Rikkemor89 skriver:
Hej I skønne bruger 
Ville gerne hører jeres holdning til fedme operationer 
Jeg er blevet henvist til en fedme operation fordi jeg er en stor kvinde & har kæmpet i mange år & har selv tabt 15 kg sidste år, men tog lidt på efter stop på arbejde..
Jeg ønsker denne operation ikke mindst for min skyld, men skam osse for at jeg kan leve flere år med min højt elskede søn ❤
Flot vægttab.......men hvorfor så ikke fortsætte og gøre det uden operation?
Jeg er farvet både af personlig holdning og arbejdsskadet via kontakt med patienter, og markant sagt, så burde operationerne stoppes øjeblikkeligt, og der er da også tiltagende ulmende modstand i den danske lægegruppe, blandt andet fordi langtidsstudier i USA, der har mange års erfaring med operationerne, har vist, at succesraten set over 20 år er så lav som 10%, hvorimod mortaliteten er meget høj og bivirkningsprofilen endnu højere.
De læger, der foretager operationerne i Danmark, har en grim tendens til selektiv information, hvorimod man i meget højere grad burde være forpligtet til at uddanne patienterne og forlange, at patienterne gennemgik et langvarigt evalueringsforløb, hvor sigtet skulle være at løse problemet med psykologbehandling og naturligt vægttab. Man kan ikke operere i maven for at løse psykiske problemer.
Min erfaring fra privatlivet støtter ovenstående, jeg kender en håndfuld, der har fået den lavet, 2 klarer sig sådan la-la, men har ikke opnået det resultat, der var tilsigtet, 2 har taget det hele på igen og mere til, og så er der den ene kvinde, der blev indlagt i Aalborg i månedsvis, hvor man ikke vidste, om hun overlevede, fordi hun blev ædt op indefra af mavesyre, hun overlevede med nød og næppe, men har i dag et maveskind, der ser forfærdeligt ud med død fornemmelse og masser af ar - men hun overlevede, og det er jo så det, familien skal finde det positive i, for hendes livskvalitet er væsentligt forringet i dag.