et år (gætter jeg på). Og så er du sundere, stærkere (fysisk og mentalt) og pissestolt af dig selv. Og et fantastisk forbillede for din søn.

Allier dig med nogle, som er i samme båd. Få din søde kæreste til at støtte med sund mad og hyggelige aftenture. 

Held og lykke.

Anmeld Citér

11. august 2015

Diosa85

Rikkemor89 skriver:

Man skal tabe sig inden operationen !

Hvad ved jeg. Jeg er hverken stor eller overvægtig 

Anmeld Citér

11. august 2015

Rikkemor89

Det er spændende & hører jeres holdninger til en fedme operation..

Jeg vejer ca 60kg for meget endnu & det kan jeg ikke overskue selv..

Så har takket ja tak til hjælpen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.